Hoe vaak een Sphynx schoonmaken en wat met die speciale geur

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
maria

Re: Hoe vaak een Sphynx schoonmaken en wat met die speciale geur

Berichtdoor maria » do 07 okt 2010, 08:12

ik was ze hier ook nooit. dat zou echt veel stress geven en strijd denk ik.. heb ook van die billendoekjes waar ik ze soms mee afzeem.. en hier ook een teckel die erg heftig is met wasbeurten.. dus die houdt de oren bij.. de billen... en de rest ...

morpheus

Berichtdoor morpheus » do 07 okt 2010, 19:00

Hey Crazy cat lady.............ik heb foto's van Morpheus in de buggy.
God onder wel forum was dit nu weer.Zeker weten onder de haarloze rassen en Sphynx aanklikken en in een van de topics zul je foto's vinden van hem.

Lieve mensen.....echt waar ik weet niet HOE jullie in godsnaam jullie poes schoonhouden zonder hem te wassen ????
Is hij misschien grijs. van kleur Morpheus is wit met een paar grijze vlekken maar niet veel grijs hoor.

Morpheus is een tijdje bij mijn kinderen geweest en zijn huid was helemaal niet mooi en vuil.
Sinds hij bij mij is ,is hij sprankeloos schoon.
Ik was hem stipt elke vrijdag.
Ik maakg ewoon tijd voor hem. Ik ga toch ook elke dag in de douche...Hij hoort gewoon bij een van de zaken die nu eemaal moeten gebeuren en hij is altijd prioritieit.

Nu, ik schreef in een vorig bericht dat ik me wel wat beter voel nu ik hoor dat jullie de poes of poezen niet zo vaak wassen
Ik moet binnenkort voor een tijd naar Florida om er een behandeling te krijgen voor MS. Ik doe mee aan een soort trial of nieuwe medicatie uitproberen.
morpheus zal dan bij mijn man moeten blijven en zijn dagelijkse schoonmaakbeurt en weekelijks bad zullen niet aan bod komen.

Maar zoalang ik thuis ben en ik kan het doen dan heb ik hem graag elke dag superclean

geertje

Berichtdoor geertje » do 07 okt 2010, 19:04

Hier is de link naar de wandelwagen.
phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=1505&start=20
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

CrazyCatLady

Berichtdoor CrazyCatLady » do 07 okt 2010, 19:52

Ooooh wat een prachtige bloterik heb jij D10
Maar die is zo groot! Peach hier is echt veeeeel kleiner!
Tot welke leeftijd groeien ze nog?
Afbeelding

morpheus

Berichtdoor morpheus » do 07 okt 2010, 21:40

Dankjewel Geertje voor die link !!!
Ik ben nog niet zo handig hoor.

Ja Crazy cat Lady Morpheus is behoorlijk aan de maat zoals ze het eens verwoorden op het forum
Hij is ondertussen nog aangekomen
Hij weegt nu 6,5 kg !!!!
Hij ziet er niet echt dik uit,maar als hij op zijn rug lig heeft hij een behoorlijke buik hoor en mag eigenlijk aan de lijn.
Hoelang ze groeien ?? Weet ik niet juist. Maar je kan het lezen in een topic van de sphynx.
We hadden het er onlangs over.
de meeste poezen hadden een VEEL LAGER gewicht hoor !!
Ja ik vind hem ook heel mooi !!!.
Oh en de buggy is niet zo duur hoor.
Ik heb hem gewoon gevonden in de dierenzaak.
Elke dag maak ik een wandeling met hem......vind hij superleuk !!!

groetjes Lut

morpheus

Berichtdoor morpheus » do 07 okt 2010, 21:44

Hallo Crazy lady,
Zag net dat de link die Geertje had doorgegeven net DIT topic is waar we het over hadden !!!
{ Wanneer is een Sphynx volgroeid}
Iemand schreef op 2 jaar.
Je kan lezen wat het gewicht is van de andere eigenaars van Sphynxen en je zal zien dat mijn vent een dikke kanjer is !!
Groetjes Lut

