Te zwaar

Alles over de voeding van katten
Marthe
Contacteer:

Re: Te zwaar

Berichtdoor Marthe » zo 14 sep 2014, 21:40

Wat voor poeder is dat dan dat helpt tegen tandplak? Merk, verkoopadres? laugh_sm laugh_sm

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 14 sep 2014, 21:48

Bucco-fresh Marthe, bij da te koop. Er zijn ook wel variaties in de dierenwinkel, maar degene die ik tot nu toe gezien heb moet je meer van gebruiken. Is op basis van zeewier, dus ook nog natuurlijk dry_sm

Super dat je al wat gevonden hebt om ze mee te laten spelen! Hopelijk werkt dit goed tegen de honger en daarmee tegen het zwaarder worden. En als de dierenarts het als tandsteen benoemd heeft, dan zal dat zeker zo zijn, verschil is goed te zien (als je weet hoe het eruit ziet, maar benoemde de aanslag omdat ik dat vaak bij sphynxen gezien heb). Als je dan hun tanden laat reinigen zal dat een stuk makkelijker gaan en daarna zal het poeder echt helpen tandsteen te voorkomen. Ik vind het echt een goed middel.
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 15 sep 2014, 12:34

Toch heb ik voorheen de bucco fresh gebruikt. Toen zag ik dat zooplus het ook verkocht onder een andere naam en scheelt een paar euro's. Samenstelling is bijna het zelfde en werkzaamheid net zo goed. Ook met zeewier.

Bij zooplus heet het plaque off

Afbeelding

En os rond de 3 euro goedkoper als bucco fresh in winkels.
Denk bij de DA dat je ook meer betaald voor bucco fresh

Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 27 sep 2014, 00:59

Mijn kat Arielle moest op dieet. Ze hadden de hele dag voer staan en de 1 is normaal en de ander te dik. Ze krijgen alleen maar hypoallergeen voer, brokjes, maar Arielle eet er gewoon 2x zoveel van. Eerst probeerde ik om nog maar 3x per dag eten te geven, maar dan ging smokey zo snel alles op eten dat hij gelijk daarna ging overgeven. Daarom had ik een anti-schrokbak voor katten gekocht, maar Arielle kon daar 2x zo snel mee overweg als Smokey en at dus het merendeel op. Ook een intelligentie spel voeder apparaat werkte niet want smokey kreeg dat niet voor elkaar en ging dan ervoor zitten, met zijn pootje erop tikken en dan klaaglijk miauwen en mij heel beschuldigend aankijken. Arielle daarentegen kon rustig een half uur bezig zijn tot ze al het eten rustig 1 voor 1 uit de kleinste hoekjes had gepeuterd.

Nu ben ik een tijdje thuis en geef ze afgewogen kleine beetjes per keer, smokey iets meer dan Arielle de hele dag door en dat werkt wel (Arielle is 300 gram afgevallen zo ver en smokey gelijk gebleven). Ik blijf erbij en geef Arielle brokje voor brokje terwijl smokey gewoon door eet (hij eet langzamer omdat hij geen tandjes heeft ivm auto imuunziekte). Als ik weer ga werken zal ik ze apart 3x per dag voeren, Arielle in de gang en Smokey met de anti schrokbak in de gang eating_sm

Ik hoop dat jij ook een manier vindt of dat de intelligentie bak beter werkt dan bij mij :)

Mable

Berichtdoor Mable » di 30 sep 2014, 10:46

Ik heb een voedsel verrijker gekocht bij zooplus, iets met tunnels, waar bovenin de brokjes gaan, met een deksel erop. Maar kan het er nog niet zo mee vinden, als je hem vult komen er brokjes in de tunnels, tot zover goed dus, maar als ze dat op hebben komen, er geen nieuwe. Nu kun je hem stellen onderop met een schroefdop, maar of er er komt niks, of alles, is nog puzzelen.
En de Nuby de kleine brokjes eter, wacht dat Thoth het uit de tunnels heeft, en eet het dan vlug op.
Nog geen gewenst resultaat.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 30 sep 2014, 20:37

Hoi Mable
kijk je hebt in ieder geval de eerste 300 gram eraf ,dat is toch al mooi mee genomen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Mable

Berichtdoor Mable » wo 01 okt 2014, 07:47

Hoi Wil,

Nee de 300 gram was niet bij mij, maar bij het berichtje ervoor.
Bij mij rennen ze nog de hele dag achter mij aan voor eten.

Artemis

Berichtdoor Artemis » za 11 okt 2014, 01:33

Hey Mable,

Hoe gaat het inmiddels met de voedselverrijker en het niet aankomen? Is er nog iets gelukt? Ik ben wel benieuwd omdat ik het zelf niet zo gemakkelijk vind met 1 kat op dieet. Hoewel het wel goed gaat nu. Lopen ze nog steeds je achterna? Doen die van mij soms ook hoor.

Mable

Berichtdoor Mable » za 11 okt 2014, 08:07

Is nog steeds zoeken met de voedselverrijker. Of er vallen heel veel brokjes of niks.
Maar Nuby komt wel aan zijn eten, als de tunnels vol zitten, eet Thoth even, en. Nuby de rest.
Rennen nog de hele dag achter mij aan, zodra ik naar boven ga komen ze uit hun mand rennen, om te kijken of er weer eten in de tunnels zit.
Vind het best wel lastig, zo met brokjes.
Met vlees had ik daar allemaal minder last van, maar dat willen de heren niet meer eten.
Nog wel een blikje of paté, maar dat moet wel zonder granen zijn.

Artemis

Berichtdoor Artemis » ma 13 okt 2014, 22:59

Wat jammer dat het niet optimaal werkt.

Terug naar “Voeding”