Welke brok ??

Alles over de voeding van katten
belinda64

Re: Welke brok ??

Berichtdoor belinda64 » di 08 nov 2016, 11:29

Ik geef mijn jongens Taste of the wild, graan vrije brok tussendoor...maar weinig hoor, 20 tot 40 brokjes per dag en die doe ik dan in speelrails, zodat ze er even mee bezig zijn..
Dat is idd iets waar ik naartoe wil. ZO beperk ik het risico op over want deze heren kennen geen grens als het op eten aankomt.
Zijn jou poezels ook zo gevoelig aan de darmpjes? En eten ze ook vers?

Meer carnibest is geen optie, van een grotere portie gaan ze braken. meerdere porties is praktisch gezien moeilijk wegens wij ook gewoon moeten werken. Ze komen flink bij en dus, denk ik, zitten we qua hoeveelheid wel goed. Mss eens een proefstal van the wild proberen
Mijn jongens eten idd KVV van Naturis, of Barf, Alaska, Bibi...maar meestal Naturis...2 x per dag een porti van 100 gram (gemiddeld) en dan tussendoor dagelijks of een kippenvleugel, kippenmaag, kippenhartje, of tonijn of haring....wat een luxe he?? Mijn man zegt altijd die poezen hebben het beter voor elkaar dan ik merry_sm merry_sm
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 08 nov 2016, 19:16

Ha Ha Belinda,
stom he dat we alles doen om het hun naar hun zin te maken ,als hun wat heerlijks eten genieten we er meestal net zo van als de katten zelf ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

MsJones

Berichtdoor MsJones » vr 11 nov 2016, 14:56

De status per dag

250-300gr carnibest. Over 2 maaltijden
Een muis of kuiken
50gr korrels

We proberen de carnivoor van natural health.

Wat terecht komt in de voederbak is na 45sec ook allemaal op. Of het nu vers vlees of brok is.
Als ze goed blijven reageren op de brok mogen ze gerust wat meer hebben. Maar voorlopig wreten ze alles binnen de kortste keren op en we hebben schrik dat meer brok ook in braken zal resulteren. Dat willen we toch vermijden door de porties voorlopig te beperken.

Gun het hen wel om onbeperkt toegang te geven tot korrels aanvullend op hun verse maaltijden. Maar tot op heden zie ik dat niet goed komen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 nov 2016, 19:51

Dit zijn ook altijd hele moeilijke dingen ,,,als je ziet dat het op die manier niet goed gaat kan je er ook beter mee stoppen ,
Moeilijk altijd dit soort problemen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » vr 11 nov 2016, 20:22

Je kan de brokken ook in voerpuzzels doen, dan eten ze trager en worden mentaal uitgedaagd om bij het lekkers te komen. Dit komt hun welzijn echt ten goede.
Ann

rona

Berichtdoor rona » vr 11 nov 2016, 20:51

Wat je ook kan doen is carnibest snoepjes maken in een droogoven. Dan hebben ze gewoon rauw alleen gedroogd. Kun je de gewone brokjes beperken. Je kan ook lamshart, lever, vis eigenlijk elk vlees drogen. Die dan in voer puzzels of verstoppen in bv wc rollen. Zo eten ze toch gewoon rauw. Google eens hoe je het vlees kan drogen in je eigen oven. Ikzelf heb speciaal hiervoor droogoven aangeschaft daar ik absoluut geen gewone snoepjes aan 1 van m'n katten moet geven. Ivm darmproblemen. Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 11 nov 2016, 21:20

Inderdaad voerpuzzels of in meerder kleine porties verdelen en die op allerlei plekken aanbieden.
Gewoon een beetje experimenteren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 12 nov 2016, 20:34

Gebruik jij hem nog steeds die droog over Linda ?
hier snoepen ze van allerlei dingen ook van ons eten gelukkig geen last ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 13 nov 2016, 08:06

Hier ook al verschillende soorten brok geprobeerd , sommige staan hier op rauw maar andere lusten het dan weer niet.
Er is eentje(Youyou) met gevoelige darmen en na veel proberen is voor hem Purizon lam/vis het meeste doeltreffend .
Ook voor Waxi die last heeft van gevoelige huid geven deze geen problemen.
De rest van de katten lusten ze ook graag en hebben er mooie drolletjes mee.
Maar iedere kat is verschillend
Groetjes Hildeke

MsJones

Berichtdoor MsJones » zo 13 nov 2016, 12:43

Voorlopig ziet de kattebak er goed uit...ik denk dat de brok een goed idee is geweest.
Nu nog die uitdaging aanbieden. Stak ik de korrels verstopt in een eierdoosje. Allemaal gaatjes erin zodat ze niet al te veel moeite zouden moeten doen om ze eruit te halen. Half uur tegen die doos staan janken. Mijn kasten trekken ze open om chips te eten, maar een doosje open maken om korrels er uit te vissen...

Terug naar “Voeding”