Waarom rauw voeren zo goed is

Alles over de voeding van katten
Wil
Beheerder
Contacteer:

Waarom rauw voeren zo goed is

Berichtdoor Wil » ma 03 nov 2014, 23:13

Hoi Hoi
ik had 1 stukje gevonden en wilde die toch met jullie delen ,

http://www.voernatuurlijk.nl/
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Re: Waarom rauw voeren zo goed is

Berichtdoor Liannec1987 » za 08 nov 2014, 21:52

Mooi stukje. Bedankt voor het delen. Want ik ben nog flink aan het twijfelen of ik Vaaltje op vers zet of gewoon brokken laat eten...
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 08 nov 2014, 23:02

Ik weet ondertussen hoe goed het rauwvoer is voor mijn katten , ik probeer ondertussen om ze allemaal naar rauw over te schakelen !!
Groetjes Hildeke

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 09 nov 2014, 15:47

Rauw is heel goed voor de katten, ik zou Sphynxen wel meer geven dan op de verpakking staat want is kcal armer dan een brok waardoor ze meer moeten eten dan op de worst staat, is toch een kat waar de warmte zo weg zonder isolatie materiaal (vacht)
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 09 nov 2014, 21:24

Rauw is heel goed voor de katten, ik zou Sphynxen wel meer geven dan op de verpakking staat want is kcal armer dan een brok waardoor ze meer moeten eten dan op de worst staat, is toch een kat waar de warmte zo weg zonder isolatie materiaal (vacht)
Ik geef toch ook wat meer als wat ze voorschrijven en ze worden er toch niet dikker van smile7_sm .
Groetjes Hildeke

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 09 nov 2014, 21:25

Ik kijk nauwelijks naar wat ze voorschrijven maar eerder naar hoe het met de kat gaat. Worden ze dikker dan krijgen ze minder, worden ze dunner dan krijgen ze meer. Van kat tot kat verschilt hoeveel eten ze nodig hebben.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 10 nov 2014, 20:49

Hier letten we ook niet op de hoeveelheid ,gewoon wat ze willen eten ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Indy82

Berichtdoor Indy82 » di 12 apr 2016, 08:12

Ik zie, dat dit een al wat ouder topic is.
Maar toch ben ik benieuwd naar welk soort / merk rauw voer jullie geven?

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 12 apr 2016, 08:20

Carnibest diabetes (www.carnibest.nl)

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » di 12 apr 2016, 09:22

Een gezond dier als je die rauw voert, altijd gevarieerd geven zodat hij/zij alle voedingsstoffen krijgt die hij/zij nodig is, rauw voorkomt bepaalde ziekten, rauw voer is het gezondste eten voor een carnivoor, een kat is zelfs obligaat carnivoor integenstelling tot de hond..

de zakjes en pakjes brok/natvoer staat altijd heel erg leuk op ....% vlees... door de verhitting en serrilisatie (wat zeer zeker nodig is als je ziet wat er eigenlijk inzit) mag je eigenlijk helemaal geen vlees meer noemen... wij mensen worden vaak misleid door de leuke tekst op brok, natvoer, reclame etc maar eigenlijk is dat niet het "natuurlijke" eten wat het dier nodig heeft.. er is ooit een onderzoek geweest bij honden van een gemiddelde grote.. deze bekijken op brok een gemiddelde leeftijd van 12, op "eten met de pot mee" een gemiddelde leeftijd van 14 jaar, op natuurlijk rauwe voeding een gemiddelde leeftijd van 16 jaar... dat uit dit onderzoek naar voren is gekomen dat de leeftijd hoger ligt bij het "eten met de pot mee" brengt zeker vraagtekens..

Ook is het zo dat als dieren alleen op rauwe voeding veel minder poepen.. dan op bv brok, dit komt doordat het dier veel afvalstoffen moet uitscheiden... en eigenlijk minder voedingstoffen opneemt.. daarnaast kan een dier door het ophopen van afvalstoffen allergische reacties laten zien... dit word voedselallergie genoemd maar vaak is het eigenlijk een ophoping van afvalstoffen vanuit het eten die een dier niet kwijt kan raken.. dat verschilt per dier in hoeverre ze het kunnen uitscheiden..

Graan zit vaak nog in een veel hogere percentage dan "vlees" in brok, graan valt in principe onder "vulmiddel" en "afvalstoffen" geef je brok Let dan op het percentage graan liefst zonder graan of zo min mogelijk..

Bietenpulp (soms word er een ander bestanddeel gebruikt) zit vaak in brok om een leuke drol te laten zien zou dat er niet inzitten dan zou het dier aan de spuitpoep zijn..

Dieren die op rauwe voeding staan zijn vaak vitaler komen minder vaak bij de d.a, de levensverwachting neemt toe..
Geen tot amper last van verstopte anaalklieren, het gebit is vaak beter.. bij behaarde dieren is er sprake van minder snel last van vlooien (door de zuurgraat)

Het allerbeste is als men rauw voert alleen rauw te voeren ivm de zuurgraat van de maag, nu is wel gebleken dat katten een combi brok/rauw beter verdragen dan honden..

Als je naar een kant en klaar rauw product kijkt (gemalen rauwe voeding..KVV) kijk dan of er niet net als bij brok en natvoer andere middelen zijn toegevoegd.. soms word er bijv rijst toegevoegd of wat anders.. die zou ik niet nemen..

Je hebt ook BARF, dit betekend dat je zelf stukken spiervlees/bot/orgaan geeft aan je dier op het gewicht van je dier in de juiste percentage... voordeel van BARF is dat je ziet wat je dier eet en Ook zeker weet dat het dier dat krijgt wat die moet..

Al moeten we er natuurlijk wel op kunnen vertrouwen dat bedrijven die KVV (gemalen vlees.. spiervlees/orgaan/bot in de juiste percentages) maken zoals Carnibest, Degomeat, Naturis, Carnimeat (wat pauze heeft), Smuldier, Tinlo.. ook dat maken wat ze zeggen.. KVV is makkelijk om te geven, kant en klaar je hoeft niet te rekenen of veel "werk" te verrichten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Terug naar “Voeding”