Kattenren aanschaffen ja of nee

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
asielkat

Re: Kattenren aanschaffen ja of nee

Berichtdoor asielkat » zo 02 okt 2011, 21:26

Ik heb zo weer allerlei inzichten gekregen en denk er over om eens te meten etc en
voornamelijk te kijken hoe we op de muren kunnen aansluiten
maar ja ik zit in een appartement dus hoe pak je t aan
* gewoon doen en kijken of er bewoners gaan klagen
* melden maar dan zullen ze nee zeggen
overigens hebben we een jaar zo'n zonnezeil gehad en toen vroeg er 1 buurman wat is dit en verder niemand gehoord/gezien

grote probleem is dat we dus geen balkon boven ons hebben
dus nu vraag ik me af hoe maak je dit dicht
want er kan wind onder slaan
en ik wil wel een beetje dicht ivm de zon / schaduw // regen
en hoe erg is wind
uiteraard doe ik ze niet met storm en slecht weer buiten maar
door het westen heb je wel eens een windje/briesje

makkelijkste lijkt me geheel zo'n volliere paneel gebruiken en daar dan bovenop dat zonnedoek wat we hebben
dat laat wel wind en regen door maar breekt dus de wind en doet niet opwaaien dat de ren dan ineens omhoog zou gaan ;)

wat vinden jullie vereist aan / in de ren

groeten an

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 03 okt 2011, 01:33

Het zal een beste investering zijn (wij hebben 2dehands 300,- betaald voor 15 maal 1 x 2,40), maar we zijn er zó blij mee, en de poezen helemaal smile_sm
Wow, voor dat geld zou ik het zo doen! Ik droom echt van een prachtige kattenren, en die van jullie is fantastisch, maar waar ik ook offertes aanvraag, onder de 1000 euro komt het niet, en zo'n bizar grote ren zou het ook weer niet hoeven zijn....
wij droomden ook van een kattenren, we wilden van onze koer een kattenren maken.
De offertes die we aanvroegen waren 5.000 euro gasp_sm (eerst wilden we er een soort van veranda van maken en dat kwam dan op 25.000 euro shok_sm , t is allemaal zo duur omdat het maatwerk zou zijn, we hebben bij zeker 5 verschillende maatschappijen offerte gevraagd en t was bij iedereen zo duur)
En t is niet dat er veel moest gedaan worden, er moest niks gebouwd worden, onze koer heeft al drie muren (afscheidingsmuur met de buren, de muur van ons keuken en de muur van onze living), er hangt al een afdak boven ook.
Het enige dat moest gedaan worden was de opening tussen de afscheidingsmuur van de buren en de onderkant van ons afdak dicht maken met draad.
Dat is halve meter hoog op ongeveer 6 meter lang.
En er moest dan een sluis gemaakt worden, dus 1 deur met paneel van ongeveer anderhalve meter breed en twee meter hoog en een halve meter verder nog eens t zelfde.
Daar moesten we dus 5.000 euro voor betalen bij een firma die afsluitingen plaatst.
Een aannemer die we kennen zei dat hij het ook voor 5.000 euro wou doen en hij dan ook een nieuwe vloer wou leggen dus hebben we dan maar gekozen voor de aannemer.
Die heeft hier de werken komen uitvoeren.
Dan kregen we de rekening.
Om goed 3.200 euro materiaal dat toch heel goed meevalt als je bedenkt dat je een nieuwe buitenvloer erbij hebt.
Maar tussen de 6.500 en 6.700 euro aan werkuren gasp_sm gasp_sm gasp_sm (en zoveel uren zijn er heus niet gewerkt, ze hebben ons er gewoon opgelegd met die werkuren)
Totale kostprijs van de "ren" was dus iets minder dan 10.000 euro.
Voor 10.000 euro verwacht ik toch een paleisje maar we hebben geen paleisje, we hebben dit :

dit is het sluis met 2 deuren en panelen

Afbeelding

sluis met die ene deur open

Afbeelding

ze hebben 21 plankjes omhooggehangen aan afscheidingsmuur omdat onzen diddl niet goed kan springen
Afbeelding

dat schuin stuk met draad en hout toegemaakt dat bovenop de afscheidingsmuur staat en tot de rand van ons afdak komt hebben ze ook geplaatst, dat is dus 50 cm hoog en goed 6 meter lang

