Hoe vaak een Sphynx schoonmaken en wat met die speciale geur

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
geertje

Re: Hoe vaak een Sphynx schoonmaken en wat met die speciale geur

Berichtdoor geertje » do 14 okt 2010, 09:14

2u30 in de ochtend Meneer Morpheus heeft me weer wakker gemaakt en denkt dat hij midden in de nacht wel even op stap kan met zijn buggy.
Staat hij hier te janken voor zijn buggy om te gaan wandelen.
Die staat toch gewoon maar op de Belgische tijd yes_sm
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

candy

Berichtdoor candy » vr 15 okt 2010, 08:47

ik doe ze ook iedere week in bad, iedere zaterdag, op begin gebruikte ik galenco baby shampoo, maar ik heb nu ook maar eens de jean peau besteld, heb gisteren email gekregen dat hij verzonden is, ben benieuwd of hy echt zo goed gaat zyn pardon_sm
ik doe dan ook gelijk de nageltjes, dat zwart haal ik ervan af met oorstokjes en boorwater, het neusje en de oortjes, maar indien nodig doe ik het neusje, oortjes en oogjes meermaals...
en wat de geur betreft... ik heb geen reukzin meer dus da's misschien handig als ik sommige hoor zeggen dat ze een buffelgeur hebben, kan me er echt niks by voorstellen maar het woord alleen al haha na_sm
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

Quilla Luna

Berichtdoor Quilla Luna » vr 15 okt 2010, 22:53

Hier gaan ze beide iedere zaterdag in bad.
Mijn dametje Quilla (black/white tabby mackerel)is eigenlijk binnen twee a drie dagen weer goed vuil.
Mijn manneke Inti (seal tabby point) daar zie ik het eigenlijk niet zo goed, maar na het badderen is het badwater lekker bruinig gekleurd...
Groetjes Chantal
Those who will play with cats must expect to be scratched.

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » ma 18 okt 2010, 13:45

Bij ons worden alle vier mijn bloterikken iedere week onder handen genomen. iedere week nageltjes en oortjes proper maken. (2 op woensdag en 2 op zondag)
Onze Marvin en May worden nooit gewassen. (1 keer geprobeerd en dat is zeker niet voor herhaling vatbaar he_sm ) maar worden wel iedere week eventjesd met een wegwerpwashandje van bij kruitvat wat proper gemaakt (worden kennelijk niet echt vuil want hangt meestal niet echt veel aan)
Anariko en Aayla die gaan wel iedere week in bad (hebben vrij lichte kleuren) bij hen is het wel echt nodig. Na het wassen zijn ze na een dag of drie wel weer vuil aan het worden. Oogjes doen we als we zien dat er echt vuil in zit...inderdaad gelpropjes...haha he_sm
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

padoer
Contacteer:

Berichtdoor padoer » ma 18 okt 2010, 13:54

Grappig hoe iedereen het anders doet!
Ik doe Bootz (hij is trouwens het broertje van Anariko en Aayla van dadelus van hierboven)haast nooit, 1x in de 4 weken ofzo. Maak wel zijn oren en nagels elke week schoon en knip zijn nagels dan.
Ja hij wordt wel wat gelig, maar geeft niet echt af en ruikt ook niet vies. Behalve als hij net uit het waterbed stapt ruikt hij muf...
Als ik hem was is hij toch binnen 2 dagen weer geel/bruin dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Het enige wat hij afgeeft is bruine voetstapjes als hij weer in het bad heeft gestaan nadat wij het gebruikt hebben of op mijn wc bril want hij drinkt als hij de kans krijgt uit de wc.
Dit is nou niet echt fris, dus moeten we er goed opletten dat we die deur dicht houden!
bar

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » za 05 feb 2011, 14:03

zo hè wat worden sommige vaak gewassen.
hier haal ik er ook weleens een washand overheen maar ze zijn eigenklijk niet snel vies.
denken jullie dat ik ze vaker moet wassen ook al zijn ze niet vies of vettig ??????
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

geertje

Berichtdoor geertje » za 05 feb 2011, 14:33

Neen hoor, dan is het niet nodig, alleen als ze vuil zijn of slecht ruiken.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » za 05 feb 2011, 15:31

oke thanxs geertje dat scheelt weer een heel ritueel. hihihihihiihihihihi ze vinden het namelijk niet echt geweldig om gewassen te worden
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

inba

Berichtdoor inba » za 05 feb 2011, 15:34

Speciale geur? Ik vond Tonto altijd wel lekker ruiken als hij onder het dekbed vandaan komt. Paddestoelenluchtje?
Nee hoor, natte gewassenwollentruienlucht ruik ik dan. go_sm
Na hun peutertijd zijn ze hier niet meer in bad geweest, daar is geen beginnen aan. Af en toe een vochtig babydoekje mag ik met veel moeite soms gebruiken.
Als ze de douche horen lopen staan ze zich al uit te schudden, griezeldegriezel, water!
Nageltjesknippen gaat vaak maar per twee tegelijk, alleen hun oortjes mag ik wel schoonmaken, dat vinden ze niet erg. Ze weten zelfs al wat ik bedoel als ik zeg: "kom, even je oortjes schoonmaken" en springen dan al spinnend op mijn schoot.
Rare wezens soms die sphynxen c4

Pickles

Berichtdoor Pickles » za 05 feb 2011, 17:18

Pickles gaat één keer per week in bad en tussendoor ga ik hem wel eens te lijf met een vochtig babydoekje, als ie dat zakje hoort ritselen is hij al weg hoor, hij zoekt dan het hoogste plekje op in huis of doet een raceje met mij haha

In bad is ie al aardig gewend, hij springt er zelfs al in wanneer het bad leeg is, moest hij er nog bang van zijn dan zou hij dat niet doen hé.

Ik vind het eigenlijk ook niet stinken als hij een uurtje onder zijn dekentje heeft liggen zweten, het is wel een aparte geur, maar ik snuffel graag aan hem b6

Oren kuisen doe ik wanneer ze vuil zijn, nageltjes worden één keer per week geknipt, hij stribbelt wel eens tegen maar ik ben baas lach_sm

Terug naar “Huid & Vacht”