waar brokken vandaan komen?

Alles over de voeding van katten
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: waar brokken vandaan komen?

Berichtdoor Wil » do 06 nov 2014, 23:12

Hoi Peggy
denk je dat ze daar ook over mogen zwijgen ? ik heb wel 1 x gezien wat er in een frikandel ging ,mijn god die durf je ook niet aan je kat of hond te geven ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 07 nov 2014, 00:17

Ja, ik het helemaal gezien! Ze hadden het met name over de supermarkt kwaliteit en laag segment fancy voer... Klopt en toch blijft die frikandel lekker..

Aan de andere kant sprak ik gister iemand die mij vertelde dat vroeger dieren het velen malen slechter hadden, inteelt was in de jaren 60 a 70 heel normaal, vader op dochters om je lijnen te testen, brokken waren toen niet dus ging best veel mis met zwangerschappen en skelet bij kittens.. Vaak gingen veel katten aan katten ziekte dood (wat anders dan niesziekte), wat nu ook niet meer voorkomt door de goede eentingen die bijna iedereen doet eerste eenting beschermt binnen 24 uur een jaar of soms twee..

Een heel hoop goeds dus, en gezonde kat volgens een lang lopend onderzoek van een jaar of 3 geleden moest het zelfs op C1000 huismerk goed doen, we spreken toch over een dominant en agressief zuigdier soort wink3_sm wink3_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 07 nov 2014, 09:05

wacht maar tot je weet hoe smeerkaas gemaakt wordt........en zoveel meer dingen die wel zelf eten...... ohmy_sm
Dat vind ik dus ook Peggy.
Eigenlijk verbaast de verontwaardiging me wel een beetje.
Hoe vaak worden we zélf wel niet belazerd met ons eten??

Wat Wil aan geeft wat betreft bepaalde ziekten, dat risico zit er inderdaad in.
Mogelijk sterft een kat aan iets waarbij niemand het vermoedend heeft wat de exacte doodsoorzaak is, gewoon omdat we er niet bij stil staan, gewoon gewend aan zijn.
Als een kat lást krijgt van een bepaalde brok wijten we het aan voer intolerantie of iets dergelijks.

En nu is dit uitgeknobbeld en aan het licht gekomen, maar hoe vaak studeert er bij ons niet iemand af die beweert dat je bijv.botontkalking krijgt of eerder kans hebt te overlijden na het drinken van melk???
Terwijl hele volksstammen juist jarenlang minstens drie glazen melk moesten drinken om groot en sterk te worden???
Het eten van pindakaas, yoghurt......noem ze allemaal maar op.
Eerst moeten we er massaal aan, om dan weer massaal er van áf blijven!!
Snappen jullie het nog??
Allemaal dankzij wijze heren en dames de wereld in geslingerd.
We worden gewoon genaaid......al generaties lang.
Ook wij betalen zélf duur voor ons eten omdat we geloven dat het biologisch is of scharreleieren zijn.......om later met een enorme kater te zitten omdat we wéér eens belazerd zijn door een handige zakenman die zich scheel lacht op zijn grote schuit.

Dus waarom zo verbaast als blijkt dat er met dierenvoeding ook gerotzooid wordt??
Zelf kijk ik puur en alleen naar mezelf......met welk eten voel ik me goed en wat vind ik lekker.
Bij mijn dieren doe ik dat ook.
Hoe zien ze er uit, wat stralen ze uit, en hoe dol zijn ze op hun eten......dat is voor mij het belangrijkste.
En wat dat precies is........
Wil je eerlijk eten, dan heb je in onderontwikkelde landen daar nog de meeste kans op, maar ook dat veranderd rap door inmenging van de welvarende wereld.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 07 nov 2014, 13:26

Ja, is ook helemaal waar.. Maar dit was wereld nieuws ergens in in het verre 2004 ofzo.. In geen nieuws vd dag, en ook op paar mensen na zal het maken hiervan niet stoppen...

Op een show hier in Geleen was iemand paar jaar geleden met heel goed voer, lab getest en alles, maar ja dat was ook 80 a 90 euro per 10 kg dat wil bijna niemand betalen en ik ook niet.. Koop goed brok van een A merk Hills babyvoer of RC met extra kcal omdat de meeste hiet haarloos zijn en vind dit voldoende.. Ook de kittens die ik plaats geef ik A klasse advies qua voer dit lapt 8 vd 10 kopers aan zn laars.. Na enkele jaren denk ik gewoon ze willen niet betalen en zoeken net zolang een excus dat ze dit wel van zich zelf mogen doen.. Natuurlijk jammer!!

Zo las ik net op FB via RTL nieuws dat Lidl, Aldi en Spar de duurste supermarkten zijn ivm AH.. Dat mensen uit een beeld al bij de eerste gaan ipv bv de tweede emotionele reacties kunnen heel vreemd zijn huh_sm huh_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 07 nov 2014, 20:16

Hoi Hoi
Ja ik ben hier echt van geschrokken ,ik wist dar er geen sucade lappen maar slachtvlees is het voer zit dat is ook vrij normaal,
Maar dat ze op geen enkele manier mee willen werken buiten Prins dan ,om te laten zien wat erin zit dat is mega bizar ;(((
juist dat doet je nadenken over wat er dan wel niet gebeurd.

