Nagels reinigen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Yaella

Re: Nagels reinigen

Berichtdoor Yaella » ma 04 nov 2013, 20:54

Oki doki dan zal ik het morgen eens allemaal uit schrijven hier. Inderdaad ik ben ook zo. Eerst zien dan geloven.
Maar dit heeft zoveel invloed gehad op heel zijn eigen ik. Sindsdien is hij zo opgeruimd minder moe en drinkt zelfs ook weer normaal omdat het middel tevens alle organen zuivert dus ook de nieren. En had er ook nog nooit van gehoord afval stoffen lozen via de oren. Maar alles klopte en kwam uit wat de holistische arts zei. Dus ben echt heel anders gaan denken over sommige dingen op dat gebied. Geweldig!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 04 nov 2013, 21:39

Hmm dat is inderdaad wel interessant om te lezen. Hier ook een die nauwelijks oorsmeer en teensmeer? aanmaakt en eentje waarbij het de pan uitgroeit whistle_sm lekker frisjes is anders. Ik lees hier heel veel over dettol, heb het topic niet terug gekeken daar zal het vast wel in staan en mogelijk weten jullie dat zelf allang al maar dettol is wel giftig voor dieren.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 05 nov 2013, 15:07

Ja inderdaad heel interessant!! Dat wil ik bij onze oude man ook proberen... zijn oren zijn soms echt heel vuil, waarvan het vandaan komt ik weet het niet, dus nu snap ik dat ze langs hun oren ook afvalstoffen kunnen afscheiden.. ik ga Manoe een pb-tje sturen, wil ik het fijne van weten! En ja ik ben al langere tijd voor homeopathische middelen en behandelingen. Baadt het niet dan schaadt het niet, maar bij dieren heb ik toch al gemerkt dat het echt wel werkt. Ga ik ook proberen zodat zijn oren proper blijven.
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

riddle

Berichtdoor riddle » di 05 nov 2013, 15:22

Hoi,
ik lees hier veel over het gebruik van ontsmettingsmiddelen, en daar heb ik alle begrip voor, want ik ben verpleegkundige van beroep.
Toch zou ik even willen opmerken dat zomaar "een scheutje" Dettol of iets anders helemaal niet correct is en zelfs verkeerd kan uitpakken.Je moet, voor een goed ontsmettende werking, de precieze verdunning, aangegeven op de verpakking, volgen.Anders kan je bacteriën zelfs resistent maken!En ja, volgens mij is Dettol giftig voor katten.
Ann

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 05 nov 2013, 17:31

Hoi,
ik lees hier veel over het gebruik van ontsmettingsmiddelen, en daar heb ik alle begrip voor, want ik ben verpleegkundige van beroep.
Toch zou ik even willen opmerken dat zomaar "een scheutje" Dettol of iets anders helemaal niet correct is en zelfs verkeerd kan uitpakken.Je moet, voor een goed ontsmettende werking, de precieze verdunning, aangegeven op de verpakking, volgen.Anders kan je bacteriën zelfs resistent maken!En ja, volgens mij is Dettol giftig voor katten.
Ann
Hey Ann,
bedankt voor je advies! Nee ik gebruik maar af en toe dettol in de wasmachine, maar ga nu wel op de verpakking de juiste dosis nalezen.. en inderdaad vloer spoel ik na met water want de katjes krijgen toch altijd wat aan hun pootjes. Wat gebruik jij?
groetjes,
Sara

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 05 nov 2013, 18:56

Zoals beloofd zou ik hier de middelen neer zetten die mij zijn aan geraden door een homeopaat voor mijn kater Jayce zijn oor probleem.
Dit omdat hij binnen twee dagen mega zwart overvloedig oorsmeer aan maakte en nadat diverse medische oor reinigings middelen en twee maal oren spoelen bij de dierenarts en gebruik van ander voer zoals alleen vers vlees niet hadden geholpen.
Ook had ik eerst alle normale medische testen laten afnemen zoals bloed testen, PCR test Chlamydia-Herpes-Mycoplasma-Calici virus en echo nieren.
Ontlasting na laten kijken op darm bacteriën en parasieten ook Giardia, en tri test
Tevens röntgen foto laten maken om te kijken of hij een afwijking had in het oor en oorschelp tevens in neus en sinussen.

Al deze testen werden goed bevonden en er was dus geen medische oorzaak te vinden voor zijn klachten.

