Kattenren in de tuin

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Kattenren in de tuin

Berichtdoor Wil » wo 03 okt 2012, 19:25

Belinda dat is ook geweldig en zelf kun je gewoon de deur uit
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

adaenruud

Berichtdoor adaenruud » vr 05 okt 2012, 21:49

Hoi Marthe,

meid wat een leuke ruime tuin heb je, zo'n beetje dezelfde afmeting als bij ons. Ook wij zijn jaren aan het tobben geweest hoe we de tuin "catproof" konden maken want een ren was ook geen optie.
Frodo is nogal een uitbreker, springt op 't gemak 1,80 mtr, een drama gewoon!
In 1ste instantie hadden we gaaspanelen en daar tegenaan hadden we een soort visnet gespannen. Veel klimplanten gekocht
maar helaas, de 1 na de ander ging dood. Het net ging ook verteren, tijd voor een andere oplossing.

Afgelopen zomer hebben we grove bamboematten van 2 mtr hoog en 2.44 mtr lang gekocht. Werkelijk ideaal.
Het voordeel is dat je je oude schutting kan laten staan en je schuif de matten gewoon achter je bestaande planten.
Voor het vastzetten kan je de bestaande palen van je oude schutting gebruiken.
Het is niet een goedkope oplossing maar wel een hele mooie. Misschien kan je hier wat mee.
Ik zal straks wat foto's plaatsen.
Hier nog een link waar de matten te koop zijn: http://www.bamboe.nl/productinfo/615/
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Caitlin en Dobi rainbow_sm

adaenruud

Berichtdoor adaenruud » vr 05 okt 2012, 22:17

zo zag het er uiteindelijk uit, iedere keer werd er weer een stuk net 'aangeplakt'. Geen gezicht toch!!
Afbeelding

Afbeelding

Omdat de buren een soort van overkapte veranda gingen maken, konden wij de schutting meteen een stuk hoger maken.
Tot de parasol hebben we de matten schuin af laten lopen, zie nu net dat ik daar geen foto van heb.
Nou ja, je hebt in ieder geval een beetje een idee hoe je het kan maken.

Afbeelding

Afbeelding

Heel veel succes.
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Zeker

Berichtdoor Zeker » vr 05 okt 2012, 22:27

Aami allemaal heel mooi gedaan dry_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 06 okt 2012, 13:50

Bedankt voor de informatie, Ada! Jullie tuin ziet er prachtig uit! Maar, begrijp ik het goed dat jullie kattenbescherming nu alleen die bamboe matten zijn? Is dat wel volledig catproof? Kunnen ze daar niet aan omhoog klimmen dan? Ik vind dat bamboe er ook wel gezellig uitzien.

adaenruud

Berichtdoor adaenruud » za 06 okt 2012, 17:34

Klopt Marthe, de tuinafscheiding bestaat alleen nog maar uit bamboematten. Je moet de matten wel verticaal neerzetten anders is het idd een leuke opstap voor de katten, We hebben bewust gekozen voor de 2 mrt hoogte versie. Die 20 cm meer overziet Frodo niet. Sinds we die matten geplaatst hebben is Fro niet meer ontsnapt. In het begin zocht ie nog naar "zwakke" plekken maar helaas pindakaas, die zijn er niet meer
Voor de achter- en zijkanten van het prieel hebben we bijtsterke kattennetten van Zooplus gebruikt. Ook dat is perfect materiaal.
Weet niet of jouw katten hoogspringers zijn maar als je die 2 mrt hoogte nog niet helemaal vertrouwd kan je altijd die kattennetten gebruiken om bovenaan een bepaalde hoek/schuinte te creëren.l
Khoop dat het allemaal een beetje duidelijk is.

Groetjessss,
Ada
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 06 okt 2012, 20:49

Hoi Ada
WAUW ziet er ook heel erg mooi uit jou tuin ,en nog wel katproef
Marthe ben je er al uit ?? moeilijk he je doet dit hopelijk maar 1 x dus wel gelijk goed doen natuurlijk ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 11 okt 2012, 09:36

En ben je er al uit Marthe?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 11 okt 2012, 11:16

Nee, ik ben er nog niet uit! Ik voel wel echt ook veel voor de oplossing die Ada aandraagt, en vind dat er ook mooi uit zien. Ben alleen toch wel bang en huiverig dat een van de katten weet te ontsnappen, ze kunnen soms zo creatief zijn.. En ik wil het uiteraard echt niet riskeren dat ze uit de tuin weg kunnen.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 11 okt 2012, 13:27

Ook hier wordt dit topic met interesse gevolgd. Onze vijver is gedempt met het oog op een nieuwe pup in de toekomst, dan willen we namelijk wel wat meer ruimte dan we nu hebben en het is dan tenminste veilig en zie daar.... zonder er over te hoeven zeuren is ook de kattenren weggehaald! Ik wilde voorheen altijd de katten door de hele tuin maar Jeroen wilde geen netten over de tuin en de vijver was te gevaarlijk. Nu is de vijver weg voor de honden dus meteen ook de ren weggehaald. Resultaat een hele ruime tuin waar straks zowel de katten als de honden lekker overal los kunnen cheerleader_sm cheerleader_sm Nu alleen nog een afrastering bedenken ph34r_sm headbang_sm Gelukkig zijn de drie boys hun allerergste wilde haren inmiddels wel kwijt maar vertrouwen doe ik ze zeker niet. Flink is net een slingeraap....ik lees lekker mee dus in alle tuintopics.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”