Oorspronkelijk bericht verwijderd

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Odett

Re: Kattenverblijf is klaar!

Berichtdoor Odett » wo 10 aug 2011, 10:34

Katty ik twijfel er niet aan dat je hart op de goede plek zit en je het beste voor hebt met je dieren. Misschien komt het door de hoek van de foto's dat het lijkt alsof het klein en smal is en het hekwerk geeft mij eerlijk gezegd ook gelijk het gevoel van een soort cel.

Zelf ben ik ook van mening dat katten zich vrij moeten kunnen bewegen en zeker zo'n actief ras als de Sphynx. En sinds dat we Sphynxen hebben, hebben we ook geen enkele privacy meer, maar dat wisten we van tevoren en hebben we bewust voor gekozen. Douchen, plassen, koken, achter de computer, in bed, bank, stoel, tv....noem het maar op of er is een bloterik bij D5. Dat vinden ze nu eenmaal heerlijk en dat maakt ze ook nou net zo leuk D10. Ze luisteren hier voor geen meter, ze hebben een paar keer in m'n bank gehangen (ondanks de 9 krabpalen ), er zitten opgedroogde slapers op m'n muren (iemand een idee hoe ik dat van structuurverf af kan krijgen?), maar voor de rest valt het me eigenlijk reuze mee qua 'slopen'. Als je die wilde achtervolgingen hier soms ziet, is het een wonder dat ze al m'n planten (tot nu toe) weten te ontwijken.

Tuurlijk mag je zuinig zijn op je spullen, dat ben ik ook, maar als je dieren hebt kun je zulke dingen (ongelukjes) gewoon verwachten. Trouwens ik denk dat wij samen meer beschadigingen hebben aangericht dan de katten, door dingen uit ons handen te laten vallen enzo D2.

En geloof me, de mensen hier willen je alleen maar helpen om de juiste keuzes te maken en veel van hen hebben jarenlange ervaring met Sphynxen en weten precies wat zo'n bloterikje gelukkig maakt D5.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 10 aug 2011, 10:50

er zitten opgedroogde slapers op m'n muren (iemand een idee hoe ik dat van structuurverf af kan krijgen?)
Ik doe dat altijd met de punt van een aardappelschilmesje als ze goed opgedroogd zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » wo 10 aug 2011, 11:57

Het lijkt wel of ze ingebakken zijn, maar goede tip great_sm . Van het weekend gelijk ff proberen D5.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 10 aug 2011, 14:51

Ik gebruik daarvoor soda, even goed erop doen, laten intrekken en dan met een nagelborsteltje voorzichtig eraf borstelen en nawrijven met een droge doek.

Glassex helpt trouwens goed tegen de bruine plekken die ze soms op de muren achterlaten als ze er tegenaan lopen.
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 10 aug 2011, 15:28

Ik heb het hele topic voor het eerst doorgelezen.
Persoonlijk vind ik de reacties wat overtrokken, maar op een forum is het altijd moeilijk te nuanceren, dat kan ik zelf soms ook niet.
Zelf heb ik niet zo'n moeite met dit kattenverblijf. Niet iedereen heeft een groot huis met veel kamers ter beschikking.
Ik heb een kattenkamer (oude keuken van het huis), maar omdat ik beneden meerdere woonkamers heb is de (eigenlijke)woon kamer van het huis ook voor de jongens (en aquarium) geworden.
Als wij weg zijn en 's nachts dan verblijven de jongens en meisje dus in die ruimtes.
Dat nakies altijd moeten slapen bij de eigenaar vind ik onzin. Natuurlijk willen ze dat graag, evenals mijn haarballen, maar wanneer ik dat elke nacht zou doen dan zou ik zelf niet meer kunnen functioneren omdat ik geen oog dicht doe met elke nacht vijf katten in- en uit mijn slaapkamer.

Onze mooiste spullen staan in de woonkamer waar ze dus bijna alleen komen als wij ook thuis zijn. Ik kan me best voorstellen dat je je katten erg verwend en zielsveel van ze houdt maar toch liever niet hebt dat ze daar lopen te rossen als je er niet bent.

