Flesh op dieet

Alles over de voeding van katten
Ramses

Flesh op dieet

Berichtdoor Ramses » di 28 aug 2018, 10:08

Heb hier echt jullie hulp nodig!

Ik geef Flesh Hill´s Prescription Diet Feline R/D Weight Reduction Kattenvoer met Kip, sinds een 5 tal dagen is de overgang 100% drollen zijn OK super blij. Maar 90 gr per dag is echt heel weinig. Ik geef 3x per dag 30gr en dit is in éénmaal direct op mijn schat heeft door de dag honger.

Het zijn nog niet de wintermaanden waar hun verbranding van energie dan nog hoger komt te staan, dus weer eens gebeld naar de dierenarts die niet echt vertrouwd is met sphynxen zegde mij dat hij eigenlijk maar 70gr mag hebben wacko_sm wacko_sm zeg tegen haar neen dit is onmogelijk het moet nog leefbaar blijven dit vond ze ook. Mag de voeding verhogen naar 150 gr zegde haar zal het eerst naar 120gr verhogen zodat ik het in dien nodig in de winter kan verhogen naar 150gr.

Nu wil ze dat ik overschakel naar Royal Canin Veterinary Diet , weer veranderen van merk weer deze overgang dat wil ik mijn ventje niet aandoen.
Daarom deze hulp kreet geeft er iemand Hills of wie heeft er een dierenarts die vertrouwd is met het ras en hills om even te vragen wat de juiste dosis is dat ik mag geven .....

Hopelijk kan er mij hier iemand helpen.
Afbeelding

geertje

Re: Flesh op dieet

Berichtdoor geertje » di 28 aug 2018, 12:48

Heaven staat al heel haar leven op dieet. Van Orijen kreeg ze inderdaad 3 X 30 gram per dag.

Hier is een voedseltabel, er wordt geen rekening gehouden met sphynxen die volgens mij toch iets meer moeten krijgen doordat ze meer verbranden, wegens geen pels.
https://www.licg.nl/katten/voeding-van- ... wassen-kat

Van carnibest kan je meer geven en heeft je kat een meer voldaan gevoel:

Aanbevolen hoeveelheden voor katten
Volwassen katten hebben tussen 30 en 40 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.

Als je ze wil laten afvallen, dan zal je deze hoeveelheid wel moeten minderen.
Het is wel weer veranderen van voedsel, maar er zit geen rommel in, dus geen diktemakers.

En wat je ook geeft, flesh zal altijd honger hebben net zoals Heaven. Om haar niet heel de dag te laten zeuren om eten, is het belangrijk om 3 maaltijden op hetzelfde moment te geven. Zo weten de katten hier, als ik 's avonds aan het eten begin, dat het ook tijd is voor hen om te eten. Dat duurt even voordat ze het doorhebben, maar als ik nu een uur later dan normaal begin te koken, staan ze ook pas een uur later klaar om hun eten te krijgen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Ramses

Berichtdoor Ramses » di 28 aug 2018, 17:02

Heaven staat al heel haar leven op dieet. Van Orijen kreeg ze inderdaad 3 X 30 gram per dag.

Hier is een voedseltabel, er wordt geen rekening gehouden met sphynxen die volgens mij toch iets meer moeten krijgen doordat ze meer verbranden, wegens geen pels.
https://www.licg.nl/katten/voeding-van- ... wassen-kat

Van carnibest kan je meer geven en heeft je kat een meer voldaan gevoel:

Aanbevolen hoeveelheden voor katten
Volwassen katten hebben tussen 30 en 40 gram Carnibest per kilogram lichaamsgewicht per dag nodig.

Als je ze wil laten afvallen, dan zal je deze hoeveelheid wel moeten minderen.
Het is wel weer veranderen van voedsel, maar er zit geen rommel in, dus geen diktemakers.

En wat je ook geeft, flesh zal altijd honger hebben net zoals Heaven. Om haar niet heel de dag te laten zeuren om eten, is het belangrijk om 3 maaltijden op hetzelfde moment te geven. Zo weten de katten hier, als ik 's avonds aan het eten begin, dat het ook tijd is voor hen om te eten. Dat duurt even voordat ze het doorhebben, maar als ik nu een uur later dan normaal begin te koken, staan ze ook pas een uur later klaar om hun eten te krijgen.
Maaltijden werden op een vast tijdstip gegeven 30-15-15-30 vandaag naar 40-20-20-40 aan het gaan en dit is veel beter dit geeft mij nu ook ruimte naar de winter om naar 150gr te gaan in dien nodig.
we zullen in een Pipolino Anti-Stress Home Trainer gaan gebruiken voor de 20-20 in te stoppen, middag en om 15H splits dit op anders is alles op om 12H en moet hij wachten tot 20H- 21H voor laatste portie.
Ik moet maar de beweging naar de keuken maken en hup daar heb je meneer merry_sm merry_sm .

