Dunne korstjes, huidschilfers, ...? Foto's toegevoegd p2

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Marthe
Contacteer:

Re: Dunne korstjes, huidschilfers, ...?

Berichtdoor Marthe » vr 18 feb 2011, 19:25

Ik denk dat het een soort schaafwondjes zijn (misschien te hard droog gewreven met handdoek?). Als ik jouw omschrijving lees, herken ik er wel in wat Miaula ook nog wel eens op haar koppie heeft. Ze heeft bijv. fanatiek staan krabben of kopjes staan geven aan iets, en dan krijgt ze schaafwonden. Deze worden ook bedekt met dunne donkerbruine korstjes die je er gemakkelijk af kunt wrijven. Korstjes zelf voelen wel wat hard/ruw aan. Alleen neemt het wegwrijven het probleem niet weg, want dan ligt het wondje weer open. Ik ben al aan het kijken of ik een foto kan vinden van zo'n wondje bij Miaula. Als ik er een vind zal ik hem posten, kun je eens vergelijken of je dit bedoelt.

geertje

Berichtdoor geertje » vr 18 feb 2011, 19:34

Dat kan ook, wat Marthe schrijft, Fly wrijft soms over een grof deken en haalt zo haar gezicht open, wat dan de volgende dag vol korstjes staat.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 18 feb 2011, 19:42

Hoi Hoi
ik herken het gelukkig niet ,Mazzel kan niet tegen iets wat hij eet ,hij komt helemaal onder de rode pukkels ,we weten niet van wat
Hier wassen we de katten met baby schampoo ,gaat altijd goed ,
Hij kan ook aan de krabpaal zijn koppie geschuurd hebben ,
Succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 18 feb 2011, 19:43

Ik kan geen foto vinden waarop het goed te zien is op haar kopje, maar op onderstaande foto zie je een paar kleine streepjes / vlekjes op haar hals. Dat zijn wel de vlekjes die ik bedoel, maar normaal zijn ze wat groter.
Afbeelding

Batida

Berichtdoor Batida » vr 18 feb 2011, 20:00

Daar dacht de fokker ook aan, ik heb toen ook een foto laten zien en ze zei dat dit inderdaad hiervan kon komen. Het vreemde is dan wel dat als ik het eraf neem, laat het niets achter? Gewoon een proper velletje? Moet er dan geen open wonde te zien zijn of is dit bij de sphynx anders?

Ja die streepjes bij jouw meisje (ze is bovendien erg mooi D7 ), herken ik wel wat bij hem. Ik ga ook eens op zoek gaan naar een foto, die naar de fokker heb ik ondertussen wel al gewist, want het was niet bepaald charmant, zo'n nek vol met schrammen
Afbeelding

Batida

Berichtdoor Batida » vr 18 feb 2011, 20:12

Het is precies niet zo'n makkelijke opdracht. Ik maak blijkbaar altijd foto's als ik zijn nek heb nagekeken lach_sm blush_sm

Afbeelding

Op deze foto is het een heel klein beetje zichtbaar. Ik ga proberen van nu een foto te maken.

*Edit: Nieuwe foto's (hij kwam nu toch juist op mijn schoot gesprongen toen ik foto's wou maken t4 )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Dunne korstjes, huidschilfers, ...? Foto's toegevoegd p2

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 feb 2011, 21:35

Sadie heeft er daar ook heel veel van.
Joy en DjiDji niet.
Geen idee waarom zij wel en de anderen niet.
Groetjes Clem
Afbeelding

Batida

Berichtdoor Batida » vr 18 feb 2011, 21:57

Nu op deze foto's valt het nog heel goed mee. Deze morgen was het echt rond zijn ogen ook, op zijn snoetje, op zijn voorhoofd en de korsten waren dikker en bruiner
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 18 feb 2011, 22:32

Dat zijn de dingen die ik dus bedoel! Dat komt volgens mij echt van teveel wrijving, en een soort schaafwonden. Bij Miaula laat het meestal wel een wat rodere huid achter als ik het per ongeluk eraf haal. Geen bloed, maar de huid is nog wel wat roder. Het kan wellicht ook zo zijn dat het bij jouw katje ondertussen al genezen is tegen de tijd dat jij het eraf haalt?

Batida

Berichtdoor Batida » vr 18 feb 2011, 22:38

Dat zijn de dingen die ik dus bedoel! Dat komt volgens mij echt van teveel wrijving, en een soort schaafwonden. Bij Miaula laat het meestal wel een wat rodere huid achter als ik het per ongeluk eraf haal. Geen bloed, maar de huid is nog wel wat roder. Het kan wellicht ook zo zijn dat het bij jouw katje ondertussen al genezen is tegen de tijd dat jij het eraf haalt?
Dat zou inderdaad ook wel kunnen, maar ik zie hem nooit echt ergens aan wrijven. Zie jij haar dat wel doen? Het enige gekke wat hij durft doen is bijten aan de muur, het plafond,..., maar als hij aan de krabpaal zijn nagels scherpt, wrijft hij ook nergens tegen. Ik vind het zo raar dat ik het hem nooit zie doen. Onze lakens en dekentjes zijn ook lekker zacht en die handdoek dat ik hem gisteren ingewikkeld heb ook c9
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”