Toen dat alles uitgesloten was heb ik me gewend om advies te vragen op homeopathische gebied.

Klachten waren:
- extreem en overvloedig zwart oor smeer produceren en dan ook echt erg dat iedere twee dagen zijn oren/hals/toet vol zaten.
- slecht horen
- ruwe huid en vettige huidsmeer productie
- veel water drinken
- minder energie
- voortdurend schudde met zijn kop.

Wat goed ging
- eten en ontlasting normaal
- geen oor ontstekingen of oor mijt
- normaal speel gedrag alleen sneller moe.
- algemene gezondheid goed.

Nadat ik mijn verhaal had verteld was het al snel duidelijk wat Jayce zijn probleem was!!!!!!!!!!!!
Natuurlijke behandeling van oog en oor problemen bij hond, kat en andere huisdieren.

Dieren hebben dikwijls problemen met oren, zoals ooronstekingen, oormijten, teveel oorsmeer etc. Hierdoor zullen de dieren last krijgen van rode, gezwollen en dikwijls jeukende of pijnlijke oren.

Oren zijn de uitlaatklep van een organisme. Soms is er sprake van een disbalans, waardoor het lichaam afvalstoffen als het ware "naar buiten werkt" via de oren.
I.P.V. via de natuurlijke weg.!

Onderstaande natuurlijke middelen werken veelal niet alleen lokaal op de oren in, maar grijpen in op een hoger niveau, zodat oorproblemen dieper aangepakt kunnen worden.

Het gaat om twee middelen tezamen die naast elkaar ingezet moeten worden:
( maar met een weerstand verhoger zoals Echinaforce voor immuunsyteem en weerstand werkt het nog beter, maar die kreeg Jayce al standaard hier)

1 .
Ear Relief

Bij oorsmeer, oorgeur, oormijt en ondersteund herstel bij oorontsteking. Reinigt het oorkanaal.
Ear Relief is een homeopathisch middel speciaal ontwikkeld om het oorkanaal schoon te houden en oorgeur, oorsmeer en oormijt te verminderen. Ear Relief ondersteund het herstel bij oorontsteking.

Ear Relief is eenvoudig toe te dienen. U vult het oorkanaal met het middel met behulp van de handige druppelaar. Als preventie en om de oren goed schoon te houden dient u het 2 keer per maand te herhalen.

Wanneer er problemen zijn kan Ear Relief elke dag in de oren gedruppeld worden.

De ingrediënten en hun homeopathische potenties zijn: Calendula officinalis 2x, Verbascum thapsus 2x, Pulsatilla 2x, Causticum 3x, Konium maculatum 3x, Kali muriaticum 3x.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.
Yucca Intensive ** ( In Jayce zijn situatie had hij geen last van ontstekingen aan het oor of elders, maar omdat hij meer dronk als anders is dit Middel bij hem ingezet voor het zuiveren van zijn nieren)**

Bij ontstekingen.
Yucca Intensive bevat saponinen en is het sterkst natuurlijke anti-ontstekingsmiddel. Dit product is sterk geconcentreerd en heeft daardoor de hoogst mogelijk natuurlijke steroïde werking.

Goed in te zetten als natuurlijk alternatief voor reguliere steroïden als prednison, prednisolon.

Yucca Intensive is inzetbaar bij o.a. ontstekingen, allergieën, huidproblemen, artritis, bot- en gewrichtsproblemen, zwelling van weefsel, darmproblemen/ontstekingen, anaalklier ontstekingen, anaal fistels, kolieken én oog- en oorproblemen/ontstekingen.

Tevens herstelt Yucca Intensive weefsel en vermindert de verdere degeneratie van aangetast weefsel.

Ook erg goed inzetbaar als pijnbestrijding. Het helpt bij pijn net zo goed als aspirine/paracetamol maar zonder maag en darm bezwaren. Aspirine en Paracetamol kunnen schadelijk zijn voor honden en katten. Geef ze dit nooit! Een veilig natuurlijk alternatief is Yucca Intensive.

Yucca Intensive richt zich ook op het zuiveren van lever en nieren. In de natuurlijke benadering wordt er vanuit gegaan dat afvalstoffen een trigger kunnen zijn voor het ontstaan van tal van gezondheidsproblemen waaronder ontstekingen, problemen met de gewrichten en allergieën. Door haar zuiverende werking helpt zij hierdoor problemen te voorkomen ofwel te verminderen.