Brokjes van Hills zijn ook lekker klein voor mijn ventje met 2 tandjes ideaal vind ik dus wil ik graag daar verder met doen. streefdoel 7,500kg

3x30 gr voor Heaven ocharme, alvast bedankt voor jou ervaringen.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 28 aug 2018, 18:41

Zelfs met de 3 X 30 gr. blijft ze nog te dik. Ze eet nu wel carnibest en daar kan ze meer van eten.
En ze is net ziek geweest, het is de eerste keer in haar leven dat ze slank is. dry_sm
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 28 aug 2018, 20:43

Ik denk ook dat voor sphynxen de aantallen op de verpakking niet kloppen.
Gewoon op gevoel doen en ook hij zal hier vast wel aan wennen.
Ik snap dat het voor jou lastiger is omdat je de hele dag bij hem bent en hij constant om eten vraagt.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 29 aug 2018, 01:27

Pinata hier moest ook op dieet, maar zij kreeg en krijgt Hill's prescription Diet Metabolic. Het werkt super. Van net geen 5 kilo, weegt ze nu 3,5 à 3,6 kg. Ik geef haar het voer in een voerpuzzel, dan eten ze iets trager en hebben ze wat te doen. Ze krijgt haar voer apart van de anderen in een privé-kamertje en telkens er voer komt, maak ik een klakgeluidje met mijn tong. Op die manier weet ze precies wanneer er voer komt, anders viel ik bijna over haar heen, telkens de deur openging. Ze blijft wel altijd alert en steelt alles wat eetbaar is en blijft liggen. Gaat de deurbel en laat je je brood liggen, dan is het foetsie als je terugkomt-)-) Ook de hond haar brokken zijn niet veilig-) Toch blijft ze nu op gewicht, en meet ik het voer nu niet meer af.Overgaan op ander voer, een "light", of zo, is geen goed idee, de kilo's vliegen er zo weer aan. Veel moed, het komt wel goed, laat de moed niet zakken! Voor Flesh zal het veel beter zijn om wat af te vallen. Vanaf 6 jaar hebben veel katjes al last van artrose, en obesitas doet daar geen goed aan. Bovendien heb je een vergroot risico op diabetes, dus even doorbijten , het loont de moeite-) Super dat je dit wil doen voor die lieverd!
Ann

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 29 aug 2018, 14:49

Pinata hier moest ook op dieet, maar zij kreeg en krijgt Hill's prescription Diet Metabolic. Het werkt super. Van net geen 5 kilo, weegt ze nu 3,5 à 3,6 kg. Ik geef haar het voer in een voerpuzzel, dan eten ze iets trager en hebben ze wat te doen. Ze krijgt haar voer apart van de anderen in een privé-kamertje en telkens er voer komt, maak ik een klakgeluidje met mijn tong. Op die manier weet ze precies wanneer er voer komt, anders viel ik bijna over haar heen, telkens de deur openging. Ze blijft wel altijd alert en steelt alles wat eetbaar is en blijft liggen. Gaat de deurbel en laat je je brood liggen, dan is het foetsie als je terugkomt-)-) Ook de hond haar brokken zijn niet veilig-) Toch blijft ze nu op gewicht, en meet ik het voer nu niet meer af.Overgaan op ander voer, een "light", of zo, is geen goed idee, de kilo's vliegen er zo weer aan. Veel moed, het komt wel goed, laat de moed niet zakken! Voor Flesh zal het veel beter zijn om wat af te vallen. Vanaf 6 jaar hebben veel katjes al last van artrose, en obesitas doet daar geen goed aan. Bovendien heb je een vergroot risico op diabetes, dus even doorbijten , het loont de moeite-) Super dat je dit wil doen voor die lieverd!
Ann
Hoeveel gram gaf je per dag? knap dat het gelukt is Flesh steelt niets van de borden alleen mijn havermout ontbijt is niet veilig merry_sm merry_sm
als ik het eten ga afwegen hoor ik zijn diesel aanslaan zo blij dat hij is, met de 120 gr per dag lukt het nu wel heel goed deze morgen had hij 10gr over. dit betekend dat we nu wel op het juiste gewicht van voeding zitten.
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 29 aug 2018, 14:51

Ik denk ook dat voor sphynxen de aantallen op de verpakking niet kloppen.
Gewoon op gevoel doen en ook hij zal hier vast wel aan wennen.
Ik snap dat het voor jou lastiger is omdat je de hele dag bij hem bent en hij constant om eten vraagt.
Hij was zo zielig huilde echt om eten tikte met zijn pootje op mij voor aandacht om dat miauwen naar mij 90gr was te weinig denk dat we nu goed zitten van de 120gr die hij gisteren had gekregen was er 10 gr over.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 29 aug 2018, 15:36

Hoi, ik kan me niet meer herinneren hoeveel gram Pinata kreeg, de dierenarts heeft dat bepaald en me een maatbeker gegeven met een streep op. 's Avonds kreeg en krijgt Pinata wel altijd een half blikje Metabolic van Hills erbij. Aanvankelijk was het wel weinig hoor, dat weet ik nog-)
Ann

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 29 aug 2018, 19:03

Heb deze namiddag opnieuw een bericht ontvangen van Hills, hun dierenarts gaat nu contact opnemen met mijn dierenarts om samen alles eens te bespreken en te overleggen.

Vind het wel fijn dat Hills al deze moeite doet.
Afbeelding

Terug naar “Voeding”