Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Marthe
Contacteer:

Re: Tuin afzetten, tuin grenst aan water

Berichtdoor Marthe » vr 09 mei 2014, 19:45

laugh_sm Ziet er hilarisch uit! dry_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 09 mei 2014, 20:25

Ik wil net zeggen dat is toch kei zwaar een manderijn. Hang ter vergelijking maar een meloen onder je kin ;) ik vindt een katten ren toch veiliger en fijner!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mica

Berichtdoor Mica » vr 09 mei 2014, 20:39

Het valt best mee hoor, t was ook niet zo'n grote volle, en t gewicht leek ze totaal geen last van te hebben. Ze hoeft de band ook alleen maar om als ze de tuin in gaat, anders niet

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 09 mei 2014, 20:56

Ik ben ook voor een ren.
Inderdaad kunnen er dan geen vreemde katten direct bij de jouwe komen en gewoon het idee dat ze al dan niet met zo een band om haar gang kan gaan???
Nee, ik maak me al zorgen als ik op het werk was en het weer ging te keer, wetend dat de katten buiten in de ren kónden zijn......
( wat onzin is want de meeste katten van mij hebben grote schrik van ruig weer, onweer in het bijzonder )
Bovendien lopen er nog steeds érg rare mensen rond op deze aardkloot.
En dan kan je ze wel alleen in de tuin laten als je in de buurt bent.....maar toch.
Ik blijf het "eng "vinden.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Mica

Berichtdoor Mica » vr 09 mei 2014, 22:04

Een ren is voor ons geen optie... Het past niet mooi in de tuin en mijn man wil het ook echt niet hebben. Wij hebben geen achterom, we wonen aan het water, en er kan dus ook niemand in onze tuin komen.
Ik heb echt uitgebreid over alle mogelijke opties nagedacht, en dit is wat er weloverwogen uit is gekomen. Sowieso zal ze alleen in de tuin komen wanneer wij erbij zijn, want alleen dan staat de schuifpui open. We gaan het uitproberen in ieder geval, en ik zal hier melden hoe het bevalt..

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 10 mei 2014, 02:04

Zorg in iedergeval mocht ze te water raken omdat ze achter een vlinder of vlieg aan springt dat er geen te hoge rand is waardoor ze moeilijk op de kant kan klimmen. Zorg desnoods voor jute zakken aan de kant zodat ze grip heeft aan de zakken en er weer makkelijker in paniek eruit kan klimmen.
En hou roof vogels in de gaten.
Hier is een buurtkat laatst op gepakt door een grote Arend vermoeden ze. De spieren die langs zijn ruggengraat lagen waren door klieft door de klauwen. En waarschijnlijk was de kat ( de buit) voor de vogel te zwaar en heeft hem laten vallen van een paar meter hoogte. De kat hebben ze vervolgens in moeten laten slapen.

De mensen hadden een tuin van 10 meter lang en 5 breed. Maar de kat is in seconden werk gegrepen nog geen 2 meter bij ze vandaan. Ze vertelde de kat werd opgepakt alsof het een blaadje was. Zoveel kracht schijnt die roof vogel te hebben gehad.

Maar goed veiligheid bij mij voor alles dus liever een lelijke katten ren in mijn tuin als zoiets mee te moeten maken. Dus ben benieuwd naar je verhalen straks. Maar pas goed op jullie lieverd. Succes
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mica

Berichtdoor Mica » ma 19 mei 2014, 18:39

Ai.... Ik typ net een heel verhaal, doe iets verkeerd en weg...

Maar het kwam er op neer dat het heel goed gaat met Zohra! Ze geniet van het buiten zijn en ik ben.echt heel blij haar niet meer op te hoeven sluiten in de gang als ik de deur open wil zetten.

Ze had heel snel door hoe ver ze kan gaan en.reageert nu op het piepje dat aan een schokje vooraf gaat door terug naar het huis te gaan. Verder is ze heel relaxed. De halsband valt me erg mee en Zohra heeft er totaal geen last van.

De steiger heb ik onbereikbaar gemaakt voor haar trouwens.

Al met al voorlopig dus heel erg tevreden met de catfence!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 19 mei 2014, 19:20

Hoi Hoi
ziet er super uit in ieder geval ,en ze zijn ook mega slim dus ze heeft het ook zo door ,
Wat een mega brave Sphynx heb jij ,
Wat zal ze genieten van het lekker buiten zijn ,is zo goed voor haar .leuk dat je ons op de hoogte houd ,
wie weet zijn er nog meer mensen die iets aan jou ervaring hebben dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 19 mei 2014, 22:28

Zorg in iedergeval mocht ze te water raken omdat ze achter een vlinder of vlieg aan springt dat er geen te hoge rand is waardoor ze moeilijk op de kant kan klimmen. Zorg desnoods voor jute zakken aan de kant zodat ze grip heeft aan de zakken en er weer makkelijker in paniek eruit kan klimmen.
En hou roof vogels in de gaten.
Hier is een buurtkat laatst op gepakt door een grote Arend vermoeden ze. De spieren die langs zijn ruggengraat lagen waren door klieft door de klauwen. En waarschijnlijk was de kat ( de buit) voor de vogel te zwaar en heeft hem laten vallen van een paar meter hoogte. De kat hebben ze vervolgens in moeten laten slapen.

De mensen hadden een tuin van 10 meter lang en 5 breed. Maar de kat is in seconden werk gegrepen nog geen 2 meter bij ze vandaan. Ze vertelde de kat werd opgepakt alsof het een blaadje was. Zoveel kracht schijnt die roof vogel te hebben gehad.

Maar goed veiligheid bij mij voor alles dus liever een lelijke katten ren in mijn tuin als zoiets mee te moeten maken. Dus ben benieuwd naar je verhalen straks. Maar pas goed op jullie lieverd. Succes
Allemachtig, dat moet dan inderdaad een hele vogel geweest zijn.
Germ, die poes!!
Zo een aanval van een roofvogel gaat inderdaad te snel om je te realiseren waar je net getuigen van bent geweest.
Heb het wel eens gezien in de tuin van mijn moeder.
Die was altijd druk doende met "haar "eenden en duifjes die ze voeren.
Daar had zo een gehaaide jongen ook lucht van gekregen, het werd hem op een presenteerblaadje aangeboden.
.....je hoort iets.........en het volgende moment vallen er allemaal veertjes uit de lucht......thats it. help_sm
In ons geval was de ongelukkige een duif.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Mica

Berichtdoor Mica » do 01 sep 2016, 19:07

Maar eens een korte update!

Het systeem werkt perfect en Zohra komt heel graag buiten. Als ze eens slaapt wanneer de deur open gaat en ze later zonder bandje naar buiten gaat, blijft ze nog steeds binnen de haar bekende grenzen. Uiteindelijk gaat ze die wel steeds verder opzoeken en over, dus bandje gaat dan ook snel weer om en dan gaat alles goed!

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”