Een andere eigenschap van Yucca Intensive is dat zij aangeboden voedingsstoffen beter door het lichaam op laat nemen en haar stofwisselingsorganen hier op laat reageren waardoor de algehele stofwisseling beter zal verlopen.

Yucca Intensive, een bijzonder mooi product van moeder natuur.

Voor inwendig gebruik.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik aanwijzing:
Verschilt per kat en per hoe ver/hoog het probleem is aan hoedanigheid oorsmeer of neven klachten.
Dus niet op een andere kat/poes van toepassing.

Dus wat ik hieronder neer zet is uitsluitend op Jayce zijn situatie van toepassing en mag niet aan genomen worden als standaard regel.!!!!!!!!!!!!!!

De eerste week moest ik het oor 2 tot 3 maal behandelen met de Ear Relief door de druppels inwendig in te brengen, 5 minuten in te masseren, de kat te laten schudden zodat overtollige druppels met vuil eruit vliegen ( dit deed ik in mijn badkamer omdat je anders de zwarte klodders op je witte muren krijgt)
Daarna haalde ik met een watten schijfje het overtollige vuil uit de oorschelp en met een watten stokje de landkaart van de oorschelp.

De eerste week kwam er ontzettend veel uit, dus het vuil diep in de gehoorgang weekte los en kwam naar de oppervlakte.
De tweede week heb ik het twee keer gedaan en de derde week nog maar 1 x tot nu standaard 1 x per week en dan oren schoon maken.
In hardnekkige gevallen mag het zelfs opgevoerd worden tot iedere dag!
Maar alleen en uitsluitend als de kat geen oor ontsteking of elder inwendig probleem heeft.
Kijk uit daarna voor tocht gezien de oren toch enkele dagen vochtig blijven van binnen maar in de regel zijn ze binnen een dag of drie weer droog van binnen.

Doordat Jayce dus meer water dronk dan normaal werd de Yucca ernaast ingezet omdat teven de nieren zuivert en dus weer activeert om op 100 % te gaan werken en dus ook de afval stoffen weer goed zal reinigen.

Voor Jayce moet ik dagelijks de Yucca Intensive inzetten en wel door het 2 x daags te geven liefst 3 of 4 maal daags maar dat ging me niet lukken gezien ze maar 1 x daags vlees krijgen en ik het niet door het drinkwater kon mengen omdat de twee meiden daar ook uit dronken en het ook niet met een beetje melk kon mengen gezien Jayce dat niet lust.
Dit product mag je dus alleen maar onverdund toe dienen en in geen geval puur omdat het behoorlijk hoog geconcentreerd is.
Heb in overleg gezegd dat ik het naar 2 x daags kon brengen dat ik hem s'morgens dan ook vers vlees zou geven.
Ze vroeg mij wat ik gaf aan vlees, want uitsluitend alleen vers vlees in combinatie van met de druppels geeft de beste resultaten !!!!!!!!
De dosis die ik mocht geven was 2 x daags 1 druppel, te beginnen met 2 x daags een halve druppel omdat het langzaam op gevoerd moet worden.

Tijdens dit proces kan ik bellen wanneer ik maar wil om te overleggen hoe het proces verliep bij Jayce.
Zo nodig kwam er een product bij of kon er een product vanaf en ook de dosering werd overlegd en bij gesteld als dat nodig was.
Dus je krijgt hier telefonisch een goede begeleiding bij voor jouw kat en producten en je kunt al je vragen stellen als je dat wilt.
Dit kost allemaal niets dat zit bij de afgenomen producten in.

Ik heb in dit proces 3 x telefonische contact terug op genomen om te bespreken hoe het ging en ik de producten analyseerde en wat ik aan resultaat zag!

Ik kan jullie zeggen dat ik op medische gebied 4 maanden bezig ben geweest alles bij elkaar alleen op zijn oor probleem, tevens kreeg hij 1 maal keel ontsteking die achteraf terug te koppelen is aan zijn oor probleem omdat de boel verstopt zat en zijn sinussen aardig prikkelde in negatieve zin.

Nadat ik dus Jayce 4 maanden lang aan allerlei onderzoeken heb onderworpen ( arm Beest) en allerlei middelen in zijn oren en op zijn oren heb uit geprobeerd.

