Verhuizing van Nederland naar Aruba met Guus

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
TristanNu

Berichtdoor TristanNu » di 30 jan 2018, 17:35

Hallo allemaal,

Voor mijn werk gaan mijn vriendin en ik voor 3 jaar naar Aruba. Na lang twijfelen hebben we er voor gekozen om onze kleine Guus (3 jaar oud), mee te nemen.

Nu maak ik best zorgen over de reis en het leven voor Guus daar. De reis vooral omdat het voor hem natuurlijk hartstikke eng is. Het is natuurlijk wel een lange vlucht van 10 uur en ik weet niet hoe ze met hem om gaan. Zou het slim zijn om kalmeringspilletjes te kopen zodat hij lekker kan slapen?

Ook het leven daar is natuurlijk anders. Hij zit nu alleen maar binnen maar dat gaat daar natuurlijk niet. Ook zullen we dus zonnebrand moeten kopen anders verbrand hij keihard daar en dat wil je niet. Alleen hebben we geen idee welke.

Zoals je hoort veel vragen. Alle tips zijn welkom!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Verhuizing van Nederland naar Aruba met Guus

Berichtdoor Clemmetje » di 30 jan 2018, 21:00

Welkom Tristan.
Leuk dat je gaat werken op Aruba voor langere tijd. Het warme klimaat zal Guusje ook wel bevallen.
Natuurlijk is 10 uur lang, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
Reist hij in het ruim of mag hij mee bij jullie in de cabine?
Als hij in het ruim moet reizen is warmte denk ik het belangrijkste op eten, drinken en kattenbak na.
Kalmeringstabletten zou ik niet zomaar doen.
Hoezo kan hij daar niet binnen blijven? Hem daar zo naar buiten doen zou ik zeker niet doen of je moet een afgesloten tuin of iets dergelijks hebben.
Zonnebrand zou ik niet weten, maar je kunt hem natuurlijk altijd een truitje aandoen om hem te beschermen.
Groetjes Clem
Afbeelding

TristanNu

Berichtdoor TristanNu » wo 31 jan 2018, 16:47

Een truitje voor in het ruim is misschien wel handig. We denken niet dat het slim is om hem mee te nemen in de cabine ivm miauwen.

We moeten hem daar in het begin denk ik veel binnen houden.

Het lijkt me voor Guus allemaal super kut zon lange reis :(

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 01 feb 2018, 11:26

Een truitje voor in het ruim is misschien wel handig. We denken niet dat het slim is om hem mee te nemen in de cabine ivm miauwen.

We moeten hem daar in het begin denk ik veel binnen houden.

Het lijkt me voor Guus allemaal super kut zon lange reis :(
Wat dacht je van snuggle pads verkrijgbaar bij Zooplus. Blijven uren lang warm.
Miauwen is je minste zorg denk ik. Heb je wel eens kleine kinderen of babies naast je in het vliegtuig gehad, daar is dat niets bij.

Het is voor hem veel vertrouwder en dus minder stress als hij bij jullie kan blijven. Wen hem aan een tuigje dan heeft hij wat meer bewegingsvrijheid in het vliegtuig en later ook waar jullie gaan wonen.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » do 01 feb 2018, 21:11

Als het kan zou ik hem ook meenemen in de cabine hoor, misschien kan hij dan zelfs op schoot bij jullie een dutje doen. Veel minder stress als tenminste zijn mensen bij hem zijn. In zo'n ruim zal het koud en angstaanjagend zijn. Sowieso zou ik een warme Snuggle Safe in zijn transportbakje doen, lekker warm. Misschien kunnen jullie nu geleidelijk al beginnen met training om een tuigje te leren kennen.
Ann

Daantje

Berichtdoor Daantje » vr 02 feb 2018, 01:01

Is echt een ramp op die eilanden met dieren die los lopen. Er worden zelfs huisdieren uit tuinen en huizen gestolen.
Ik zou dan dus echt een afgeschermd deel maken op de porch of van de tuin waar Guus kan rondlopen, veilig en ook uit de zon. Je kunt ook denken aan een kooiconstructie oid. Ouders van mijn man hadden het voor de honden ook, netjes de porch en een deel van de tuin omheind met een hekwerk zodat de hondjes ook snachts veilig buiten konden liggen. Verder heb ik gezien dat er UV truitjes te koop zijn voor sphynxen, misschien als extra bescherming voor als jullie nog niet gewend zijn.

Wat betreft de reis ben ik het met de anderen eens dat je beter een miauwende kat op schoot kunt hebben dan in het ruim. Het ruim is erg koud en hij zou dan alleen in een carrier zitten, met of zonder snuggle safe, ik zou toch erg bang zijn dat hem daar iets zou overkomen, vooral omdat er ook niemand bij is en het een lawaai is en koud.
Ze gaan ook niet zachtzinnig om met dingen die het ruim in gaan, ik zou me echt mega zorgen maken. Die 9-10 uur vliegen zijn zo voorbij dus niet bang zijn voor gemiauw hoor, als Guus zich bij jullie op zn gemak weet zal hij zeker niet de hele reis lawaai maken toch? Ik zou er voor kiezen om de katjes op schoot mee te nemen of in een carrier in de cabine, geen idee wat de regels zijn maar dat zou ik toch proberen te organiseren.

In elk geval heel veel succes met de voorbereidingen, 3 jaar Aruba is geen straf lijkt me ;-)

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » ma 05 feb 2018, 23:11

Wat heerlijk, lekker naar de zon.

Ik ben eind december verhuisd naar Noorwegen. Twee dagen reizen met de auto met een overnachting. De temperaturen laag. Vooral ook de 4 uur in het ruim van de boot.
De 3 katten zaten in een grote bench met kattenbak en een heerlijk kinderdekbed. Ik had de katten ook een truitje aangegeven. Daar waren zij al snel weer uit...vonden zij helemaal niets razz_sm
Verder heb ik de katten niet gehoord. Ik ben daar nog steeds verbaasd over.
Mocht jou kat in het ruim mee vliegen dan zou ik er voor kiezen om een warme deken/dekbed in de bench/carrier te doen.

Succes met de verhuizing clover_sm
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 06 feb 2018, 08:57

Voor Snape en Pinkiepoes heb ik weleens speciale zonnebrandspul voor katten besteld via internet. Maar Pinkie kreeg daar rooie pukkeltjes van. Dus nu gebruiken we sensitive zonnebrand factor 50. Werkt goed, behalve dat Pinkie dan in het zand gaat rollen wat aan de zonnebrand plakt. Dan heb je dus een camouflage-kat en je hele huis vol zand. Maar dat hoort erbij laugh_sm

Wel zou ik je met KLEM aanraden: maak een catio, raster een stuk tuin af, whatever, doe wat nodig is. Laat je kale kat NIET zomaar los buiten lopen! Zeker weten dat die dan in no time weg is. Ofwel gejat, ofwel in 1000 sloten tegelijk gelopen. Kale katten zijn daarvoor echt te kwetsbaar, en helaas ook te jat-baar. Niet doen! Als je dat van plan bent kan je m beter thuis laten totdat jullie weer terug komen. Dan weet je tenminste zeker dat je in de toekomst weer met hem herenigd wordt. Als je m los buiten laat lopen weet je zeker dat je hem binnenkort kwijt bent, en dan breekt je hart.

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”