Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Mica

Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Berichtdoor Mica » vr 24 jan 2014, 20:30

Hallo! Ik heb het voorjaar in mn bol (al beweren ze op het nieuws nu weer dat er toch winterweer aan komt...) en Zohra ook denk ik ;) En ik wil dus een beslissing gaan nemen over het afzetten van de tuin.
De paar keer dat Zohra nu met mij mee de tuin in is gelopen werd duidelijk dat ze dat wel heel erg leuk vindt, en wel heeel erg nieuwsgierig is naar alles! Ik denk dat ze binnen no-time de tuin uit is als ik haar laat gaan, en dat zie ik dus liever niet gebeuren....

Onze tuin in zo'n 11/12 meter lang en een meter of 4 breed. Links staat over de hele lengte een schutting, die op het laatste stuk lager is. Ook staat er een boom langs... Rechts een begroeide schutting, een klein schuurtje en een megaconifeer of zoiets........ Aan de achterkant is een steiger, en dan water..

Ik heb wat rond zitten lezen en van alles op zitten zoeken, en kom voor het afzetten bij twee opties uit.. De 'lelijke', met opstaand gaas langs de schuttingen, en de wat mooiere, met schrikdraad. Mijn man wordt niet erg blij van het gaasplan, dus dan komen we uit bij het schrikdraad. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?? Hoe zou ik dat aan kunnen pakken?
En heeft er iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ze via die conifeer verdwijnt? (die andere boom moet ik nog wel wat op kunnen verzinnen)

En dan die steiger... Ze is geen fan van water, maar zie haar daar in gedachten nog wel vanaf vallen een keer :/ Ik wil dus iets maken zodat ze weer terug de steiger weer terug op kan klimmen.... heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Berichtdoor Wil » vr 24 jan 2014, 20:40

Hoi Hoi
er staan hier op het forum heel veel voorbeelden van afgezette tuinen ,ik ben alleen geen ster met opzoeken ,er staan zoveel mogelijkheden op met foto's.

Ha ha we hadden hier ook het voorjaar in ons hoofd ,nu ligt er sneeuw ,Ze vinden het echt heerlijk de katten buiten ,ook voor jou is het een fijn idee dat je de deur open kan laten staan als het mooi weer is ,hier zijn ze verleden week nog buiten geweest ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 24 jan 2014, 20:50

Ik heb het gezien bij Rene (renevo) van het forum wellicht dat zij je kan adviseren

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 24 jan 2014, 20:58

Hoi Mica
hier moet je dan tussen kijken ,diverse mooie afzettingen ;))

phpBB3/viewforum.php?f=34
Groetjes Wil
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » vr 24 jan 2014, 21:11

Wij hebben inderdaad schrikdraad, bevallen erg goed.Het is wel een geklungel om die goed te installeren, maar als die er eerst zit, werkt het prima!
Bij schutting wel belangrijk dat de schrikdraad echt boven op zit, en niet aan de ene kant, anders kan een kat van buiten zo je tuin in en dan niet weer er uit.
Je moet twee draden hebben een stroom en een aard, dus moet de schrikdraad steunen een dubbel aansluiting hebben. Zonder de dubbel draad werkt de schrikdraad niet goed.
Voor bij de water is het goed als je een net in de water hangen waar ze weer tegen uit kunning klimmen, en oude meelzak of zo zou ook kunnen. Voor de boom kan je een kraag omdoen, alleen moet de kraag redelijk hoog zit anders spring ze er boven oor.
Voor de conifeer zou het verstandig zijn schutting of afrastering achter te plaats, wel hebt wij ook coniferen, nooit heeft een van mijn Sphynxe ooit geprobeerd deze te beklimmen.

Sterkte met de klus.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 24 jan 2014, 21:28

Mijn vriendin heeft ook schrikdraad op haar schutting en dat werkt bij haar perfect.
Het water zou ik doodeng vinden eerlijk gezegd en dat zou ik dus nooit toegankelijk durven laten.
Wij hebben in de tuin een kattenren langs de schutting aan één zijde van de tuin.
Er is een topic over: phpBB3/viewtopic.php?f=34&t=5683
Groetjes Clem
Afbeelding

Mica

Berichtdoor Mica » ma 27 jan 2014, 22:22

Bedankt voor de reacties en tips! Ik ga nog eens goed verder denken. Voor de linkerkant denk ik sterk aan schrikdraad, rechts is daarvoor denk ik te veel begroeiing, daar kan ik misschien meer met gaas bereiken. Ik moet nog wel uit zoeken hoe dat precies werkt met 1, 2 of 3 draden.. De jute zak of gaas bij de steiger is ook een goede tip :)

riddle

Berichtdoor riddle » di 28 jan 2014, 19:37

Ik weet niet wat voor soort schrikdraad je in gedachten hebt, maar denk er goed aan dat jouw kat normaal niet weg kan (dat is toch de bedoeling), maar in paniek er doorheen kan (dan denk ik vooral aan die dingen die in de grond zitten), maar niet meer terug kan komen.Vreemde katten daarentegen kunnen dan weer wél in je tuin, en dat kan heel bedreigend zijn voor je eigen katje.
Ik hoorde ook al een verhaal van 2 katten die een innige relatie hadden, die voorgoed werd verknoeid omdat ze beiden achter een "prooi" aanzaten en zo onverhoeds een stroomstoot kregen.De ene kat associeerde de schrik nl. met de andere kat.
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 28 jan 2014, 21:19

Je kan voor de andere kant ook die mooie netten kopen ,dat is net gaas
Groetjes Wil
Afbeelding

Laetitia

Berichtdoor Laetitia » wo 29 jan 2014, 10:59

Ik volg hier ook even mee want bij ons is het ook niet zo simpel om onze tuin cat-proof te maken unsure_sm
Onze tuin (60m2) is volledig ommuurd; de ene muur is hoger dan de andere 2 (is moeilijk om uit te leggen) en onze tuin grenst aan alle drie de muren aan andere tuinen; dus om de muur te verhogen met gaasdraad of eender wat is ook geen optie. Ik wil Khaleesi geen leven in opsluiting geven; maar ik wil haar natuurlijk ook niet kwijtraken... is dus ook een dilemma hier help_sm
Love is like war: easy to begin but very hard to stop...

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”