Kattenkamer of kattenhuis?

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
jsphynx

Re: Kattenkamer of kattenhuis?

Berichtdoor jsphynx » ma 12 jul 2010, 16:28

Die foto is weg omdat Natascha die geplaatst had en zij heeft haar profiel verwijderd/niet actief gezet dus vandaar.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » wo 14 jul 2010, 20:25

Over het algemeen verblijven de katten in de woonkeuken. Deze is groter dan mijn woonkamer. Ze kunnen de trap op naar boven. Op de overloop staat ook nog een kattenbak en tal van mandjes. Ze komen wel op de slaapkamer van de kinderen, maar wel als hun erbij zijn. Ze komen niet in onze slaapkamer. Eric kan heel slecht tegen de kattenharen van Poffertje. Als zij eens onder ons dekbed kruipt, dan krabt hij later zijn hele benen open van de jeuk (allergische reactie). Ze kunnen via de keuken de ren in. Alleen 's nachts niet. Ik vind dat zonder toezicht toch niet vertrouwd met het oog op diefstal van de katten. Overdag is Poffertje heel veel in de woonkamer. Chat O af en toe. Hij vindt het in de keuken veel leuker. Daar is het ook doorgaans veel drukker dan in de woonkamer en dus meer vermaak. ;)
Groetjes, Karen
Afbeelding

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » ma 19 jul 2010, 07:58

Kattenhuis!
Met uitzondering van onze inpandige schuur (daar staan wasmachine en droger en we zijn als de dood dat er een onverlaat inkruipt vlak voordat we ze aanzetten) kunnen en mogen onze katten overal komen 24/7.
Ze slapen dus ook bij ons in bed, of zoeken zelf wat meer rust op de logeerkamer als ze ons gewoel en gedraai of gesnurk zat zijn.

Sinds de komst van Ozzy en Akira en later de rest, heb ik veel moeite in slaap te komen zonder (een van) de katten bij me in bed. Zoonlief is inmiddels ook behept met dat virus: tegenwoordig blijft Bueno bij hem op de kamer als hij moet gaan slapen. Bueno heeft zijn eigen plekje aan het hoofdeind tussen alle knuffels; mega grappig gezicht.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 20 jul 2010, 13:50

Hier mogen de katten niet altijd overal lopen, maar dan nog hebben ze ruimte genoeg.
Ze mogen in principe in de kattenkamer (voormalige keuken van deze woning). Hierin een aanrecht met mandjes en een gootsteen , de kattenbakken, eetbakjes, waterbak en kasten met hun spullen.

De doorgang voor de katten is een kattenluik door de muur. Zo komen ze dan zelfstandig ( zonder in de gang en door de deuren te hoeven) in de woonkamer. In feite is deze ,oorspronkelijke woonkamer ook grotendeels voor hen. Mandjes in de vensterbank, op de vloer (teveel volgens Edwin) en het grote aquarium waarop de sphynxjes natuurlijk ook altijd liggen te stinken (dankzij de warme lampen erin)en een supergrote krabpaal.
Dan kom je via heel grote schuifdeuren (die meestal helemaal open staan) in de aanbouw (dat was vroeger een winkeltje) en daarin de eetkamer, de keuken en de woonkamer. Nu in de zomer staat de schuifdeur in de aanbouw, evenals de kattenkamerdeur naar de tuin en in de ruimte met het aquarium de deuren altijd open. Ze mogen vrij de tuin door, want die is afgeschermd met kattennetten, ze kunnen er dus niet uit. Ook daar weer stoelen genoeg en kattenmandjes en kussens.

Af en toe mag het hele spul best naar boven, soms (bij boven opruimen, was vouwen, etc.) laat ik de kattenkamer open en gaan ze of enkele mee.
'S nachts mag er af en toe één mee naar boven en mee in de slaapkamer voor een nacht, maar Edwin heeft dat eigenlijk liever niet. Ik vind het af en toe wel gezellig.

Voor ons is het gewoon praktisch dat ze niet in de hal (en boven komen). We hoeven dan geen rekeing te houden met weglopers bij de voordeur en ik kan boven gewoon ramen en balkon open laten staan wanneer ik dat wil.

Verder kan ik best stellen dat we, met vijf katten, soms even rust willen en dan gaan ze gewoon achter de schuifdeuren (HIHI), dan kunnen wij rustig eten maken/eten of is even tv kijken zonder jongens op schoot. Ik vind dat niet zielig, ze zijn hier verwend tot en met en de katten vinden het ook helemaal niet erg. Ze gaan dan gewoon hun eigen gang en kunnen ook nog de tuin in.
Afbeelding

Reva

Berichtdoor Reva » di 20 jul 2010, 17:12

Mijn katten gaan 's avonds achter de schuifdeuren in de woonkamer. Ze hebben dan een ruimte van 6 bij 3,5 en ze kunnen de kattenren buiten in en die is 7 bij 1,5 (ongeveer). Dit zijn ze gewend van jongs af aan en dat is geen probleem. Als we thuis zijn dan mogen ze de hele onderverdieping gebruiken en meestal heb ik de schuifdeuren naar de tuin open staan en kunnen ze door de hele tuin lopen. (daar kunnen de katten niet uit, dus ze komen niet op straat)
Mijn katten komen niet boven......................vanwege de vele haren die ik dan in mijn bed heb liggen.........

weer een punt om de volgende keer toch echt een sphynxje te proberen?

Zelfs mjin Devon rex verhaard op dit moment

Martie

Berichtdoor Martie » di 17 aug 2010, 22:56

Onze katten komen overal in huis, behalve in de slaapkamers en douche. Ze hebben plenty ruimte: 2x een overloop (we hebben twee bovenverdiepingen), de hal, keuken en kamer beneden + een kleine kattenren (eigenlijk een kippenhok ;) ). In het begin sliepen zowel Zsa Zsu als Clarence wel eens in onze slaapkamer. Ze lagen dan kort op bed, maar vertrokken weer snel...om de hele nacht weg te blijven. Sinds de krolsheden houden we de deur gesloten, anders worden we gék van de herrie :)
Voor Zsa Zsu en kittens hebben we een klein slaapkamertje omgetoverd tot kraamkamer. Het is ook wel een handige kamer voor eventueel damesbezoek...

shaniva

Berichtdoor shaniva » vr 15 okt 2010, 19:09

ik heb 2 siamezen die allebei in ons bed slapen,ik vind het heerlijk blush_sm
mede omdat 1 siamees nachtblind is.
De andere siamees heeft het an hem geleerd maar heel af en toe raced hij s'nachts door de huiskamer,ons monster t2
Dan ben ik er echt wel wat minder blij mee.
Wij verwachten binnenkort(als de ontmoeting met mijn eigen katten goed gaat)een sphinx poes(geholpen)
en ik hoop zo dat die ook op of in bed slaapt!
Verder mogen ze overal komen behalve in de kinderkamer.
Vrienden en familie vinden me soms gek als ik dat vertel maarja wie verwent ze beestjes niet en zeker op de donkere dagen?

Panthera

Berichtdoor Panthera » za 16 okt 2010, 16:07

In het hele huis: in het bed, op de tafel, op het aanrecht, overal. blum4_sm lach_sm

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”