droogvoer

Alles over de voeding van katten
jzocchi

Re: droogvoer

Berichtdoor jzocchi » za 14 feb 2015, 13:19

Ik voer van Bozita wel het natvoer en dat vinden ze lekker. Volgens mij worden de brokken daarintegen niet zo goed gegeten maar dat heb ik alleen van horen zeggen. Ik ben sinds gisteren overgestapt op Tast of Wild. Maar het is inderdaad moelijk om een goede brok te vinden en die ook nog een beetje betaalbaar is.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » za 14 feb 2015, 16:35

Ik geef sinds een half jaar Feringa droogvoer. Dit is graanvrij. Ik heb ook TOTW en Purizon geprobeerd maar dit vonden ze niet lekker. Dit voer vinden ze allemaal lekker en perfecte ontlasting. Ik ooit ook een tijdje Orijen gegeven maar daar ging een van mijn katten van aan de schijt. Feringa is ook wel goed betaalbaar met vier katten.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 14 feb 2015, 18:10

Als je op de smaakt klikt bij zooplus kun je de samenstelling zien.

Het irritante is ook dat duurder helemaal niet betekent dat het beter is. En brokken bestaan toch nooit voor 100% uit alleen vlees. Bij Ferenga zie je bijvoorbeeld ook dat er aardappel in zit. Zelfs in KVV zit gewoon rijst e.d. Ik denk dat het wel meevalt hoe slecht dat is. Als er maar voldoende voedingsstoffen in zitten die ze nodig hebben en hun darmen rustig blijven.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 14 feb 2015, 19:25

Hier vonden ze de Bosita ook lekker natvoer ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » za 14 feb 2015, 19:30

Je moet gewoon een voer geven waar je katten het goed op doen. Of er nu granen in zitten of niet. Ik heb jaren Royal Canin gegeven en dat beviel ook prima. Alleen vond ik het wat prijzig. Een van mijn katten is blijkbaar wat gevoelig qua voer. Heb ook een tijdje Prins gegeven wat ook een prima voer is. Er zit wel rijst in maar dat is geen probleem. In Feringa zit weer 10 procent aardappel. Het vleesaandeel is wel goed. Het is nu ook een "hype" om je katten graanvrij te voeren. Met elk voer is wel weer wat. Kijk gewoon waar jou katten het goed op doen!

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 14 feb 2015, 19:55

Die van mij doen het nu al jaren top op RC 32 (fit) maar straks met de nieuwkomer sphynx zal het een verassing worden. Vandaar mijn vraag wie dit voert en wat de ervaringen ermee zijn. Ik ga het zoiezo uittesten of ze of de RC kunnen blijven betaal nu zo'n 50 euro voor 10 kilo. Ik koop zoiezo altijd alles in groot verpakkingen maar als ze het niet lusten zit ik met een baal van 10 kilo haha wil ook niet teveel gaan overstappen vanwege mijn kleine meid of ze lust het niet of ze krijgt zware diarree en overstappen doe ik altijd lang over. Het is niet van hier nieuw voer en eten dat gaat geleidelijk.
Groetjes Miran

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 15 feb 2015, 10:37

Als je zo min mogelijk kans op darmproblemen wilt blijft vers een goede optie. Maar daar moet je wel zelf zin in hebben en je kat moet het willen. Vooral oudere katten kunnen vrij eenkennig zijn.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 15 feb 2015, 12:10

De ene kat doet het wel goed op granen en de andere nu eenmaal niet. Voor darmproblemen is vers ook niet altijd de oplossing. Alles is voor iedere kat weer anders. Dat brokken nooit 100% graan klopt niet helemaal er is 1 soort die dat wel degelijk is. sterker nog geen granen geen gluten en geen soja

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » zo 15 feb 2015, 12:24

Ik heb nu geen problemen met mijn katten en het voer wat ik ze geef.. vorig jaar een keer maar dat was Dotje zun eigen schuld! Maar wel een ritje dierenarts.. ik had toen een grote doos Whiskas met 24 zakjes op mn plank in de keuken staan.. waarvan ik dacht dat het onmogelijk was om het er af te springen maar je raadt het wel doos op de grond en dat kreng had alle 24 zakjes opgegeten! Hij heeft 2 dagen buikpijn en diarree gehad toen was die weer mn vrolijke dot! Ik ga straks wel rauw voeren maar indd wat je zegt Dotje is vrij eenkennig als het gaat om' vers' hij heeft een keer een rol gekregen van barf nouuu geen succes..

Maar voor droogvoer word het een verrassing wat ik straks ga geven.. of dat ik het gewoon op de RC 32 hou... met die kleine eind april in huis gaat het toch ff uittesten worden ik hoop dat hij het ook goed doet op de RC.

Ik heb wel ontdekt waarom ik de samenstelling niet kan zien op zooplus dat komt omdat ik de App heb op mijn telefoon maar ik ga even vergelijken als ik een computer tot mn beschikking heb maar bedankt voor de tips!
Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 15 feb 2015, 21:11

Hoi Miranda wilde het voor je opzoeken ,maar kan geen RC 32 vinden bij zoo plus ,weet ook niet hoe de zakken eruit zien ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Voeding”