Kattenren in de tuin

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Marthe
Contacteer:

Kattenren in de tuin

Berichtdoor Marthe » di 02 okt 2012, 11:40

Zoals ik laatst al in het topic van Clemmetje aan gaf, wil ik ook zeer graag een ren in mijn tuin hebben, zodat niet alleen Miaula maar ook de andere 3 dames lekker naar buiten kunnen. morgenmiddag komt een kennis kijken wat de mogelijkheden zijn. Uiteraard heb ik er zelf ook al over nagedacht, maar ben benieuwd of jullie nog goede (andere) tips hebben en/of mogelijkheden zien.

Totaalplaatje van mijn tuin, vanuit huis (incl. geweldige kitscherige leeuwen beeldjes waar ik stiekem helemaal verliefd op ben... :)). Mijn idee is om het stuk waar kunstgras ligt te gebruiken om een ren te maken. Het is best een redelijke oppervlakte en toch een beetje een dood hoekje in de tuin, ik doe er verder niks mee.
Afbeelding

Afbeelding

Beeld vanaf achterin de tuin richting huis (als je goed kijkt zie je Miaula op haar kleedje voor het raam zit..). Wat ik het allerliefste zou willen, is eigenlijk dat ik de achterdeur open zou kunnen gooien en de katten vrij in en uit zouden kunnen lopen richting de ren. Met alleen achterin een ren, moet ik ze telkens zelf erin en eruit doen. Niet dat dat een heel groot probleem is, maar we weten allemaal hoe wispelturig katten zijn... Maar, ik moet ook bekennen dat ik zelf liever niet in een kooi wil zitten als ik buiten zit en het me ook niet praktisch lijkt. Als ik mijn tuin in zou willen, zou ik 2 deuren door moeten en dat vind ik ook niet fijn. Daarnaast vind ik het qua uitzicht vanuit mijn woonkamer ook wat belemmerend als er vrijwel direct op het huis een grote 'kooi' staat die mijn volledig (groene) uitzicht belemmert.
Afbeelding

Als iemand nog briljante ingevingen heeft, hoor ik ze heel graag! :D

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Kattenren in de tuin

Berichtdoor Clemmetje » di 02 okt 2012, 11:57

De ren achterin is niet zo moeilijk maar inderdaad vanuit je huis er naar toe wel.
Dan zou je toch met zo gang/sluis moeten gaan werken die wij ook hadden alleen waar laat je hem dan beginnen.
Zit er nog ruimte naast je deur?
Groetjes Clem
Afbeelding

monique236

Berichtdoor monique236 » di 02 okt 2012, 12:26

hoi, wilde alleen laten weten dat het mischien ook een mogelijkheid is om je tuin af te maken met schrikdraad.
dat hebben wij nl. gedaan het voordeel is ten eerste goedkoper en het veranderd je tuin niet.

het grappige bij ons is dat mn katten (twee cornish rex en een "gewone") nooit geprobeerd hebben om over de schutting te komen. dat ik weet dan natuurlijk maar ik denk dat ik wel gemerkt zou hebben als ze aan de schrikdraad hadden gezeten.

groetjes monique
Bijlagen
003.JPG
003.JPG (77.82 KiB) 1814 keer bekeken
002.JPG
002.JPG (78.58 KiB) 1814 keer bekeken
001.JPG
001.JPG (97.76 KiB) 1814 keer bekeken

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 02 okt 2012, 15:54

Hoi Marthe
de ruimte heb je in ieder geval dat is het belangrijkste ;)
kan een van de ramen niet open naast jou deur ? Ze vinden het het lekkerst als ze zelf in en uit kunnen lopen ,

of een sluis ergens maken net wat Clem heeft Er stonden toch nog meer rennen op het forum Marthe ?

Bij dat schrikdraad zijn jou katten daar nog nooit uitgekomen ? Sphynxen zijn net proffesor's in het uitvinden van uitbreken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 02 okt 2012, 16:52

Aan stroomdraad heb ik ook gedacht, maar leek me uiteindelijk ook niet geweldig. De schutting die ik met een van mijn buren deel is enorm gammel, dat ding zwiept als een gek als het waait. Ja, je kunt de schutting vervangen, dat weet ik ook wel, maar ik betwijfel of mijn buurman daar zin in heeft en dan ben ik als de dood dat die schutting het ooit begeeft en de toch dure stroomdraden vernield worden daardoor. Daarnaast kom ik dan denk ik in de problemen met de beplanting (conifeer, struiken die hoger zijn dan de schutting, en klimop die tegen de schutting groeit en ik niet kwijt wil). Tot slot vind ik die stroomdraadjes er ook altijd een beetje uitzien alsof je je op de binnenplaats van een gevangenis bevindt.. Dus ik denk niet dat dat de oplossing is voor mij.
Voor Miaula vrees ik niet, die kan niet zo goed klimmen. Maar mijn 2 van mijn andere katten kwamen altijd buiten voordat ik op mezelf ging wonen. Zij klommen altijd zonder enige problemen over onze poortdeur, dus denk dat ze hun poot ook niet omdraaien voor deze schutting. En ik durf dan geloof ik ook niet te veel te vertrouwen op een paar stroomdraadjes, hoewel ze ongetwijfeld effectief zullen zijn. Het probleem is dat er 50meter achter mijn tuin een drukke doorgaande (rond)weg loopt, waar standaard te hard gereden wordt. Daarom wil ik iets voor de andere katten, zij moeten ook kunnen genieten van de buitenlucht, zeker omdat ik op mooie dagen merk dat Lotus en Tippex het echt missen om buiten te komen.

Wil & Clem: de ramen kunnen niet open, en er is helaas geen enkele ruimte over naast de deur. Dus dat maakt een sluis lastig, of wellicht onmogelijk.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 02 okt 2012, 19:37

Hoi Marthe
en iets van boven af ?? wat je naar buiten kan laten lopen ? heb je ook leuke dingen van
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 02 okt 2012, 19:43

En om je deur heen een groter stuk ren en dan een sluis?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » di 02 okt 2012, 22:16

Of je zet een nieuw hek rond je tuin..zoiets:
Afbeelding
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

riddle

Berichtdoor riddle » di 02 okt 2012, 23:56

Ze kunnen tegenwoordig ook heel mooie dingen maken met netten.Die lijken wel onzichtbaar.'k Geloof dat er op nettenlijn nl. of kattennettenlijn.nl veel mogelijk is.
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 03 okt 2012, 09:11

En kun je ze niet via je schuur naar buiten laten gaan?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”