krabpalen

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
monique236

krabpalen

Berichtdoor monique236 » vr 18 okt 2013, 12:28

hallo, ben een tijdje niet hier geweest, maar heb een vraag over krabpalen.
is er nou veel verschil tussen de wat duurdere palen en de goedkope, qua slijtage bedoel ik voornamelijk van het het touw. ik heb hier een grote krabpaal van zooplus (die was ongeveer 65 euro) en heb 3 katten. de paal is 1,5 jaar oud en nu bijna versleten, is dit normaal?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: krabpalen

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 okt 2013, 12:44

Ik zeg altijd maar: alle waar naar zijn geld.
De goedkopere waren bij mij binnen een jaar stuk.
De paar die ik nu heb (€ 600,=) staat in december twee jaar en is nog steeds goed.
Kussens zijn allemaal afneembaar en wasbaar op 60 graden.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 18 okt 2013, 12:47

Ik vind het ook er aan liggen of je je nagels van de katten regelmatig knipt
en meerdere palen hebt
en of je katten hebt die dol zijn op palen of niet

Odett

Berichtdoor Odett » vr 18 okt 2013, 13:01

Er is veel verschil in kwaliteit van de krabpalen. Ik heb ook de wat goedkopere van Zooplus (rond de 80 euro) en deze houden het zo'n 2 jaar uit en zijn dan echt versleten (kapotte bekleding en sisaltouw wat los zit). Ik heb een aantal krabtonnen van het merk Boon die kosten tussen de 100 en 200 euro afhankelijk van de maat en deze zijn na 4 jaar nog als nieuw. http://www.discount4pets.nl/katten/katt ... 0-cm.html/

Daarbij heb ik nog een paar palen van rond de 160 Euro speciaal voor grote katten van het merk Karlie en die zien er na 4 jaar ook nog prima uit. http://pettoday.nl/karlie-krabpaal-big- ... 22-cm.html

Een goedkopere krabpaal is aan vervanging toe en ik ga deze vervangen met een paal van Petfun. Ik hoor van verschillende mensen dat deze kwalitatief heel goed zijn, maar ze zijn wel prijzig. http://shop.petfun.de/

Het hangt af van je budget en je wensen. Een vriendin van me kiest ervoor om goedkope palen te nemen en deze elk jaar te vervangen. Zo kun je wel meer afwisselen natuurlijk. Ik heb liever een paal waar ik meerdere jaren plezier van heb, maar dan moet je iets meer uitgeven dus.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Bridget

Berichtdoor Bridget » vr 18 okt 2013, 14:09

De palen van Zooplus zijn wel goed, maar dan mag je niet teveel katten hebben en ook geen zware of wilde katten.
Ik heb nu nog 2 palen van Zooplus een kleintje die naast de verwarming staat die ondertussen ook al versleten is en inderdaad het is bij die ook de sisaltouw die los is.
De grote (nog maar een nieuwe) staat op mijn slaapkamer die word enkel gebruikt om op te slapen. Dus daar kan ik momenteel nog niets over zeggen.

Er zijn hier wel al een paar palen van zooplus geweest die het amper 6maand uithouden (degene die in de living stonden) die heb ik nu vervangen door 2 palen van http://www.catpalace.nl/ niet echt goedkoop maar ik heb ze nu toch al ongeveer 1,5 jaar en zijn nog steeds in perfecte staat. Het nadeel bij Catpalace is dat ze in tapijt zijn en dus moeten gereinigd worden met een tapijtreiniger...daarom heb ik nu ook een stoomreiniger gekocht om die palen geregeld eens te kunnen kuisen.

Het grootste probleem bij de zooplus palen vind ik hun stevigheid, de palen zelf zijn gewoon in samen geperst karton en dat is nu net hetgene wat juist het belangrijkste is wat een goede paal moet hebben vind ik...zeker nadat ik er één bijna op mijn hoofd gekregen heb!
De palen van Catpalace daarin tegen zijn echte boomstammen, dus super stevig.
Maar zelf dan nog moet je vooral kijken naar wat jouw katten het meest nodig hebben in een paal. Word hij het meest gebruikt om hun nagels aan te scherpen, te slapen of te spelen. En als je met dit alles rekening houd vind je wel een geschikte paal binnen jouw budget.
Afbeelding

monique236

Berichtdoor monique236 » vr 18 okt 2013, 14:30

hoi allemaal, bedankt voor jullie antwoorden, klinkt ook logisch allemaal natuurlijk.
ga eens goed rondkijken voor een goede krabpaal.

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » vr 18 okt 2013, 14:49

Ik heb ook wel palen van Zooplus gehad en deze hadden toch wel een beperkte houdbaarheid...

Sinds 2 jaar heb ik een Petfun paal en hierkomt er geen andere meer naar binnen. Heb nu nog een bananaleaf staan op de kattenkamer en kan niet wachten tot ik deze naar het grofvuil kan brengen en een nieuwe kan bestellen bij Petfun dry_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 okt 2013, 14:58

Dit is trouwens mijn krabpaal: phpBB3/viewtopic.php?f=34&t=4144
Groetjes Clem
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » vr 18 okt 2013, 16:47

(kwijl)... jij hebt die van die Duitse dame zeker? Echt super mooi!! De mandjes zijn ook van hele mooie kwaliteit! Al met al misschien beter dan Petfun, maar de prijs is er ook naar.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 okt 2013, 16:54

(kwijl)... jij hebt die van die Duitse dame zeker? Echt super mooi!! De mandjes zijn ook van hele mooie kwaliteit! Al met al misschien beter dan Petfun, maar de prijs is er ook naar.
Die van mij is inderdaad van die Duitse dame. Op show gekocht in Groningen.
Het is allemaal net wat zwaardere kwaliteit dan de Petfun maar inderdaad nog wat duurder.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”