Schoonmaken neus

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Odett

Schoonmaken neus

Berichtdoor Odett » zo 28 aug 2011, 20:04

Sinds een week hebben we Dex in huis met z'n prachtige witte neus D5, maar neusjes worden snel vies en binnen een paar dagen kwam er een bruin randje omheen. Nu was het afgelopen zaterdag badtijd en heb ik het vuil proberen te verwijderen door eerst (eetbare) kokosolie op z'n neusje te smeren, even in laten werken en dan met een doekje poetsen. Dat viel nog best tegen en kreeg niet alles er goed af. Ik wil het ventje ook niet zo hard schrobben dat hij met een knalrode neus moet rondlopen. Hebben jullie misschien tips?
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Schoonmaken neus

Berichtdoor Clemmetje » zo 28 aug 2011, 20:09

Hier ook witte neusjes maar ik doe daar nooit wat aan als ze bruin zijn eigenlijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 28 aug 2011, 21:10

Om de zoveel tijd boen ik ze wel proper en dat is inderdaad boenen in verschillende keren met water en zeep en ook met kokos-olie ..... het gaat eigenlijk het makkelijkste met van die niet steriele gaasjes, die gebruik ik trouwens ook voor de nagels.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » ma 29 aug 2011, 16:15

Heykes,

Ik heb eens gehoord dat de beste truuk om neusjes wit te houden (en ook voor van die harige katten die zo'n geelachtige strepen aan hun ooghoeken hebben) is:
een tas gewone thee zetten, laten afkoelen en met dat theewater de neus en ooghoeken proper wassen......

Weet niet of dit echt is of een grap.....nog niet geprobeerd...... blush_sm
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Odett

Berichtdoor Odett » do 01 sep 2011, 15:11

Bedankt voor de reacties, ik zal me niet al teveel fixeren op een witte neus, maar in iedergeval het ergste eraf halen elke week D5. Dat met die thee kan ik morgen wel eens proberen, ik laat wel even weten hoe dat verlopen is D2.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Daantje

Berichtdoor Daantje » vr 11 nov 2011, 18:58

Dat met die thee klopt helemaal. Wij hadden een witte pers en deden haar oogjes ook met een doekje met het uitleksel van een normaal theezakje.
In het begin wordt het haar wel een beetje bruin, maar dat trekt later weg en dan hebben ze echt geen traanstrepen of vieze neuzen meer.

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 11 nov 2011, 22:28

Op het asiel maakte ik altijd een washandje flink nat met lauw water
neusje paar keer goed natmaken (soort weken) en dan even iets meer druk erop en je poetst hem schoon
Kroepoek heeft ook een wit neusje en soms een zwart bruin randje en vindt het heel niet leuk
als ik het dus schoon maak
nu maak ik soms mijn vinger nat en poets ik het weg
onder flink protest

succes An

Terug naar “Huid & Vacht”