buitenren

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
kelly

buitenren

Berichtdoor kelly » wo 11 feb 2015, 15:27

Hallo allemaal,

Wij zijn er ook over aan het nadenken om een buitenren voor onze poezels te plaatsen.
Maar we twijfelen we we het gaan plaatsen. Eerst dachten we om het net aan de achterdeur te doen.
We hebben hier zo een dode hoek en dit zou de ideale plaats zijn. Keukenraam open en ze kunnen erin en eruit.
Maar het probleem is dat dit een echte winderige plaats is. Dan dachten we nog om het boven te doen op het platte
dak. Als de verbouwingen gedaan zijn krijgen ze de kamer die eraan grenst als kattenkamer. Kunnen ze dan ook vrij in
en uit lopen. Maar ook daar hetzelfde probleem als er wind is, is het daar de moeite.
Dan hebben we in de tuin een groot tuinhuis, die eigenlijk alleen wordt gebruikt om rommel in te plaatsen en daar zouden we dan eventueel ook een ren kunnen bouwen. Maar dan moeten we ze erheen brengen en terug aan halen s'avonds.
Zelf hebben we er dan eigenlijk niets aan want wij kunnen dit niet zien uit ons huis. Er zit een loods tussen ons huis en onze tuin.
Wat zouden jullie doen en hebben kunnen jullie mij wat foto's tonen van zelfgeplaatste rennen. Ik heb vorig jaar een firma eens prijs laten maken en de prijs was er toch een beetje over ph34r_sm .
Groetjes Kelly en de poezels

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: buitenren

Berichtdoor Wil » wo 11 feb 2015, 15:42

Hoi Kelly
Onze dochter heeft dat ook gemaakt een buiten ren waar ze de katten naartoe bracht ,dat was geen succes want ze stonden te gillen dat ze naar binnen wilde ,,
Je kan ook een onderrand maken van rieten matten wat de wind tegen houd ,hier zitten de poezen op de noord oost kant ook heel veel wind ,we hebben daar 2 muurtjes en planten neergezet dan kunnen ze altijd uit de wind ,LEUK he die plannen maken ,

Hildele heeft ook een mega mooie buiten ren rond om ,Johan heeft daar schitterende dingen ingemaakt voor ze ,veel forum leden hebben een buiten ren ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 11 feb 2015, 19:33

Nee brengen is geen optie hadden wij hier ook en werkt gewoon niet

nu hebben we hem ook op het platte dak boven....is bij ons op de achterkant van het huis dus wind staat er ook op maar in de praktijk valt dat op zich mee.....de katten zitten een stuk lager bij de grond dan jij en hebben er dus veel minder last van.

wij hebben hele leuke ideetjes opgedaan en gaan hopenlijk deze zomer ook wat groters in elkaar knutselen en dan misschien ook met wandje van plexiglas oid

hier kun je leuke ideetjes opdoen

https://www.facebook.com/groups/4157169 ... highlights

kelly

Berichtdoor kelly » wo 11 feb 2015, 20:11

Dank je voor de link. Ziet er inderdaad heel interessant uit.

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » wo 11 feb 2015, 20:46

Lijk mij ook niet handig kat eigen he zijn ze buiten willen ze naar binnen en zijn ze binnen willen ze naar buiten. merry_sm Mijn tuinnis afgezet dus hebben ze de hele tuin tot hun beschikking.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 feb 2015, 20:49

Peggy super wat leuk van dat Steigerhout WAUW ,,bedankt ,ik hoop dat ik Joop zo gek krijg zou super wezen ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

kelly

Berichtdoor kelly » do 12 feb 2015, 15:50

Als ik zo eens kijk op die facebookpagina vind ik het zo erg dat wij niet handig zijn.
Moet wel zeggen dat de muren op de ideale plaats niet recht zijn en dat dat alles natuurlijk
nog een stuk moeilijker maakt. Maar het zal ons wel lukken.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 12 feb 2015, 19:31

Mijn ren zit rechtstreeks vast aan het huis.
De katten kunnen zowel door het raam van de slaapkamer als door de achterdeur naar buiten.

Een kennisje had eens een rennetje gebouwd in haar achtertuin........vreselijk wat een getrut.
Katten vangen en op de arm door de tuin heen slepen.......brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Een keer schrikken en ze zijn alsnog weg eek_sm

In de kennel heb ik ook een deur naar de tuin, met zwaar hang en sluitwerk er op. zodat ik hem nooit per ongeluk niet goed dicht zou kunnen doen.
Maar ik maak er weinig gebruik van.
Zit liever onder een afdak uit de wind met een of meer katten op schoot merry_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Tilly.vhn

Berichtdoor Tilly.vhn » vr 17 jul 2015, 15:49

ik reageer nog maar even op een iets ouder berichtje... maar met dit goede weer merk ik hoeveel onze sphynxjes genieten van het buitenleven. Wij hebben vorig jaar een ren geplaatst (of ja, eerder laten plaatsen want we zijn niet zo handig). Ondertussen zijn de planten al meer gegroeid en zitten we echt in het groen. Het is heerlijk om samen met hen buiten te kunnen gaan zonder je zorgen te moeten maken.
We hebben gewoon afspanningsdraad gebruikt, ook bovenop de ren als dak. Zo kan er ook geen vreemde buurtkat in de ren vallen. Kostprijs viel goed mee, vergeleken met andere ijzeren panelen. En zo konden we een grotere ren plaatsen (17m lang en 2,5m breedt). Ze komt uit aan de keukendeur, dus als we thuis zijn gaat de deur open en kunnen ze zelf binnen en buiten lopen... lol_sm
Bijlagen
kattenren 2.jpg
kattenren 2.jpg (116.4 KiB) 1157 keer bekeken
kattenren 1.jpg
kattenren 1.jpg (121.85 KiB) 1157 keer bekeken
groetjes,
Tilly

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 17 jul 2015, 18:11

Mooi hoor toppie_sm .....en ook hier genieten ze volop van het buiten zijn.
We hebben geen ren, maar de tuin rondom aan de bovenkant schuin met gaas afgezet....werkt perfect en ze kunnen altijd veilig
naar buiten zonder "oppas" lol_sm
Groetjes Gerry

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”