RC heeft toch ook die toevoegingen erin zitten Viktor ,Vroeger aten de katten en honden pot eten ,ik denk dat dat dan nog minder slecht is dan dit,
moet je eerlijk wezen ,sommige blikjes zien er toch echt heel smakelijk uit ,

Viktor jij kan never nooit je frikandel opeten en in je hoofd dat filmpje zien ;) ik in ieder geval niet,ik hou ook niet van snack's YEE mazzel
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 07 nov 2014, 20:49

Of het slecht is weten we niet, ze leven al lang niet meer en we kunnen ook geen sectie op doen, volgens 1 van de weinige fokkers die 50 jaar fokken is alles veel beter nu dan vroeger is dit is ook wel reeel..

Vroeger was doorgand alles slechter, minder bekend ook HCM, testen, eten, eenten en noem het maar op.. Of je moest ECHT geluk hebben met je genen!!
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 07 nov 2014, 21:45

En over drie jaar zitten we massaal aan de insecten.
Heeft dat kind van Bakker daar weer een feestelijk boekje over geschreven.........
En serieus?????? Ik geloof niet dat van die kriebelaars de darmkanaaltjes van leeg gedrukt worden voor die de frituur in gaan eek_sm
( er wordt nu toch al gesproken over kleurstoffen van m&m's en luizenbloed of zo )

IK ben het wél met je eens Wil dat die geheimzinnigheid nergens op slaat.
Ben je het niet dan wórdt je wel achterdochtig rolleyes_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 08 nov 2014, 01:34

Ik keek hier ook totaal niet van op, varkensdarmen zijn nog het minst erge wat je kan verwachten. Dierlijke bijproducten mogen volgens de wet zelfs roadkill zijn. Dus je kunt je dieren ook hun soortgenoten aan het voeren zijn, er wordt toch niets gecontroleerd.

We hebben een klimaat gecreëerd waarin de producenten worden uitgeknepen en de tussen personen hun zakken vullen. En wij staan zo ver van ons eten af dat we geen idee hebben wat we in ons lijf stoppen... Alle processed foods waarvan het moeilijk te herleiden is wat er in zit zou je eigenlijk gewoon niet in je lichaam moeten stoppen.

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 08 nov 2014, 09:55

Vaak zijn de kip-dierlijke bijproducten: snavels, pootjes...en dus ook bij andere dieren.. En ik weet natuurlijk niet welke voer wat gebruikt, maar heb wel mensen gesproken die in fabrieken werken waar dierenbrokjes vervaardigd worden. En hoe goedkoper het voer hoe minder " echte" vleesproducten gebruikt worden, om de simpele reden: de fabrikant wil winst blijven maken en als er kwalitatief duur vlees in gaat, is er veel minder winst...We zouden naief zijn om te denken dat dierwelzijn voorop staat: winst is de grootste drijfveer..Bij ALLE branches...van zorg tot banken tot verzekeraars...Maar ergens gaande weg zijn we dit " vergeten" ?? Of is winst maken ineens een vies woord?? Hoe denken we met zn allen hoe deze economie draaiend blijft?? Dit is overigens een heel andere discussie.
EN de reden dat blikjes er zo smakelijk uitzien en ruiken is omdat er smaak en geurstoffen aan toe gediend worden , die overigens ook nog eens verslavend werken (net als in ons mensen eten) daarom hebben poezen ook vaak moeite met overgaan op rauw voer.
EN insekten eten.........Als deze echt zo voedzaam zijn en gezond waarom eten die Afrikanen ze niet zelf?? Dan zou de honger nooit zo erg zijn...Laten we nuchter blijven: insekten is geen mensen eten...
Ik vond het commentaar/interview van Prins voer niet echt slim...Ze gaf openlijk toe (zij het slim verwoord door de reporter) dat er varken in zat, en de voerbranche laat ze nu links liggen omdat zij de afspraak verbroken hebben....Wel lef overigens...
Dit soort programma's is wel goed voor een stukje bewustwording bij de mens...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 08 nov 2014, 10:08

ik ben het er ook niet mee eens dat de A merken de beste brok hebben. Ik heb het van heel dicht bij mee mogen maken en bij de grote namen betaal je alleen al voor de naam de helft van wat de zak brokken kost.

De huismerken van supermarkten en dieren zaken komen gewoon uit dezelfde fabriek als waar de A merk brokjes gemaakt worden....samenstellingen wijken ook meestal maar iets af....wat wel afwijkt is formaat vorm brok.....en vooral wat je uiteindelijk aan de kassa betaald.

Dus dat goedkope brokjes bij voorbaat meer afval bevat is een wasse neus

Sterker nog de brokjes hier in Duitsland van de aldi en de drogist DM zijn als zeer goed getest.....komen zelfs beter uit de test dan de dure A merken.

Overigens scheelt het ook wel waar je je A merk voer koopt.......In Duitsland is dat ook weer goedkoper dan in NL.

Als een fokker al ruim 55 procent korting krijgt op een zak brokken.....A merk. Dan weet je ongeveer waar een groothandel het voor inkoopt.....die krijgt nog meer korting.....Dus die A merk brokken zijn helemaal niet zo duur........

Ik kijk er al jaren niet meer van op wat er allemaal verstopt zit in ons eten.

Dat er varkenvlees in brokken zit wist ik ook al jaren.....net zoals vele Lam & Rijst soorten waar toch kip in zit....of rund.

En smeerkaas is gewoon te smerig voor woorden als je ziet wat daar allemaal in verdwijnt.....en toch smaakt het prima

Terug naar “Voeding”