Geen natvoer/ blikvoer

Alles over de voeding van katten
Wizzy

Geen natvoer/ blikvoer

Berichtdoor Wizzy » di 24 mei 2016, 12:20

Hallo allemaal,
Mijn kat heeft altijd natvoer gegeten. Dit kreeg hij in combinatie met brokjes. 3 keer per dag brokken en 1 keer per dag natvoer. Ik kreeg door dat dit te weinig voor hem was en heb het kleine bakje ingewisseld voor een grotere bank en op deze manier gezorgd dat er altijd brokken voor hem klaarstaan. Als het bakje (bijna) leeg is vul ik deze weer bij.

Nu is het alleen zo dat hij sinsdien geen natvoer meer eet. Als ik dit klaarzet likt hij het bivenste laagje er vanaf maar verder doet hij er niks mee. Ik heb al verschillende merken en smaken geprobeerd maar niks helpt. Nu geef ik dus geen natvoer meer. Kan dit een probleem zijn of worden?

mirnadaa

Re: Geen natvoer/ blikvoer

Berichtdoor mirnadaa » di 24 mei 2016, 13:10

Hoii

Welneet! Blik is eigelijk een beetje ons toetje na het eten... Hier krijgen ze het het ook zelden als ik het elke dag geef willen ze het ineens niet meer en een week later staan ze weer te gillen om het blikje... Ik zou me er geen zorgen over maken als die brokken eet gaat het goed :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Lieve

Berichtdoor Lieve » di 24 mei 2016, 14:40

Hier werkt het ook goed om t maar af en toe te geven.
Cosma sardien smaakt om een onverklaarbare reden lekkerder de dag erna, dus ik gooi niet te snel weg
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 24 mei 2016, 16:58

Katten drinken vaak te weinig, en daarom is natvoer erg belangrijk, anders kunnen er serieuze nierproblemen in het ergste geval ontstaan...En niet te vergeten blaasgruisvorming.
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 24 mei 2016, 19:37

Ik zou mij hier geen zorgen om maken.
Katten kunnen prima op alleen brokken leven, is zelfs beter.
Hier krijgen ze het alleen als een soort extraatje op zon- en feestdagen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 24 mei 2016, 19:42

Ik zou me hier ook geen zorgen over maken ,als hij goed drinkt en goed groeit is het perfect .
Hier eten sommige ook geen blik ,andere vinden het weer heerlijk ,,je kan ook als tussen doortje rauw vlees geven ,alleen nooit varkens ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

inba

Berichtdoor inba » di 24 mei 2016, 22:41

Eigenlijk vind ik je berichtje ... sja,anders dan anders. Ik wil je natuurlijk niet voor het hoofd stoten, maar hier staan in alle woonruimtes bakjes brokken die ik dagelijks aanvul en hetzelfde aantal waterbakjes.
Natvoer, liever kuipjes dan blik, waar ik mijn mannekes waarschijnlijk te veel mee verwend heb krijgen ze tweemaal per dag.
Het belangrijkste is dat je katjes overal en altijd brokjes kunnen eten en water kunnen drinken. Wij slapen "s nachts, onze deugnieten niet.

Wizzy

Berichtdoor Wizzy » wo 25 mei 2016, 00:13

Eigenlijk vind ik je berichtje ... sja,anders dan anders. Ik wil je natuurlijk niet voor het hoofd stoten, maar hier staan in alle woonruimtes bakjes brokken die ik dagelijks aanvul en hetzelfde aantal waterbakjes.
Natvoer, liever kuipjes dan blik, waar ik mijn mannekes waarschijnlijk te veel mee verwend heb krijgen ze tweemaal per dag.
Het belangrijkste is dat je katjes overal en altijd brokjes kunnen eten en water kunnen drinken. Wij slapen "s nachts, onze deugnieten niet.

Brokjes en water staan er altijd en hier komt hij echt niet zonder te zitten. De enige vraag die ik stelde was of het kwaad kon dat mijn kat geen natvoer eet ;-)

Wizzy

Berichtdoor Wizzy » wo 25 mei 2016, 00:15

Bedankt voor de reacties iedereen!

Terug naar “Voeding”