Nagels reinigen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Anunaki
Contacteer:

Re: Nagels reinigen

Berichtdoor Anunaki » vr 25 feb 2011, 20:00

Wendy,

Ik ging verheugd kijken waar ik het kon kopen, maar in nederland is dut middel blijkbaar niet vrij-toegnakelijk.
Op een site las ik dit over het middel:
1.1.7. Fenolen

- Chloorxylenol (Dettol®), chlorofeen (Neo-Sabenyl®)

* gebruik:

- irritant voor huid en slijmvliezen

- desinfectie van materialen en lokalen

* antimicrobieel:

- bactericied vnl. tegen Gram +, minder tegen Gram − en Stapphyloccen

- virucied tegen lipofiele virussen

- fungicied

- niet tegen sporen

* irritatie!

* systemische nevenwerkingen zijn mogelijk bij gebruik over grote oppervlakten, nl. diplopie, verwardheid, convulsies en ademhalingsmoeilijkheden

Kende jij deze gegevens en weet iemand waarom in Nederland dit middel niet te koop is? Of een vergelijkend ontsmettend middel?
Ik weet niet waarom het in Nederland niet verkocht wordt Petra, bij ons kan je het gewoon halen in de apotheek.

Dit staat op mijn bijsluiter:

Benaming:
NEO-SABENYL

Samenstelling:
NEO-SABENYL
Bijsluiter voor het publiek
Actieve bestanddelen: Chlorofeen 0,8 g – Trolamine laurylsulfaat 2,67 g Hulpstoffen: Dinatrium edetaat – Lavendelolie – Isopropylalcohol – Gezuiverd water ad
100 ml.

Aangewezen bij
- Wassen van bevuilde of etterende wonden of door een mycose (schimmel) geïnfecteerde huid.
- Reiniging van met korsten bedekte letsels en variceuze ulcera.
- Verwijdering van oorsmeerproppen en reiniging van geïnfecteerd eczeem van de gehoorgang.
- Ontsmetting van sanitair materiaal, recipiënten, linnen, lakens, luiers, vaat, tegels,muren, enz.
- Ontsmetting van instrumenten
- Wassen van handen, voorbereiding van het operatieveld en obstetrische antisepsis.

Hoe gebruiken en hoeveel
NEO-SABENYLdient voor gebruik in water te worden verdund.
- Reiniging van wonden, met korsten bedekte letsels, variceuze ulcera, door een mycose (schimmel) geïnfecteerde huid, eczeem van de gehoorgang en obstetrische
antisepsis: 2 tot 5 maatjes per liter water verdunnen.
- Wassen van de handen, voorbereiding van het operatieveld en verwijdering van oorsmeerproppen: 5 tot 10 maatjes per liter water verdunnen.
- Desinfectie van recipiënten: 2 tot 4 maatjes per liter water verdunnen.
- Desinfectie van lakens, linnen, luiers, vaat, tegels, muren, enz.: 5 tot 10 maatjes per 5 liter water verdunnen.
- Desinfectie van instrumenten: 10 tot 20 maatjes per liter water verdunnen.

Maatregelen bij gebruik van te grote hoeveelheden
Indien men accidenteel neo-sabenyl inslikt, kan een intoxicatie optreden; deze kan tot uiting komen in gezichtsstoornissen (diplopie = dubbelzien of twee beelden van éénzelfde voorwerp zien), verwardheid, convulsies, slaperigheid en ademhalingsmoeilijkheden.
Raadpleeg onmiddellijk uw arts onder meer om nieraantasting te voorkomen.

Ongewenste effecten
- Irritatie van huid en slijmvliezen.
- Allergisch contacteczeem mogelijk.
-Indien u bijwerkingen ondervindt die niet in de bijsluiter vermeld zijn, gelieve deze te melden aan uw arts of apotheker.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 25 feb 2011, 23:21

Er zijn heel veel middelen welke in België (vrij) verkrijgbaar zijn maar in Nederland niet.
Groetjes Clem
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » za 26 feb 2011, 00:41

neo sabenyl voor nagels, daar had ik eigenlijk nog niet aan gedacht (en ik durf dat toch niet zo goed ook, toch altijd schrik dat als ze er daarna aan gaan likken dat dat niet zo goed is voor hen).
Wij doen het met Toddies (natte doekjes voor kleine kindjes) , t geen dat er dan toch nog niet afkomt schraap ik af met mijn nagel (ik was natuurlijk heel goed mijn handen daarna en zorg ervoor dat er niks meer onder mijn nagels zit) en dan ga ik er nog eens over met toddies.
Tussen de huidplooien ook met toddies, daar geraak ik niet tussen met een washand, dat is te log
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 26 feb 2011, 11:57

Er zijn ook veel dingen die je in Nederland zomaar in een supermarkt kan kopen en in België niet .... er blijft altijd controle vanuit de apotheek en zij geven je telkens raad over hoe je bepaalde producten moet gebruiken .... wij kunnen bijv. geen pijnstillers kopen in een supermarkt of kruidvat etc....

