Mastery

Alles over de voeding van katten
Renevo

Mastery

Berichtdoor Renevo » wo 14 okt 2015, 10:40

Een tijd geleden las ik een post ven een vraag over voeding en er was melding van een brok met de naam Mastery. Nou ik hebt al vele merken brokken gebruikt, zonder echt goed resultaat. Jinx heeft altijd maar dunnere ontlasting, ook al is er medisch, geen reden voor, op een voeding allergie na...
Dus, gezien dat Mastery in Amerika ook te koop is, dacht ik "die ga ik proberen, als het goed gaat, kan ik ieder geval die in Amerika ook kopen"
Wat een resultaat!! Ik kocht Mastery adult light, gezien dat Jinx moest afvallen, en wat bleek na een week heeft Jinx al vaste ontlasting! Na drie weken gebruik eten ze het allemaal nog graag. De kattenbakke ruikt veel beter, en dat is wat voor Sphynxe. ohmy_sm Jinx ziet er beter uit, zij is in drie weken iets afgevallen, en haar buik staat niet meer zo erg bol.

Dus wil ik hierbij, door mij goede ervaring van dit merk, dit brokken aanbevelen. Dus als je alles heeft geprobeerd, maar niets werkt, ga dit merk ook eens proberen. Het is een duurder brok, maar de resultaat is verbluffend. Ik ben verkocht en de katjes ook!
Afbeelding

peggy72

Re: Mastery

Berichtdoor peggy72 » wo 14 okt 2015, 17:36

Een goedkope brok met trammelant of een duurdere brok met plezier.....keuze niet zo moeilijk toch. Heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 14 okt 2015, 19:06

Dank je wel voor de tip.....ik heb gelijk een zak besteld toppie_sm .....kijken of het hier ook werkt question_sm
Groetjes Gerry

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 14 okt 2015, 19:16

Hoi Rene
Dank je wel voor het delen super!!!!!!!!! ik heb zelf ook nog nooit van deze brok gehoord ,wat mega top en wat zul je blij wezen ;))

En voor jou helemaal super omdat je het in Amerika ook kunt krijgen ;)) Je kan het hier ook bij veel voerhandels krijgen zag ik , dry_sm
ook nog in diverse smaken ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 15 okt 2015, 13:28

Heb even gekeken naar de samenstelling van het voer.

wat opvalt is dat het een erge lage vet waarde heeft van maar 10% echter de KH´s in dit voer is 37.5%
dit is op zich best heel hoog en zeker voor een light voer.

Dus afvallen van de kat zou moeten gebeuren door minder vet wat hij binnen krijgt wat natuurlijk ook een gunstige uitwerking heeft op de darmen
maar de koolhydraten zijn voor kattenover met die 37.5% erg hoog

hun andere soorten buiten light bevatten weer een vet percentage van 20% maar daar liggen de kH´s wel iets lager

32 a 33 %

eigenlijk nog steeds te hoog voor katten, KH.s zorgen voor een snelle stijging in de bloedsuikerspiegel van de kat en ze kunnen KH slecht verteren

Bridget

Berichtdoor Bridget » zo 18 okt 2015, 11:58

Hoi,

Hier ook sinds kort Mastery in huis en idd veel beter stoelgang. Cain heeft ook steeds diarree en sinds ik de Mastery heb is het veel beter.
Ik heb de Mastery leren kennen doordat Christine dit voer ook geeft en zij had het bij toen ze mij Romulus bracht en doordat mijn katten dus mee aten van Romulus zijn brokjes ontdekte ik dat Cain zijn stoelgang beter werd, de Mastery was op en weer zat Cain met diarree...Dus nu ben ik mijn eigen voorraad Hills & RC aan het mengen met de Mastery om in de toekomst enkel nog Mastery te voeren.
Alleen jammer dat de Mastery zo moeilijk verkrijgbaar is, bij Zooplus hebben ze het wel, maar enkel in zakjes van 3kg...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 18 okt 2015, 20:29

Hoi Briget
wat top dat ze het er bij jou ook zo goed op doen ,had je all op Google gekeken of er geen grotere verpakking is ?
we leren toch nog iedere dag bij he
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » zo 18 okt 2015, 21:12

Wil het is te vinden bij zooplus en kan verser nergens groot verpakking vinden.

Bridget

Berichtdoor Bridget » ma 19 okt 2015, 15:53

Ja ik heb verder dan Zooplus ook niets gevonden, heb Zooplus gemaild met de vraag of zij grotere zakken konden verkrijgen en dit was het antwoord: Geachte mevrouw Bogemans,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Volgens onze informatie is de Mastery Cat kattenvoer momenteel nog niet in een grotere verpakkingen dan 3kg te verkrijgen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Susan de Noten
Uw zooplus Service Team
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » ma 19 okt 2015, 21:23

Dat is jammer Bridget, moet je heel wat zakken bestellen......gelukkig wordt het gratis bezorgd razz_sm .

Mason hier vindt de brokken erg lekker, maar ik kan nog niet zeggen dat z'n drollen steviger zijn.....maar hij krijgt t ook
nog maar een paar dagen, dus het moet nog even de kans krijgen.
Het is iig ook nog iets goedkoper dan Orijen, wat ie normaal eet....dus dat is dan ook weer mooi meegenomen toppie_sm
Groetjes Gerry

Terug naar “Voeding”