Over het formaat van het hok valt naturlijk te twisten, het is inderdaad vrij smal, maar ik denk niet dat katten die daar (met 2) eens een paar uur om de week en in de nacht in verblijven getraumatiseerd raken.
Ik zal het nog sterker vertellen. Vroeger hadden mijn ouders een hond en er kwam uit een opvanghuis een Pers bij, en thuis moest ie eerst boven zijn in een kooi zodat de hond aan de geur kon wennen, het was een kleine kooi, zo één waar een mand in kan, een kattenbak en voerbakken.
Bas, de kat, was daar zo aan gewend dat hij 's avond voor de rest van zijn leven zelf naar de zolderverdieping rende en in de kooi ging zitten.
Wij deden, dat zou ik nu dus ook niet meer doen, dan dus ook de kooi weer dicht en 's morgens kwam Bas er dan weer uit!
De kat was niet getraumatiseerd of raar van sociaal gedrag!

Ik weet zeker dat Kathy ook het beste voor heeft met haar katten en heust niets zal doen waardoor de katten zich ongelukkig zullen voelen.
laat haar eerst maar eens kijken hoe de katten de kooi vinden en hoe ze zich erin gedragen, want voor die tijd is het denk ik moeilijk een oordeel te vellen.
Ik denk dat de katten gewoon lekker gaan liggen op één van de vele ligplaatsen en eenmaal weer buiten de kooi zich genoeg kunnen uiten in rennen en donderen.
Afbeelding

Reva

Berichtdoor Reva » wo 10 aug 2011, 16:21

Hoi allemaal,
ik lees elke dag maar post vrijwel nooit (bang voor dit soort reacties, omdat alles wat je schrijft vaak toch net iets anders over kan komen dan je bedoelt), maar ik vind dat ik nu toch wel mag reageren.
Ik heb 3 katten (1 devon) en in de toekomst komen er alleen nog maar nakies in mijn huis; ik vind ze GEWELDIG!!
Ik vind het totaal geen probleem dat deze mevrouw een oplossing heeft door de katten als ze van huis is en 's nachts in een afgesloten ruimte te laten. Ik heb dat voorheen ook altijd gehad (mijn ruimte was wel een stuk groter (5 bij 3 en dan nog de uitloop naar de kattenren buiten)). Als ik niet de ruimte zou hebben gehad, dan had ik ze waarschijnlijk ook 's nachts in een kleinere ruime gelaten zoals hierboven in dit topic.
Mijn vraag aan jullie; Waarom is de ruimte te klein? Een hond ligt vaak in een bench 's nachts of als mensen van huis zijn. Die kan z'n kont bijna niet keren, maar dat is geen probleem.............deze katten zitten niet 24 uur per dag 7 dagen in de week in deze ruimte!
Als we goed naar de katten kijken, dan zeggen mensen met buitenkatten; Een kat hoort te bewegen, dus hij moet naar buiten (zijn wij het niet mee eens, toch? Wij laten ze binnen of buiten in een ren)
Iedereen mag z'n mening hebben, maar ik ben van mening dat een kat niet beter weet als hoe hij het voorgeschoteld krijgt. Is de kat gewend om 's nachts in een kleine ruimte te zijn, dan zal dat geen problemen geven. Als ik 's nachts naar beneden ga, dan liggen mijn katten standaard in de berging (ongeveer zo groot of nog kleiner als de afgesloten ruimte van dit topic) omdat ze dat nu eenmaal prettig vinden (ze kunnen de hele beneden verdieping gebruiken).
Ik weet dat een ieder z'n mening geeft, maar soms kan het toch heel naar overkomen.......zeker als je net nieuw bent en jij zelf het idee hebt dat je kei goed voor je beesten bent en hier wordt "indirect" gemeld dat dat misschien wel niet zo goed zou zijn als wat jezelf altijd gedacht hebt.

Ik hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot, dat is absoluut niet mijn bedoeling!

Ik vind dit forum geweldig en zal hier altijd blijven komen om te lezen en heel soms wat te posten.

