waar brokken vandaan komen?

Alles over de voeding van katten
Viktor
Contacteer:

Re: waar brokken vandaan komen?

Berichtdoor Viktor » za 08 nov 2014, 14:04

Klopt Gaynelle dit klimaat is toch eigen creatie, en de rollen zijn zo dat hun ons niet nodig meer denken te hebben maar wij hen..

Die 55% korting wil ik ook wel op A klasse brok wink3_sm Het is wel zo dat een gezonde kat alles moet kunnen eten ook alle slechtste brok..

Met Sphynx katten, ratten en cavia allemaal eten ze meer om warm te blijven omdat ze isolatie materiaal missen.. Daarbij zou ik wel voor een KITTEN klasse voer kiezen en dit doe ik omdat ze lekker extra warm blijven en niet zoveel hoeven te eten en diaree krijgen wat je heel vaak ziet, met alle gevolgen van dien op lange termijn..
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 08 nov 2014, 14:40

Dat is zeker zo Viktor, we hebben het zelf gedaan en kunnen ook echt niet meer terug. Bijna niemand wil meer zelfvoorzienend leven en dat kan ook niet met zoveel mensen.

Er is niet zoveel mis met winst maken... Maar wel met transparantie en verantwoordelijkheden nemen. Ik snap dat voor veel mensen het geen fijne gedachte is om te weten wat er in kattenvoer gaat. Maar wat Wil ook al zei, het is heel naïef om te denken dat er sucade lappen in gaan. Ik denk dat als je niets te verbergen hebt... Je er ook niet moeilijk over zou doen. Bij banken en verzekeraars is dat trouwens een heel ander verhaal want die weten vaak zelf niet eens precies hoe hun producten in elkaar zitten.

Ik denk dat veel mensen in de wereld opperen om insecten te gaan eten omdat zij veel efficiënter zijn dan ons vee. Maar ik geloof ook niet dat het een duurzame oplossing is of dat het ooit aan gaat slaan. Maar ik zou het top vinden als het tegendeel wordt bewezen.

Brokken heb ik geen mening over, mijn katten krijgen het niet. Wat ik trouwens wel heel grappig vind.. Onze jongste is niet aan brokken gewend, als hij het wel krijgt kan hij het bijna niet eten omdat het zo'n andere techniek vereist. Het lukt hem wel maar het ziet er echt niet uit. En ze drinken opeens heel veel dan.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 08 nov 2014, 16:02

Uiteraard komt de geheimzinnigheid voor de ingrediënten van dierenvoeding puur door de massa hysterie die dan zou losbarsten onder de kopers.
Wij mensen willen nu eenmaal graag geloven in een mooi sprookje, ook als we volwassen zijn en diep in ons hart beter moesten weten.

Of het eten van insecten een doorslaand succesnummer wordt......geen idee.
Zal er ook weer aan liggen hoe dát aan ons wordt voorgespiegeld.
En geloof me, er zijn overal áltijd mensen voor.

Denk maar eens aan de docu "Raw " waar moeder en zoontje enkel rauwe groenten e.d eten.
Ondanks dat iedereen daar een mening over had en er de kinderbescherming is bij gehaald is ook dit een steeds groter groeiende markt geworden.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 08 nov 2014, 18:54

Nee, dat gaat ook niet als meer dan 50 steden in Europa meer dan milioen mensen heeft en 10 meer dan 10 mln..

Het leven is hard en niet leuk, ik heb ong 10 jaar Bio en Eco boodschappen gedaan tot dat ik begreep uit velen onderzoeken dat idee van leven een fantasie is geen enkele realiteit heeft.. Omdat Bio niet efficient is, veel water kost en je 2 a 3 x de aarde oppervlakte zou moeten hebben om Bio te leven, wat per definitie ook niet ECHT gezond is.. Ben ik sinds 1 jaar overgestapt op afgeschreven spullen die ik elke dag koop bij AH met nog eens 35% korting..

Mooi sprookje mag idd ook niemand aan komen daarvoor zijn we tot veel in staat als die evt kapot zou gaan terwijl generaties lang het toch goed gaat, de meeste hebben gezonde dieren.. Lijkt mij voor dieren lastiger om naakt te zijn dan goedkoop voer te eten met haar...
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 08 nov 2014, 20:19

Heerlijk droog antwoord lol_sm maar ik denk inderdaad dat je daar gelijk in hebt.
Sommige dingen zijn inderdaad niet meer terug te draaien en dit is er zo een van.

Zelf zijn we ook niet altijd even eerlijk wat betreft de voeding die we eten.
Mijn ouders vertelde nooit dat de gezellige bruine kip van opa die 's morgens nog zo leuk door de tuin hopte 's avonds op mijn bord lag.
Of een vriendin die met haar dochter dagelijks langs de varkensslachterij fietste, die op de vraag wat al die varkentjes daar toch allemaal moesten, even vrolijk vertelde dat ze daar lekker gewassen werden.
Kind blij voor de schone frisse varkentjes, moeder blij dat er de eerst komende jaren nog gewoon varkensvlees op het menu kon staan.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 09 nov 2014, 15:43

En, ik vrees Raaf dat dit doorlopen proces is.. Idd we eten heel slecht dat het nog relatief weinig ziektes en kanker voorkomt ivm ons Collectief voedings patroon en hoe we in elkaar steken..

Overschatten ons zelf doorlopend in situaties en nemen dat ook vaak als realiteit aan, reageren uit de meest ideale emotie of logica ondanks de werkelijkheid wel of niet zo is, waarschijnlijk was dit het suc6 van het overleven van dit mensenlijk soort laugh_sm wacko_sm

Natuurlijk zijn er ook uitzonderlingen en die bepalen ook dat de regel anders is wink3_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 09 nov 2014, 16:19

Ja, dat klopt!!
Maar toch was ik verbaasd over de reacties......ging er toch van uit dat de meeste van ons wel weten hoe het in elkaar steekt.
Gewoon door alle berichten in de media over onze voeding.

Nu ook weer met de vissen uit Zuid Oost Azië met hun multiresistente bacteriën.
Grootschalig gebruik van antibiotica in viskwekerijen is de oorzaak.
En de hele media buitelt er weer over heen, maar weet jij hoe lang dat al aan de gang is?? of waar de vis van Appie Heijn en co vandaan komt???

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 09 nov 2014, 16:58

Toen ik Bio ging eten in 2004 was DIT al zo bekend en waarheid als een koe :( Dit zeggen ze ook maar even men raakt zogenaamd in paniek en volg week zijn de schappen weer leeg,,, gemiddeld mens heeft geen 1 interesse in wetenschappelijke vooruitgang etc..

Waar de info vaak moet aankomen, komt het niet aan of het nou met testen van katten of eten.. Als iemand iets niet wil weten gewoon andere kant op kijken en aangezien wij onze eigen sterren zijn in overschatten kunnen we het maar beter laten ...
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 09 nov 2014, 17:50

Komt er dus gewoon op neer dat je op jezelf bent aangewezen en min of meer zelf verantwoordelijk bent, voor de voeding die je zelf tot je neemt én bij de voeding die wij onze dieren voor zetten.
In die zin zal er voor mij en mijn dieren ook niet zo veel veranderen. lol_sm

Terug naar “Voeding”