Onderzoek UU naar rauwe voeding

Alles over de voeding van katten
Marthe
Contacteer:

Onderzoek UU naar rauwe voeding

Berichtdoor Marthe » wo 03 jun 2015, 14:21

Zie net op facebook deze post voorbij komen. Vanuit de UU gaat iemand een onderzoek doen naar katten die uitsluitend rauwe voeding krijgen.
Volgens mij zijn er hier wel katten die dit krijgen, misschien willen die de wetenschap een handje helpen.

Afbeelding

kelly

Re: Onderzoek UU naar rauwe voeding

Berichtdoor kelly » wo 03 jun 2015, 15:41

In Merelbeke zijn ze er ook mee bezig. Ze zijn hier verschillende soorten vlees komen afhalen.
En zijn op zoek naar fokkers die enkel vlees geven en niet te ver van merelbeke wonen.

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 03 jun 2015, 16:36

L.S. Dank u wel voor het sturen van uw e-mail. In verband met vakantie en aansluitend studieverlof zal ik van 1 juni tm 21 september 2015 mijn mail niet of onregelmatig beantwoorden. Met vriendelijke groet, Esther Hagen-Plantinga
Kennelijk is er een pauze in het onderzoek?
ph34r_sm

kelly

Berichtdoor kelly » wo 03 jun 2015, 17:01

Zo gaan ze echt aan veel ervaringen geraken huh_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 03 jun 2015, 17:18

Het valt kennelijk toch mee:
Geachte heer/mevrouw,

Allereerst hartelijk dank voor uw positieve bericht op de oproep om deel te nemen aan ons urine-onderzoek. Dat waardeer ik enorm.
Bijgaand heb ik een document gevoegd met een nadere beschrijving van het onderzoek. Mocht u na het lezen van dit document nog geïnteresseerd zijn, dan hoor ik het graag. De beschrijving bevat tevens een vragenlijst over de voeding van uw katten. Die hoeft u natuurlijk pas in te vullen wanneer u daadwerkelijk besluit mee te willen werken.

Helaas is het wel zo dat katten met diabetes niet mee kunnen doen, vanwege het feit dat diabetische katten in hun lichaam mogelijk verhoogde gehalten aan eiwit-glucose verbindingen maken, wat dan de onderzoeksresultaten dan zou kunnen beïnvloeden. Dus we hebben er voor de zekerheid voor gekozen alleen katten mee te laten doen die momenteel nog geen diabetes of nierfalen onder de leden hebben (nierfalen zou de uitscheiding van deze verbindingen kunnen beïnvloeden namelijk).

Mocht u na het lezen van het document nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag!

Nogmaals hartelijk dank voor uw positieve bericht, altijd fijn als mensen hun betrokkenheid tonen! En een aai voor de katten natuurlijk!

Hartelijke groet,

Esther Hagen-Plantinga

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 03 jun 2015, 20:22

Valt zeker mee. Ik had hem ook gedeeld op FB wetende dat er best veel katteneigenaren alleen rauw voeren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 04 jun 2015, 15:47

Hoi Audrey
TOP TOP ik had het ook gezien ,,wij kunnen niet mee doen omdat ze hier ook brokken eten ,

Dit is MEGA balen dat Geroge niet mee kan doen door zijn suiker ;((( TOP dat je je opgegeven hebt ook al kan je er nu niks mee,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Voeding”