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 07 okt 2010, 22:55

Lieve mensen.....echt waar ik weet niet HOE jullie in godsnaam jullie poes schoonhouden zonder hem te wassen ????
Nee hoor Lut als ik voor mezelf spreek dan hou ik ze niet schoon maar accepteer gewoon dat ze vies zijn lach_sm De een wordt hier sneller vies dan de ander. Een van mijn sphynxen wordt onzettend snel vies. Ik was haar, de volgende dag gasp_sm . Van mij hoeven ze niet sprankelend schoon te zijn en zelf vinden ze badderen ook niet fijn. Bovendien slikt een van mijn katten (degene die het snelste vies wordt) een berg medicijnen en heb ik geen zin om haar ook nog eens extra te gaan plagen met allerlei baddersessies. Als het te erg is dan gaan ze even in bad. Als je je sphynx (en je huis lach_sm ) echt schoon wil houden dan zit er niks anders op dan heel regelmatig badderen en poetsen ben ik bang.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

morpheus

Berichtdoor morpheus » do 07 okt 2010, 23:56

Dag Marjolein,

Oh ik vind dat helemaal niet erg hoor. { dat wassen en hem schoonhouden } Alleen vroeg ik me af of ik wel goed bezig was? Of het niet ongezond is voor de poes.???
Ik heb eigenlijk niet veel vuil in huis van hem
Hij heeft een mand .Boven die mand hangt een warmtelamp en meestal is hij daar te vinden.
Hij springt nooit op mijn bankstel. Waarom niet??? kweet het niet.
Hij komt wel vaak op bed en onder de lakens,maar ik was de lakens zowieso 2 keer per week.en verder maakt hij niets vuil.
Ik had meer werk met de siamees en de oosterse korthaar met al de haren die aan het bankstel aanwezig waren.
Slimmerik die ik ben.... koop ik een donkerblauw suede bankstel............ja daar kan je wel ALLE haar op zien.
Ondertussen zijn die poezen bij mijn kinderen en hebben zij nu het grote stofzuigwerk lach_sm
Groetjes Lut

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 11 okt 2010, 22:35

hier worden ze wel elke week gewassen.
Onze yoshi en diddl zijn roze met grijze vlekken en onze ramses en thor zijn black (ramses is eerder grijskleurig met een roze borst en thor is toch wel helemaal zwart)
Aan thor en ramses zie je het niet zo direct dat ze vuil zijn maar als je dan over hen wrijft met een nat doekje of washandje dan komt er nogal wat bruin af hoor.
Aan yoshi en diddl zie je enkele dagen na het bad al dat ze terug aardig vuil zien.
Bij ons is t normaal gezien zaterdag of zondag wasdag.
Vantweekend is t niet gelukt maar ik zou ze toch graag vandeweek nog gewassen krijgen want yoshi en diddl zien zo bruin als een neger en er komt nogal wat af ook van vuil (yoshi had op mijn pyjamamouw gelegen in bed en heel mijn mouw zag helemaal bruin) en ik heb ze ook graag proper
Niemand gaat hier graag in bad maar we doen het zo snel mogelijk, ik vind het echt niet te doen om hen paar weken niet te wassen.
Oren worden 1 maal per week gekuist en nageltjes ook (proper maken en knippen)
Afbeelding

morpheus

Berichtdoor morpheus » do 14 okt 2010, 09:01

Hallo Lathyrus,

Ale...toch iemand die zijn poes elke week wast.
Dacht al dat ik crazy_sm was. { lol }
Morpheus was het eerste jaar dat ik hem had ook steeds zo vuil na 2 dagen na zijn bad,
Maar nu heb ik eigenlijk geen problemen meer.
In zijn mandje ligt een wit dekentje die ik elke week was en het is dan inderdaad wat bruin,maar absoluut niet spectaculair.
Ik was hem steeds elke week ook al is hij eigenlijk niet zooo vuil meer als ik dat vergelijk met een jaar geleden.
Ik vond het niet vervelend dat mijn lakens of wat dan ook vuil was in het verleden.
Ik zie mijn poes gewoon niet graag vuil.
2u30 in de ochtend Meneer Morpheus heeft me weer wakker gemaakt en denkt dat hij midden in de nacht wel even op stap kan met zijn buggy.
Staat hij hier te janken voor zijn buggy om te gaan wandelen.
Oh Boy....
Lut

Terug naar “Huid & Vacht”