Is zijn probleem opgelost en geheel verdwenen binnen een tijdsbestek van 3 weken behandeling die hij als prettig heeft ervaren.
De Ear Relief is een hele zachte en prettige substantie op een soort olieachtig wijze wat niet als onprettig werd ervaren door hem.
En de druppels Yucca heeft hij niet eens door gehad door zijn eten.
Hij voelde zich gewoon een enorme mazzelkont dat hij niet 1 x maar 2 x daags vlees kreeg. smile7_sm

Het behaalde resultaat heeft een blije Jayce op geleverd:
Behaalde Resultaten:

- Schone oren en produceert nu amper vuile oren.
- hij hoort weer heel erg goed
- zijde zachte huid en veel minder huidsmeer
- schud niet meer met zijn kop
- en heeft veel meer energie
- en drinkt water met een normale hoeveelheid.

Kortom het heeft Jayce en ook mijn frustraties enorm geholpen waar ik tot vandaag de dag heel blij om ben.
En hoop zo door dit te plaatsen dat ik ook andere kan helpen die dit probleem ook bij hun Katten/poezen zien.

Maar nogmaals het is mijn ervaring en mijn advies en dosering wat alleen op Jayce van toepassing is geweest in deze.

Dus wil je het ook uit gaan proberen weet dan dat je nauw moet gaan samen werken met de homeopaat om een goed resultaat te kunnen bereiken en bewerkstelligen.

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 05 nov 2013, 19:31

Hij voelde zich gewoon een enorme mazzelkont dat hij niet 1 x maar 2 x daags vlees kreeg. smile7_sm
haha LOL hij heeft dus totaal geen last van de behandeling gehad in tegen deel kreeg hij 2 maal lekker vlees! De bofkont!!
bedankt om dit allemaal neer te pennen, super dat het zo redelijk snel en heel goed heeft geholpen.. ik heb inmiddels contact met Manoe om te horen of ze mij kan helpen, want jouw verhaal komt wel heel erg veel overeen met dat van onze Oy.. . ik meende dat hij van ouderdom hardhorig was geworden maar kan dus ook gewoon van de afvalstoffen zijn die in zijn oren blijven komen :-(
de moeite om hem toch eens zo een kuur te geven denk ik. het is eigenlijk veel te weinig gekend dat er ook buiten de gewone behandelingen bij de dierenarts ook heel veel manieren zijn met puur natuurlijke middelen. Wat een super effect bij Jayce dry_sm
groetjes,
Sara

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 05 nov 2013, 21:45

Dank je wel voor je lieve reactie. Heel goed dat je voor oiy contact op gaat nemen met Manoe.
Zoals ik al schreef was Manoe nog niet in mijn vizier maar weet wel als er ooit weer iets is ik ook aan de bel trek bij Manoe.
En inderdaad deze weg bewandelen kan nooit geen kwaad omdat alles puur natuur is. Daarom schreef ik ook in topic van Obama dat naar mijn mening de yucca ook voor hem zou kunnen werken. Voor de pijn, de ontsteking in zijn kaakje en ook dat het weefsel hersteld. En zo kan het voor jou lieverd ook wat betekenen. En geloof me ik heb een dove zoon en wij praten dus in gebarentaal en vingerspelling. Dus was bij Jayce ook al bezig met gebaren. Hij was dan niet doof maar reageerde alleen als ik hard sprak of riep of ergens op klopte om zijn aandacht te trekken. Dus denk als de klachten zoals je omschrijft overeen komen met jouw lieverd en dat hij ook slecht hoort kan het goed zijn dat er ook diep in zijn gehoorgang dikke plakkerige proppen zitten. Want schrok me rot na het schudden wat er uit kwam en dat terwijl ik iedere twee dagen al alles uit baggerde. Achteraf een redding geweest en een wonder dat hij nog nooit een oor ontsteking heeft gehad. Want dat oorsmeer wat broeit diep in de gehoorgang is prima voor bacteriën in te gedijen. Dus hopelijk heb je snel resultaat en ontstoppen zijn oortjes dat hij je weet beter hoort. Maar als het goed aanslaat zal je nog meer aan hem gaan merken waarvan je nu misschien geen idee hebt wat er eventueel nog kan veranderen.
Zou het heel tof vinden als je, je bevinding wilt delen want zou het heel fijn vinden als jij ook dit resultaat bereikt en dat jou lieverd daar ook baat bij heeft.
En Als ik zie hoe Manoe met haar beroep andere al heeft geholpen ook op dit forum gaat dat zeker lukken.
Succes !

Terug naar “Huid & Vacht”