Groetjes Mireille

geertje

Berichtdoor geertje » wo 10 aug 2011, 16:48

Het gaat er niet alleen om dat ze 's nachts in de kooi moeten, maar ook in de dag nog 4 uur. Ze moeten er elke keer in als er niemand thuis is, en dat zijn toch ook nog meer dan die 4 uur neem ik aan.
Dan wil ze straffen met een time out, wat niet helpt bij een kat en ze mogen zo te zien ook niet veel, niet rondrennen, niets kapot maken, mogen ze hier ook niet maar dat is gewoon de realiteit. Fly is er vorige week in geslaagd om alle beeldjes van Sam zijn schouw te gooien, lekker spelen.....helpt hier een time out....niet dus.
Dan zitten ze met twee in een hele kleine ruimte, ze hebben geen plaats om aan elkaar te ontsnappen. Ook niet erg gezond voor een kat. Wanneer ze niet echt overeen komen dan kunnen daar gevaarlijke gevechten uit voortvloeien.

Waarom laten we onze katten niet buiten, omdat het gevaarlijk is, ze kunnen gestolen worden of overreden. Niet omdat het slecht is voor hen om in vrijheid en de natuur te kunnen rondlopen.
Een kat hoort gewoon niet in een kooi. Om te zien of we nog wel op een juiste manier bezig zijn kan je altijd even terug kijken hoe het in de natuur is: als dieren in een kooi hoorden dan groeiden die gewoon zo in het bos.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 10 aug 2011, 18:34

De mevrouw heeft al meermaals uitgelegd dat ze om de week werkt en dan 2 maal 2 uur, waarvan van die 2 maal 2 uur ook nog regelamtig haar man thuis is en de katten dan niet in de kattenruimte hoeven.

Net zoals de schrijfster zoeven na mij zei: Wie zegt dat wij het goed doen? Mijn nicht was (ze is helaas overleden) er altijd van overtuigs dat katten buiten horen en ik mijn katten dus groot onrecht aandeed door ze binnen te laten.
Dat wij ze binnen willen houden om ze niets te laten overkomen is dan in de ogen van die mensen ook egoistisch, daar heetf de binnenkat niets aan.

Persoonlijk denk ik dat de katten het bij deze mensen prima krijgen. Misschien denkt een ieder dat een dier bij hem/haar het beste af is....(Denk ik zelf ook...hihi).
Afbeelding

Reva

Berichtdoor Reva » wo 10 aug 2011, 19:05

De mevrouw heeft al meermaals uitgelegd dat ze om de week werkt en dan 2 maal 2 uur, waarvan van die 2 maal 2 uur ook nog regelamtig haar man thuis is en de katten dan niet in de kattenruimte hoeven.

Net zoals de schrijfster zoeven na mij zei: Wie zegt dat wij het goed doen? Mijn nicht was (ze is helaas overleden) er altijd van overtuigs dat katten buiten horen en ik mijn katten dus groot onrecht aandeed door ze binnen te laten.
Dat wij ze binnen willen houden om ze niets te laten overkomen is dan in de ogen van die mensen ook egoistisch, daar heetf de binnenkat niets aan.

Persoonlijk denk ik dat de katten het bij deze mensen prima krijgen. Misschien denkt een ieder dat een dier bij hem/haar het beste af is....(Denk ik zelf ook...hihi).

Dat is precies wat ik probeerde te zeggen..........................wie bepaalt wat goed is voor een kat.
En inderdaad, ik denk ook altijd dat de honden en katten het bij mij beter hebben dan bij wie dan ook. Deze mevrouw dacht dat voorheen waarschijnlijk ook, dus het kan ontzettend hard aankomen om alle reacties te lezen.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 11 aug 2011, 20:50

Geertje: beleefd zijn is niet inbegrepen geweest in uw opvoeding blijkbaar.
Niet zo netjes om je berichten ineens allemaal te gaan wijzigen en dan intussen ook nog mensen ineens te gaan aanvallen... Ik quote je daarom maar even want van wijzigingen krijg je geen melding en ik denk dat het wel zo netjes is dat Geertje je aanval ook even mag lezen.

Ik vraag me af bij wie er iets niet inbegrepen is geweest in de opvoeding. Gelukkig hebben de mensen hier wel eerlijkheid in hun opvoeding gehad. Je had nog veel kunnen leren hier.

Succes en ik hoop voor je dat je een forum gaat vinden waar mensen jouw manier van omgaan met katten wel kunnen waarderen...

Doeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bye_sm
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”