Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Yaella

Re: Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Berichtdoor Yaella » wo 29 jan 2014, 23:52

De creativiteit in de hersenen moet worden geactiveerd. Ben benieuwd hoe jullie dit gaan op lossen en realiseren dat de tuin toch veilig wordt en belangrijk ook waaruit ze niet kunnen ontsnappen!!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mica

Berichtdoor Mica » do 08 mei 2014, 19:58

Ik heb in het dagboekje van zohra ook al wat geplaatst, maar de vraag over het afzetten van de tuin hoort eigenlijk hierbij dus hier even hetzelfde stukje:

Ik ben er alleen nog steeds niet over uit wat te doen met de tuin.. Het is zielig haar steeds buiten de woonkamer te sluiten als de schuifpui open staat, en haar laten gaan durf ik ook niet.

Ik heb veel gelezen, onder anderen op dit forum over tuin afzetten en een kattenren enz maar dé oplossing die hier past ben ik nog niet echt tegen gekomen. Ik neig op dit moment heel sterk naar de catfence. http://www.dierenshop.nl/catfenceelectr ... wwodRkQAJQ
Heeft iemand daar ervaringen mee?? Wat voor verschil maakt het dat onze poezen kaal zijn? Kan ze er overheen springen? Is de jalsband niet te groot? Ik lees veel positieve reviews op het internet, maar die gaan niet over sphynxen natuurlijk... Ik heb gezocht op dit forum, maar kwam de catfence alleen in 1 wistjedatje tegen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 08 mei 2014, 20:07

Hoi Hoi
het lijkt hetzelfde al wat je ook voor honden kunt kopen ,maar ik weet niet of zo'n band om zijn nek bij een Sphynx prettig is ,ik denk het niet zit zo op zijn blote velletje natuurlijk ,Ik hoop dat iemand ze hier kent op het forum.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » do 08 mei 2014, 20:10

Hoi,
persoonlijk zou ik dit niet doen, want andere katten kunnen wél in je tuin, bij jouw schatje(s).Als jouw kat achter de vreemdeling aan wil, krijgt hij "een correctie" t.h.v. de fence, en reken maar dat die vreemde kat dat snel door zal hebben.
Ann

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 08 mei 2014, 20:13

Ik zou dit ook niet doen eerlijk gezegd.
Groetjes Clem
Afbeelding

Mica

Berichtdoor Mica » do 08 mei 2014, 22:00

Er komt maar een rustige kat langs bij ons af en toe, en Zohra trekt zich eigenlijk niks aan van andere katten..

Waarom zouden jullie het verder niet doen? Het klinkt mij als de meest ideale oplossing. Ik denk dat ze slim zat is om binnen de kortste keren al op het geluidssignaal te reageren en bij de schutting/de heg/de steiger uit de buurt te blijven.

Ze trekt zich verder niks aan van halsbandjes, een.truitje of wat dan ook. Alleen is deze vrij groot. Ik wil iets maken wat er op lijkt qua grootte om uit te proberen of ze er veel last van heeft. Ook zou ze de band alleen om krijgen als ze naar buiten gaat.

Ik heb nagedacht over tuigjes, tuin afzetten, schrikdraad, Zohra in de gang opsluiten als de deur open staat.. Niets lijkt een goede oplossing..

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 08 mei 2014, 23:05

IK weet niet of die optie wat betreft iets maken aan de schutting al genoemd is, maar wat ik op shows wel eens zie zijn stammetjes van hout die aan de twee uiteinden bevestigd schuin op de schutting/muur worden geplaatst.
Door een systeem draaien die paaltjes altijd naar binnen de tuin weer in als een kat zich zou willen afzetten om de tuin uit te gaan.
Ze krijgen dus nooit de grip om over de schutting of muur heen te komen.
Volgens mij zijn die dingen best aan de prijs, maar als je een handige man thuis of in de buurt hebt zou het misschien ook nog wel eens veel goedkoper kunnen.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Mica

Berichtdoor Mica » vr 09 mei 2014, 15:30

Ik wilde weten hoe Zohra zou reageren op zo'n grote zware halsband... En het enige waar ik op kon komen was een mandarijn wacko_sm Kwa afmetingen een stukje onhandiger, wat betreft gewicht redelijk gelijk aan de halsband van de catfence.. Oh oh oh, het ziet er niet uit hahaha, maar t mutsie trekt zich er al helemaal niks van aan! Doet gewoon dr ding, komt lekker kroelen en zich overal mee bemoeien... Raar lief beest! smile7_sm
Ik ga haar weer bevrijden, want weet nu dus iig dat de halsband geen probleem zal zijn. Maar moest wel eerst een fotootje schieten natuurlijk! Ze kijkt alleen net wel moeilijk ohmy_sm

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 09 mei 2014, 19:03

Hoi Hoi
HAHAHA wat geweldig ,ze doet net of er niks aan de hand is Ik denk dat die van ons de tent af hadden gebroken ,
SUPER foto dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Mica

Berichtdoor Mica » vr 09 mei 2014, 19:23

Ja het was echt heel maf Hehe.
Ik denk niet dat ze last van.de band van de catfence zou hebben, en ik lees nog steeds overal alleen maar goede ervaringen, dus ik ben van.plan het systeem uit te gaan proberen.

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”