Lidl Opticat Premium Voer

Alles over de voeding van katten
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Lidl Opticat Premium Voer

Berichtdoor Wil » di 22 dec 2015, 20:33

Hoi Marijke
hier ook de Carocat ,maar eigenlijk geprobeerd ,om te kijken of ze het lekker vonden en niet aan de race gingen ,tante Levie wel ,maar dat is een oude dame ,zelfs de kittens vonden die kitten brokjes lekker ,de kitten van Carocat of RC eten ze niet ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Kirstennrasmussen

Berichtdoor Kirstennrasmussen » wo 23 dec 2015, 10:34

Nou, ze hebben nu enkele dagen Opticat gegeten en ik moet zeggen dat ik erger had verwacht.
Ze hebben een beetje last van vochtigere ontlasting maar verder gaat het prima.
De geur is trouwens ook niet helemaal super maar volgens mijn moeder (welke ook katten heeft gehad) zal dit na enkele dagen wel weggaan.

Verder eten ze het alsof hun leven ervan afhangt! Haha
Het valt hier dus goed in de smaak
Cats are like potato chips, you can't have just one!

inba

Berichtdoor inba » wo 23 dec 2015, 13:25

Ik ga straks naar Lidl om een zak te proberen. Trouwens, het kattengrit van Lidl (Coshida Clumping, 10 kg) vind ik het beste én voordeligste grit.
Voor mij geen RC meer, het wordt nog maar amper gegeten en ik heb twee grote tonnen vol staan. ppfff.... Enkele maanden geleden kreeg ik een proefzakje van Perfect Fit Senior. In een mum van tijd was het op, dus tegenwoordig krijgen ze deze brokken. Zelfs Sawa eet die brokjes met smaak, terwijl hij in het begin geen brokjes aanraakte. Het is wel "ouwemannetjesvoer", bestemd voor 8+ katten, maar hij wil niets anders.
Natvoer van Lidl lusten ze hier niet, terwijl de kuipjes van Aldi (alléén in saus) af en toe weer wel lekker gevonden worden.
Met AH merken hoef ik niet eens mee aan te komen.

Gelukkig ben ik er uit welke brokken ik ze voortaan kan geven, het grootste probleem is het natvoer. Barf vinden ze niets, rauw ook niet. Gourmet Diamant of Sheba was altijd favoriet van Tonto en dan ineens heeft hij er geen zin meer in en kan ik zijn volle etensbak leeggooien. Sawa is nog een alleseter en bordensnaaier, maar dat zal wel komen door zijn pubertijd.
Moeilijke mannen! sad1_sm

Ik wens jullie allemaal gezellige Kerstdagen! ster_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 23 dec 2015, 19:09

Hier zijn ze gek op het natvoer van de lidl maar dan wel de Duitse lidl waar maar 4 kh inzit.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 23 dec 2015, 20:03

Top dat het zo goed gaat ;) zeker omdat ze het bij jou ook heerlijk vinden ,,
ze kunnen wel iets nattere poep hebben omdat ze er toch aan moeten wennen ,,,

kijken wat ze volgende week doen of het nog goed gaat we duimen ,het natvoer heb ik niet van hun ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 23 dec 2015, 20:11

Hi Peggy
ook wij zijn boffers dat we tegen Duitsland aanliggen ,

Ien ik denk gewoon dat het per kat scheelt wat ze wel en niet willen eten ;)hier eten ze de ene x de alimonda kuipjes dat weer gourmet en trap er niet in als ze iets heerlijk vinden om gelijk 50 blikjes te kopen ;)dan willen ze het niet meer

Hetzelfde is met het rauw vlees voor de katten ,Brokken heb ik wel altijd Carocat Lam staan 24 uur per dag ,,
dit vond ik over kattengrit ,,

http://www.testgoed.nl/kattenbakvulling
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 23 dec 2015, 20:55

Hier laten ze de versie uit de nl lidl ook staan hoor ik ben allang blij dat taco met zijn diabetes dit wel eet

inba

Berichtdoor inba » wo 23 dec 2015, 21:27

Wil, leuk die link over kattengrit, bedankt. Is bij AH Stuifvrij de juiste prijs vermeld? Dan is AH een euro goedkoper dan Lidl en allebei 10 liter. Ik kom dagelijks bij Appie, maar dit kattengrit heb ik er nog nooit gezien. Morgen even de manager aan z'n jasje trekken en vragen of hij een grotere voorraad kan aanschaffen. Ik print die link uit en neem hem mee.

De premium Opticat brokjes van Lidl werden met smaak gegeten, maar ik blijf bij Perfect Fit. Lidl is nog een eindje "tuffen" voor mij en Appie zit aan de overkant. Wel gelijk 3 zakken grit meegenomen, die passen precies tussen mijn voeten, dus hoef ik niet te sjouwen.

Is er werkelijk zoveel verschil van smaak in de kuipjes tussen de Duitse en Hollandse Lidl?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 23 dec 2015, 22:48

Zonde net vandaag mijn foto's opgeruimd maar het is een wereld van verschil. Zit er in de Duitse variant rund maar 4 kh in de nl het 4 voudige. Het gaat dan om de blikjes opticat in dl is het in gelee en nl geloof saus

Terug naar “Voeding”