Valentino toch naar buiten

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Liannec1987

Valentino toch naar buiten

Berichtdoor Liannec1987 » zo 02 nov 2014, 16:06

Valentno zat in ons vorige huis meer buiten dan binnen. Echt een avonturier. Hij is wel eens een week en daarna nog eens een maand weg geweest. Toen heb ik hem uiteindelijk in de buurt van ons oude huis teruggevonden met dank aan oplettende vrouw. Maar nu een paar jaar verder en 4 maanden in ons nieuwe huis begon Valentino zich stierlijk te vervelen. Ik wilde hem eigenlijk niet meer naar buiten laten omdat ik zo bang ben he weer kwijt te raken. Maar nu hij zo aanhoudelijk klagelijk blijft aanhouden met miauwen en duidelijk aangeeft dat hij naar buiten wil. Heb ik de grote stap genomen en hem naar buiten gelaten. Ik heb hem geregistreerd bij ht NDG, hem zin halsbandje om gedaan, penningvan he ND eraan en een adres kokertje. En nu is hij naar buiten. Net een half uurtje weg. Heb de achterder wagenwijd open staan met de hordeur op een kiertje zodat hij ook terug naar binnen kan komen. Maar wat ben ik gespannen momenteel zeg....Kan niet wachten tot hij terug binnen is. suprised_sm
Afbeelding

jzocchi

Re: Valentino toch naar buiten

Berichtdoor jzocchi » zo 02 nov 2014, 16:39

Spannend hoor! Ik hoop dat die het snel zal is.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » zo 02 nov 2014, 16:55

Mén.......jij liever dan ik!!!
Toen Paul nog vrij rond liep werd ik ook al bloednerveus als ik hem al even niet gespot had.
Is er geen mogelijkheid om een katvriendelijke oplossing te bedenken/ te maken in de tuin zodat hij en veilig is maar ook gewoon naar buiten kan??

Voor nu hoop ik gewoon dat er straks een blije uitgelaten Valentino komt binnen lopen, maar "eng "vind ik het wel.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 02 nov 2014, 20:40

Ik zou het niet durven maar ik kan mij voorstellen dat hij voor jouw gevoel niet meer te houden was.
Kun je inderdaad je tuin niet catproof maken of een ren plaatsen zodat hij veilig naar buiten kan.
In dit hoekje kun je heel veel over allerlei mogelijkheden lezen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 nov 2014, 20:44

Hoi Hoi
het is heel moeilijk om een buiten kat binnen te houden ,wat zal je bezorgd zijn geweest dat hij weg was bij jou oude huis ,
Kan me voorstellen dat je dit dood eng vind ,vroeger liepen onze katten ook los buiten ,maar nu zou ik dat niet meer durven ,

Ik hoop dat hij snel de keuken instapt bij jou ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 02 nov 2014, 23:27

Pff, zeker spannend! Ik geloof dat ik het ook niet meer zou kunnen hoor, mijn katten vrij naar buiten laten. Lotus en Miaula mogen in mijn achtertuin, maar dat is ook alleen omdat ik weet dat ze niet aan de schutting omhoog klimmen. Zijn allebei tevreden dat ze een frisse neus mogen halen en zitten/liggen rustig genietend in de tuin.
Hopelijk komt Valentino snel terug. Soms kan het helpen om, als je een kat (weer) voor het eerst naar buiten laat, hem wat hongerig op pad te sturen. Zijn ze vaak wat gemotiveerder wanneer je roept of rammelt met brokjes.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 03 nov 2014, 10:32

Is die rode donderkont inmiddels al weer binnen????
Ik hoop het toch écht!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 nov 2014, 21:54

Ik ben ook wel benieuwd hoe zijn eerste trip naar buiten is verlopen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 04 nov 2014, 10:16

Vroeger liep ons Margooke ook vrij buiten , maar ik was telkens doodongerust en we hebben
toen besloten om de tuin volledig catproof te maken .Nu kunnen alle katten veilig buiten.
Margooke heeft een weekje lopen jammeren en daarna was dit over.en ik ben nu gerustgesteld
Groetjes Hildeke

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 04 nov 2014, 20:22

Jaaa hij is echt weer braaf thuis gekomen. Om den duur werd het donker en hij was nog niet terug, ben dus met zijn favo snoepjes naar buiten gegaan en heb hem geroepen. En jahoor daar kwam ie met een zwartwitte kat op de hielen. Dus meneer twijfelde ook nog eens of hij wel naar binnen wilde komen. maar hij kwam toch over het heje geklommen terug de tuin in. Daar bleef hij ook nog eens flink treuzelen en heb em toen maar opgepakt. Veel blazen en boos mauwen, maar hij was weer binnen haha. eenmaal binnen was hij weer lief hoor ;) Hij is nu weer al 3x naar buiten geweest, en met de regen kwam hij zowaar zelf terug thuis en vanmiddag vond hij het om den duur ook wel genoeg en kwam hij terug en wilde graag naar binnen.

Het doet hem zichtbaar goed! Hij is stukken minder sjaggie, mauwelt niet meer en loopt niet meer zenuwachtig heen en weer. En hij slaapt ook lekkerder nu heb ik het idee. Al met al spannende dagen maar het went alweer een beetje. Ik heb ook al zitten denken aan een ren, maar ik mag hier nkin de buitenmuren boren of iets dergelijks. Beetje kieskeurige huisbaas. Wat wel een heeeel groot voordeel is, is dat wij met heel het blok, al onze tuintjes op elkaar uitkomen (dus eigenlijk een groot tuinencomplex met onze huizen errond. Dus Phoez kan niet verder dan dit blok tuinen. Maar hij heeft toch genoeg te doen en er zijn ook nog andere katten aanwezig. Dus ik denk dat ik een grote luxe heb voor die rooie van mij. Maar ik heb toch voor de zekerheid mijn adres in een kokertje en mijn adres bij het NDG veranderd naar hier.

Toevoeging: Ik vind het echt ontzettend lief en leuk dat jullie allemaal zo meelevend zijn. Echt een heel plezierige groep kattenmensjes hier! top! g3
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”