Afbeelding

en ze hebben een nieuwe vloer gelegd, die zie je ook wel op de foto's.
Je ziet dat het geen ruime ren is

Afbeelding

juist aan ons achterdeur is t een halve meter breder en dat stukje is zo lang als het opblaasbedje dat je op de vorige foto hebt kunnen zien, daar hebben we zo een opbergbox gezet voor hun kussens.
Afbeelding

En dat heeft ons net geen 10.000 euro gekost.
Ik zou nog altijd met veel plezier mijn haar uit mijn hoofd trekken als ik er aan denk hoe wij er opgelegd zijn.
Het is een grote troost dat de poezels er toch plezier aan hebben en ze buiten kunnen maar bovenstaande is toch echt geen 10.000 euro waard :evil:
Want wij hebben niet bepaald geld teveel
Ik zou heel blij zijn als ik een ren had kunnen zetten voor 1.000 euro
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » ma 03 okt 2011, 08:57

ik zit ook met het probleem dat ik de bovenkant ook moet afsluiten met een paneel , we zitten hier met een duiven plaag en ze zouden al snel boven op zitten en alles vol schijten het is nu al een reuze werk om ze almaar weg te jagen .
Afbeelding

Tomte

Berichtdoor Tomte » ma 03 okt 2011, 09:24

@An: Tja, zelf zou ik het gewoon maken, en dan wel zien wat een ander daarvan vindt. Erover klagen bij de woningbouw is voor velen toch teveel moeite hoor. Met het zonnedoek erbij zal het echter wel afgeslotener aandoen/meer opvallen denk ik.
Wij hebben weliswaar een eigen huis, maar hebben de wederzijdse buren ook niet gevraagd of we de ren mochten neerzetten, en die hebben 'em wel in hun blikveld, met (incl golfplaten dak) 2,5 meter hoog en 5 m lang. Ze hebben er even aan moeten wennen, maar zien het al niet meer, en ze vinden het ook wel gezellig, die 4 devons die met hun barbeques meekijken ;). Een vriendin van mij heeft van haar huurappartement in het centrum haar 'balkon' (ze zit ermee op de begane grond) een jaar geleden ook dichtgemaakt voor de katten, en ook daar heeft nooit een haan naar gekraaid.

@lathyrus: poehee, het lijkt mij een comfortabele buitenruimte voor de poezen, maar dat bedrag inderdaad...

@Ramses: Je eerste linkje is voor hetzelfde als An gezien had in haar openingspost, haar leek dat ook wel wat.
Je tweede linkje is hoogstwaarschijnlijk waar onze panelen oorspronkelijk ook vandaan komen, kon er gister niet opkomen (gek hè, met zo'n naam 'kattenrennen.nl' :P).
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 03 okt 2011, 10:35

Ja let wel bij de eerste link op de variatie met het zeiltje erboven dat dakje zit dus niet dicht met gaas en dan ontsnappen ze dus
maar qua prijs vind ik die nog meevallen
alleen denk ik omdat ik dus al 2 muren heb in de vorm van een L zeg maar
heb ik dus alleen een L vorm nodig aan ren-delen en een dak
zit alleen met de hoogte en bevestigen aan de muren en met de airco unit die buiten hangt die
mogen ze niet aanraken en niet opzitten

groetjes An

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 okt 2011, 10:40

Kun je niet eens wat foto's van je balkon plaatsen An zodat we mee kunnen denken?
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 03 okt 2011, 10:50

Ja maar dan is die van buiten binnen uit
dan zie een recht deel en de ronding erin
en van buiten moet ik hem vanaf de grond maken en zie je denk niet veel
we wonen 9 hoog maar dan zie je wel de airco hangen
ga kijken of het mij lukt ofdt ik Ron even stuur maar die is niet zo'n handy fotomaker al zeg ik het zelf

groetjes An

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 okt 2011, 10:51

Probeer van zoveel mogelijk hoeken uit de foto's te maken en misschien van eenzelfde balkon maar dan lager vanaf de buitenkant.
Groetjes Clem
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » ma 03 okt 2011, 19:52

Ik ben net teweten gekomen dat we toch een kattenren zouden mogen plaatsen
er zijn er die toelating hebben gekregen om hun balkon af teschermen met houd panelen
dus eigenlijk zou ik dat ook kunnen doen hé .
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”