Dunne korstjes, huidschilfers, ...? Foto's toegevoegd p2

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Marthe
Contacteer:

Re: Dunne korstjes, huidschilfers, ...? Foto's toegevoegd p2

Berichtdoor Marthe » vr 18 feb 2011, 22:48

Nee joh, Miaula staat ook echt niet als een bezetene kopjes te geven aan objecten. Maar ik denk dat ze door het ontbreken van vacht gevoeliger zijn voor dit soort schrammen. Miau kan het bijv. ook krijgen als ik haar langdurig langs haar kopje aai, omdat ze maar kopjes blijft geven. Bij Miaula komt het ook met regelmaat doordat ze waarschijnlijk jeuk had en te fanatiek met haar achterpoot gekrabd heeft.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 18 feb 2011, 22:52

Hier hebben ze dat alle 11 ook regelmatig.. Komt inderdaad van te hard schuren, ik heb het 1 van de katten zelf eens zien doen. Als het net gebeurd is zie je echt dat het een natte schaafplek is, daarna komt er de korst op zoals bij jou op de foto te zien is.

Ik maak me er niet te druk om, als het ze echt zeer doet dan zullen ze het vanzelf niet meer doen.
Afbeelding

Batida

Berichtdoor Batida » vr 18 feb 2011, 23:02

Dan zal het wel van hem teveel te krabben zijn, want dat doet hij wel regelmatig. Als hij het nog eens over heel zijn kopje heeft, zal ik hier toch nog eens een foto plaatsen. Ziet er toch nog wat anders uit zo over heel zijn kop, kan me moeilijk voorstellen dat hij met heel zijn kopje ergens tegen schuurt, maar het kan bijna niet anders. God weet wat hij niet doet 's nachts als ik denk dat hij braafjes naast mij ligt te slapen lach_sm

Er valt dus niet direct iets aan te doen ook?
Afbeelding

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » za 16 jul 2011, 18:49

Gretig lees ik alle artikels nu ik in blijde verwachting ben van twee sphynx. Ik heb nu al een jaar ervaring voor onszelf en voor onze teckels, met Argan Olie (van de Arganboom in Marokko) en Allepo zeep van Syrie, dat 32 procent laurier bevat (dat ontsmettend werkt) De Allepo wordt gemaakt van olijfolie en droogt dan eerst zes maanden in de zon, alvorens men ze kan gebruiken. Ze zijn zonder toevoeging van gelijk welke syntetische stoffen en worden gebruikt voor mensen met psoriasis ea. We hebben ook nog zeep van de dode zee, allepo met argan olie gemengd enz.. Ik was mijn eigen haar met de zeep en mijn huid is heel mooi soepel en zuiver.
Onze teckel had een ongekende huidallergie en nu niks meer sinds ik dit gebruik.
Ik koop de producten op websites in nederland. De leveringen gaan vlot en ik betaal het met paypal.
Nu ga ik dat zeker en vast ook proberen bij mijn sphynx. Ik ken jean peau ook hoor, net als beapfar, en hery enzo, en het zijn goede producten. Maar als het goed gaat met de zeep, is het heel goedkoop. Een stuk zeep kost ongeveer 6 euro, en je doet er maanden lang mee. Argan olie is duur, maar zijn geld waart. Je kan argan olie gebruiken om een droog vlekje aan te tippen. Ook na de wasbeurt een druppel op twee op je handen en lichtjes inwrijven. Ik hou jullie op de hoogte zodra ik het geprobeerd heb, maar ik zie geen enkel probleem ermee

Nancy

Berichtdoor Nancy » za 16 jul 2011, 19:05

rules_sm laat het ons weten he great_sm
gr nancy
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 16 jul 2011, 19:55

Kan je eens een link naar de website plaatsen waar je die produkten koopt,
Groetjes Hildeke

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » za 23 jul 2011, 16:05

[urlhttp://www.anthemis.nl/Aleppozeep.htm][/url]
http://www.arganlife.eu/
[urlhttp://www.huidolie.com/Webwinkel-Category-240 ... dolie.html][/url]

hier bestel ik mijn producten, ik betaal altijd met paypal (gratise betaalwijze,een extra kosten) of visa Pinto

de keuze is groot en ik heb verschillende olien en zepen hiervan, afhankelijk voor wat het moet dienen. Ikzelf ben al verschillende keren geoperreerd omdat ik melanomen krijg en ik gebruik de olie ook voor het verzorgen en genezen van mijn wonden. Ook tegen rimpels is argan het beste wat ik ooit kocht. Rio Rosa mosqueta gebruik voor mezelf al een jaar met duidelijke verbetering van mijn huid. Mijn hond zijn allergie genas door Pur Cellin Oil (van bij huidolie.com). Je moet wel opletten, dat je er slechts druppeltjes van gebruikt. De producten zijn heel sterk geconentreerd. Voor de honden neem ik arganzeep , http://www.kleinazie.nl/index.php?item= ... 86&lang=NL met jasmijn
Je zal ook zien dat geen enkel product getest werd op dieren, wat voor mij ook belangrijk is.

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » za 23 jul 2011, 16:13

Ik wou nog eraan toevoegen: de natuurzepen zijn in het begin een beetje moeilijk te hanteren, omdat ze met de hand afgesneden zijn in blokken. Ze zien er ook raar uit en hoekig.Je kan met een mesje kleine schilfertjes afsnijden en dan zo in de handen doen schuimen. Eens de zepen een beetje gevormd zijn door gebruik, dan gaat het vlotter. Voor mezelf gebruik ik van die crubhandschoentjes (natuurwinkels) net als een gewone handschoen, en je hebt ze in verschillende helle kleurtjes. Daarmee kan je de zeep goed doen schuimen en is heerlijk in gebruik. Het spreekt vanzelf, dat je deze niet voor de dieren gebruikt wegens te agressief

miepie

Berichtdoor miepie » za 23 jul 2011, 21:06

Jeetje....mooie site zeg
Heb em opgeslagen in mn favorieten

Alleen de verzendkosten zijn wel aan de hoge kant
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

kattyvds

Berichtdoor kattyvds » za 23 jul 2011, 21:28

Terug naar “Huid & Vacht”