Welke brok ??

Alles over de voeding van katten
MsJones

Welke brok ??

Berichtdoor MsJones » za 05 nov 2016, 17:41

Hey allemaal! Bidai en Jones zijn ondertussen al een half jaar bij ons. Aanvankelijk met een hele hoop darmproblemen. Ze stonden toen op louter carocat brok. Maar de stoelgang liep letterlijk uit hen. Zo incontinent als opa op zn 90ste. Ondertussen staan ze op louter vers. perfect voor hen want deftige katjes nu die goed gaan op de kattebak. Ze krijgen elk 300gr carnibest verspreid over 2 maaltijden. Maar dat lijkt echt niet genoeg. Ze breken in in de kasten en wreten alles wat min of meer naar eten ruikt. Als ik eten klaar maak is de helft al gejat nog voor het in mijn pan beland. En ik ben dat het behoorlijk beu. de planten spray helpt op het moment wel, maar ze hebben niet door dat ze er simpelweg af moeten blijven. Dat ze nadien ook diarree hebben word ik alleen maar meer chagrijnig van. Je zou onaderhand gaan denken dat ze zichzelf toch niet steeds ziek willen eten. Dus wel...
Om tegemoed te komen aan hun constante honger denken we eraan hen naast vers ook toegang te geven tot korrels. Maar dewelke?
Ze zijn extreem gevoelig aan de darmen dus welke soort hebben jullie goede ervaring mee?
We probeerde al:
Carocat
Hills
Sani med
Royal
Alle 3 hypo allergene versie
Lidl huismer
CARREFOUR huismerk

riddle

Re: Welke brok ??

Berichtdoor riddle » za 05 nov 2016, 17:54

Misschien eens graanvrij proberen, zoals Orijen, Acana, Ziwi Peak, Taste of the wild?
Succes!
Ann

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 06 nov 2016, 07:55

Top. DANKJEWEL!

g.w.

Berichtdoor g.w. » zo 06 nov 2016, 11:18

Purizon vinden ze hier ook erg lekker,
groetjes Gerry

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 06 nov 2016, 11:48

Persoonlijk zou ik ze meer carnibest geven i.p.v. brokken als het daar zo goed op doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 06 nov 2016, 14:59

Ik geef mijn jongens Taste of the wild, graan vrije brok tussendoor...maar weinig hoor, 20 tot 40 brokjes per dag en die doe ik dan in speelrails, zodat ze er even mee bezig zijn..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 06 nov 2016, 16:25

Ik geef mijn jongens Taste of the wild, graan vrije brok tussendoor...maar weinig hoor, 20 tot 40 brokjes per dag en die doe ik dan in speelrails, zodat ze er even mee bezig zijn..
Dat is idd iets waar ik naartoe wil. ZO beperk ik het risico op over want deze heren kennen geen grens als het op eten aankomt.
Zijn jou poezels ook zo gevoelig aan de darmpjes? En eten ze ook vers?

Meer carnibest is geen optie, van een grotere portie gaan ze braken. meerdere porties is praktisch gezien moeilijk wegens wij ook gewoon moeten werken. Ze komen flink bij en dus, denk ik, zitten we qua hoeveelheid wel goed. Mss eens een proefstal van the wild proberen

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 06 nov 2016, 16:32

Persoonlijk zou ik ze meer carnibest geven i.p.v. brokken als het daar zo goed op doen.

Van grotere porties gaan ze braken. Meermaals geven lukt praktisch niet (werkgerelateerd)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 06 nov 2016, 20:10

Dat is jammer dat je daar niet voor in de gelegenheid bent ,koopt zo'n speelding om de brokjes in te doen ,ze zijn daar een tijdje mee bezig dat geeft toch meer voldoening ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » zo 06 nov 2016, 20:13

Ik had voor duifje gastro intestenal van RC. Voor hem fantastisch! Brain games kan je voedsel indoen en dat moeten ze eruit peuren... dat kan denk ook wel met rauw vlees alleen zou je hem dan iets vaker schoon moeten maken haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Terug naar “Voeding”