Die Neo-sab moet je altijd weer afspoelen .... net zoals je dat met olie-doekje zou moeten doen, al wat je gebruikt moet je afspoelen ;-)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

cheyenne

Berichtdoor cheyenne » di 05 apr 2011, 14:51

Weer een tip rijker voor Smiggle!

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » za 02 nov 2013, 20:25

Inderdaad de neo-sabenyl en de dettol koop ik gewoon bij de apotheek (ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, ik ben van België)

Hun oren doe ik daar niet mee nee nee.... enkel hun stinkteentjes!

En ja bij de beestjes hun was (ik heb ook nog honden) doe ik altijd een goeie scheut dettol of neo-sab .... soms ook een chloortablet maar dat laatste zou bij de katten wel durven aanzetten tot plassen dus eigenlijk gebruik ik dat nog zelden tot nooit meer.

Als de kinderen ziek zijn en gebraakt hebben doe ik het bij hun lakens ook ;) ... ook in het water als ik dweil!
Ik koop het ook bij onze apotheek hier en gebruik dat al jaren, zoals je zegt iso-betadine is niet zo geschikt voor dieren wegens oplikken en inslikken.. chloortabletten heb ik ook (gekocht bij de aldi ;-)) normaal voor zwembaden haha maar ik gebruik het om de kattenbakken uit te wassen, dan laat ik zo een tablet weken in water in de bak voor ik met javel de bak uitkuis. Ja er komt wat bij kijken hé als je huisdiertjes hebt :-) ik wissel ook af met dweilen met eco-allesreiniger en dettol zodat de vloer toch ook ontsmet is, dat ruikt dan zo heerlijk, als je ervan houdt, naar die typische geur van dettol bij de dierenarts ruik je dat ook regelmatig!
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » za 02 nov 2013, 20:28

Ik denk dat het belangrijk is om niet alleen de nageltjes te reinigen maar ook de huidplooi achter de nagels. Hier hoopt zich vuil op.
Ik verwijder het vuil op de nageltjes met een dunne schrubhandschoen, het vuil tussen de huidplooi komt er met veel water en een dun washandje gemakkelijk tussenuit. De nagels reinig ik terwijl ze in bad zitten, dan hebben ze al even geweekt en komt het gemakkelijk los. Ik gebruik geen product hiervoor.
Yep zo doe ik het ook in bad, ik laat de teentjes goed weken en dan komt het meeste er zo al van af tijdens het wassen tussen de tenen, als er dan bij het afdrogen nog van die smurrie tussen tenen en/of plooien zit dan gebruik ik een baby of poepdoekje en ga ik voorzichtig ertussen want aan de nagelrand is het heel gevoelig..
groetjes,
Sara

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » za 02 nov 2013, 20:32

Er zijn heel veel middelen welke in België (vrij) verkrijgbaar zijn maar in Nederland niet.
en andersom ook ;-) ik werk bij Kruidvat en in de Nederlandse filialen heb je een afdeling die wij niet hebben, daarvoor kunnen we enkel terecht bij de apotheek.. bv. een simpele paracetamol (handig als je op zaterdag hoofdpijn krijgt kan je gewoon kopen in 't Kruidvat NL en hier zijn de meeste apotheken gesloten in 't weekend) Nederlandse collega's krijgen daar ook een echte bijscholing van om de klanten advies te geven. Vind ik wel jammer dat ze die produkten hier niet verkopen...
groetjes,
Sara

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 02 nov 2013, 21:03

Ik heb in het verleden ook acht jaar bij het Kruidvat gewerkt en inderdaad daar de nodige opleidingen gedaan (o,a, Drogist).
Deze opleiding behandelt o.a. de medicijnen die in Nederland vrij verkocht mogen worden.
Ik ging er vanuit dat dit bij jullie ook gewoon bij de drogist te koop zou zijn,
Groetjes Clem
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » za 02 nov 2013, 21:25

Ik heb in het verleden ook acht jaar bij het Kruidvat gewerkt en inderdaad daar de nodige opleidingen gedaan (o,a, Drogist).
Deze opleiding behandelt o.a. de medicijnen die in Nederland vrij verkocht mogen worden.
Ik ging er vanuit dat dit bij jullie ook gewoon bij de drogist te koop zou zijn,
8 jaar? Wow! Hier blijven de meesten niet zo lang lol al ben ik wel een uitzondering, ben al in dienst van 2000... soms denk ik wel eens 'tijd voor verandering' ;-) ja in NL kan je veel in 't Kruidvat vrij verkrijgen.. zou handig zijn mocht dat hier ook komen!
groetjes,
Sara

Terug naar “Huid & Vacht”