Nagels reinigen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Anunaki
Contacteer:

Nagels reinigen

Berichtdoor Anunaki » za 06 feb 2010, 12:18

Waarmee reinigen jullie de nagels van jullie nakies?

Sinds ik weet welke vieze beestjes er in die zwarte smurrie broeien doe ik het met een oplossing van Neo-sabenyl .... en sindsdien is de tenen-stank ook veel minder t5
En logisch bekeken is het eigenlijk is wel normaal dat het zo stinkt, want in die zwarte smurrie (huidsmeer) vermenigvuldigen de gisten en bacteriën zich in speed-tempo en vooral de gisten zorgen voor deze stank.... dus kill de gisten :-)

In het begin deed ik het ook met oorstokjes en als het snel moest gaan met een electrische tandenborstel ... maar dat vonden ze toch niet zo prettig.
Nu gebruik ik van die gaasje, die drenk ik in de neo-sab en die kan je heel makkelijk over de nagels schuiven, door het iets ruwere oppervlak van het gaas kan je het ook makkelijker wegpoetsen en het is veel milder dan de tandenborstel!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

jsphynx

Re: Nagels reinigen

Berichtdoor jsphynx » za 06 feb 2010, 12:49

Haha Wendy een elec. borstel hoe kom je erbij?! :lol: Ik doe mijn buffeltjes met een watje met babyolie of van die vochtige doekjes. Wat is Neo-sab? Ontsmettend?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 06 feb 2010, 13:07

Tja hoe ik daar een paar jaar geleden bij gekomen ben???? Eerlijk gezegd ik weet het niet meer b7 Of ik had het ook ergens gelezen of ik moet de tip gekregen hebben op show???
In alle geval het gaat wel veel vlugger, alleen ze vinden het echt niet zo prettig .... niet dat het pijn doet hoor, ... het is meer het geluid wat ze niet prettig vinden... want ik heb dat eerst op mijn eigen nagelbed getest.... het kietelt wel als gek :lol:

De Neo-Sabenyl is inderdaad een ontsmettingsmiddel dat niet giftig is voor katten (ze moeten het natuurlijk niet gaan opdrinken), op bijv. Iso Betadine kunnen ze wel reageren! En het is veel schadelijker bij oplikken!

Hier lees maar eens wat je er allemaal mee kan doen: http://www.qualiphar.com/documents/inst ... nyl_nl.pdf

Ik gebruik het ook bij mijn kinderen/honden ..... ik doe het in het wasgoed, ik gebruik het overal! .... Dettol trouwens ook :-) .... maar dat prikt wel op de huid en neo-sabenyl prikt niet!
En Dettol laat ook de rubber van je wasmachine sneller verduren!

Hmmm misschien beter een ander topic voor openen: welke ontsmettingsmiddelen gebruik je waarvoor :-)
Groetjes, Wendy
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 06 feb 2010, 13:40

Zo dat is een hele lijst. Ik ken het eigenlijk niet. Doe jij ook hun oren daarmee dan? Nee toch? En doe jij het altijd bij je wasgoed, of alleen bij hun kleedjes etc?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

candy

Berichtdoor candy » za 06 feb 2010, 13:43

ik vind dat wel een goeie vraag,want ik was in de week ook nog aant denken hoe ik eigenlijk het best de nageltjes van myn schatje zuiver maak,maar dat product wat u zegt,dat ken ik ook niet! haal je dat by de apotheek??
ben best wel benieuwd hoe iedereen de nageltjes zuiver maakt D3
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 06 feb 2010, 14:36

Inderdaad de neo-sabenyl en de dettol koop ik gewoon bij de apotheek (ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, ik ben van België)

Hun oren doe ik daar niet mee nee nee.... enkel hun stinkteentjes!

En ja bij de beestjes hun was (ik heb ook nog honden) doe ik altijd een goeie scheut dettol of neo-sab .... soms ook een chloortablet maar dat laatste zou bij de katten wel durven aanzetten tot plassen dus eigenlijk gebruik ik dat nog zelden tot nooit meer.

Als de kinderen ziek zijn en gebraakt hebben doe ik het bij hun lakens ook ;) ... ook in het water als ik dweil!
Groetjes, Wendy
Afbeelding

candy

Berichtdoor candy » za 06 feb 2010, 15:02

ik ben ook vn belgie,maandag is naar apotheek gaan dan D6
bedankt voor de raad hihi
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

geertje

Berichtdoor geertje » za 06 feb 2010, 16:22

Ik denk dat het belangrijk is om niet alleen de nageltjes te reinigen maar ook de huidplooi achter de nagels. Hier hoopt zich vuil op.
Ik verwijder het vuil op de nageltjes met een dunne schrubhandschoen, het vuil tussen de huidplooi komt er met veel water en een dun washandje gemakkelijk tussenuit. De nagels reinig ik terwijl ze in bad zitten, dan hebben ze al even geweekt en komt het gemakkelijk los. Ik gebruik geen product hiervoor.
Ik heb een poging gedaan om de huidplooi te fotograferen..niet gemakkelijk met een spartelende kat:

Afbeelding

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » vr 25 feb 2011, 16:11

Wendy,

Ik ging verheugd kijken waar ik het kon kopen, maar in nederland is dut middel blijkbaar niet vrij-toegnakelijk.
Op een site las ik dit over het middel:
1.1.7. Fenolen

- Chloorxylenol (Dettol®), chlorofeen (Neo-Sabenyl®)

* gebruik:

- irritant voor huid en slijmvliezen

- desinfectie van materialen en lokalen

* antimicrobieel:

- bactericied vnl. tegen Gram +, minder tegen Gram − en Stapphyloccen

- virucied tegen lipofiele virussen

- fungicied

- niet tegen sporen

* irritatie!

* systemische nevenwerkingen zijn mogelijk bij gebruik over grote oppervlakten, nl. diplopie, verwardheid, convulsies en ademhalingsmoeilijkheden

Kende jij deze gegevens en weet iemand waarom in Nederland dit middel niet te koop is? Of een vergelijkend ontsmettend middel?
Afbeelding

Pickles

Berichtdoor Pickles » vr 25 feb 2011, 16:58

Ik doe dat in bad, eerst laat ik de boel wat weken en was ik Pickles volledig en op het laatst met het washandjes de nagels en nagelriemen, ik krijg het er altijd makkelijk af met een washandje.
Hoe het bij onze Joris zal gaan dat weet ik niet, want ik vrees dat die niet zo scheutig is op badje..die werd maar 1 keer per 3 weken gewassen bij vorige eigenaars, niet in bad maar gewoon met washandje.
Een groot verschil hier, Pickles zijn nagels zijn wel zwart en Pickles zijn oren moet ik wel om de 2 tot 3 dagen uitkuisen en wekelijks in bad en Joris is al 2 weken niet gedaan en die is nog steeds proper. Raar.

Terug naar “Huid & Vacht”