Schrikdraad

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Babsiej

Re: Schrikdraad

Berichtdoor Babsiej » do 05 aug 2010, 11:55

Mijn aardedraad zit achterin de tuin. ik weet niet precies hoe, maar weet zeker dat hij NIET geniet zit. Dat hebben we niet gedaan namelijk .. Ik zal vanavond even kijken en een foto voor je maken...! ( ben nu op het werk )

YiL

Berichtdoor YiL » do 05 aug 2010, 12:04

Als je het woord "schrikdraad" leest schrikt het mij in iedergeval wel af!

Dat je het voor koeien en paarden gebruikt, mwa, maar voor onze lieve Sphynxen ;)
Maar het is bewezen dat na de eerste aanraking en bijna geen 2e meer plaatsvindt.

Succes met het Catproofen van Le Tuin.
Afbeelding
Suusje & Rockstar & Aayla

De wil om je eigen hachje te redden is ZO groot, dat je totaal geen wil meer hebt om dit op te lossen.

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 05 aug 2010, 12:47

Mar ik zou in jullie plaats ook echt voor de schrikdraad gaan ..... beter één en zelfs 2 keer een klop van de draad dan 1 x een klop van een auto .... en dan moet Jeroen niet in een gevangeniskooi gaan wonen .... dat is een mooie compromis (nu heb je wel een laptop verdiend)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Sabrina
Contacteer:

Berichtdoor Sabrina » do 05 aug 2010, 12:50

Mijn vriendin heeft ook schrikdraad bovenop de schutting en dat werkt echt perfect hoor, ik zou dus ook voor schrikdraad gaan
Liefs Sabrina en knuffels van Macho, Akyra, Sugar en Kealeigh

Afbeelding

http://www.vandeveentjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reva

Berichtdoor Reva » do 05 aug 2010, 13:52

Wij hadden in ons andere tuin schrikdraad, maar 1 van mijn katten vond de tik blijkbaar minder ernstig dan ff rond neuzen in de buurt. De overige katten bleven netjes binnen en kwamen niet in de buurt van het schrikdraad.
Omdat onze ervaring hiermee dus niet zo heel goed was hebben we in onze nieuwe tuin besloten een katternren te plaatsen en daaraan vast nog katproof gaas zodat ze de tuin helemaal niet uit kunnen. Zie foto
Afbeelding
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 05 aug 2010, 15:07

Die is ook mooi groot.
Wij hebben de ren bewust aan de zijkant gehouden en een gat in de muur gehakt waar het kattenluik in zit.
Precies naast het raam gehouden dus niet breed maar wel lang.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 05 aug 2010, 15:33

Dat ziet er mooi uit lekker de ruimte, helaas ziet mijn vriend dat niet zo zitten en "wil hij niet in een gevangenis zitten" lach_sm Onze tuininrichting is net helemaal veranderd dus daar willen we nu even geen groot werk meer aan verrichten. Helaas hebben we aan de ene zijkant van de tuin een vijver en aan de andere kant net een border laten metselen dus daar kan geen ren. Achter in de tuin hebben we openslaande deuren anders kan Jeroen er niet in en uit met de motor. Dat stukje is ook alleen schaduw dus is ook niet echt lekker voor onze nakies. Als er dus een ren komt is het tegen het huis aan in de breedte en dan kunnen ze via het raam naar binnen en buiten. Of dus schrikdraad, eventueel met een schuin rek. Wordt vervolgd..
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 05 aug 2010, 15:40

Dan zul je inderdaad aan schrikdraad moeten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Reva

Berichtdoor Reva » do 05 aug 2010, 17:17

Die is ook mooi groot.
Wij hebben de ren bewust aan de zijkant gehouden en een gat in de muur gehakt waar het kattenluik in zit.
Precies naast het raam gehouden dus niet breed maar wel lang.
De ren zit aan de zijkant van ons huis vast, wij hebben inderdaad ook een gat door de muur laten maken en de katten komen eerst uit in het binnenhok waar ook de kattenbakken staan. De ren staat vast aan het einde van onze woonkamer, (die is 12 bij 5 meter en het gat in de muur zit helemaal aan het einde) dus ik heb ook niet veel last van kou in de woonkamer.

De ren is in totaal 7 bij 1,5meter, dus ook niet heel groot.

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”