Diverse reacties over de Sphynx en tip betreft de oortjes?..

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Milo

Diverse reacties over de Sphynx en tip betreft de oortjes?..

Berichtdoor Milo » zo 29 apr 2012, 01:13

Sta elke keer weer versteld van alle reacties van de mensen in mijn omgeving.
Vele hebben Lola al op foto gezien...algemene 1e reactie is samengevat "iehhhlll" en 1 op de 10 zegt hee wat gaaf ;-))...maar vele die haar in het echt hebben gezien zijn bijgedraait en vinden haar wel erg leuk (al blijft ze "raar" in hun ogen :o)...kijk effe in de spiegel en zeg het dan nog eens rofl_sm .

Maar goed...de meeste moeten haar toch even aanraken...vraagt zo'n Sphynx op de 1 of andere manier toch om door het uiterlijk (laatst iemand die zei wat heeft u een aparte Egyptische kat)...
Ik heb meestal al de begeleidende tekst dat ze alles mogen denken maar niet roepen aangezien er enorme oren op zitten (wie ziet DAT niet haha) en ze ook gevoel heeft ;-).
Moet altijd wel lachen dat mijn kinderen al zeggen 'ze kan je ook ineens happen hoor'...puur ervaring natuurlijk met mijn Lootje ;-)...

Mensen blijven roepen dat het raar is maar als ze haar even echt meegemaakt hebben staan ze toch wel versteld van het karakter..ploft gewoon op schoot (precies mama Mamba hihi)..wanneer ze aandacht wil neemt ze die ook en "voor de duvel en z'n ouwe moer niet bang" natuurlijk...heerlijk he die Sphynxjes lach_sm.
Oke, dat was even het onderwerp diverse reacties...nu over naar de oortjes....

Ik moet zeggen dat ik mijn Lootje niet trouw elke week in bad doe...
Simpelweg....zij vind het niet leuk, ik daardoor ook minder dus beperken we het in ons beide belang!!
Indien ze (gepikte tekst maar die was zo geweldig) echt naar "buffeltje" stinkt moet ze toch echt.
Maar buiten mijn (iets tekort) in bad doen hoef ik eigenlijk nooit haar oortjes te doen.
Denk dat deel ik toch even met jullie omdat ik daar zelf eigenlijk ook versteld van sta...
Ik heb een tijdje geleden bij Zooplus het goedje besteld van "Trixie Ohren-pflege"...iets wat ik zo nu en dan bij de wasbeurten gebruik en van daaruit kan ik dus zeggen dat ik nooit meer haar oortjes hoef te doen...die zijn altijd schoon...

Toen ik het spulletje nog niet had en Lo al wel had moest ik toch wel eens even de oren uitbaggeren maar sinds ik dat spul gebruik eigenlijk nooit meer.
Misschien gewoon bij mij puur mazzel en werkt het verder bij geen 1 Sphynxje maar ik vind het echt een uitvinding.
Groetjes Miranda

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Diverse reacties over de Shynx en tip betreft de oortjes?...

Berichtdoor Clemmetje » zo 29 apr 2012, 09:46

Al die reacties klinken bekend.
Gewoon maar mee leren leven zou ik zeggen. ;)
De oren is heel wisselend bij mij.
Ik gebruik af en toe wel wat voor de oren maar meestal niet hoor.
Bij mij heeft de ene ook veel schonere oren dan de andere.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Re: Diverse reacties over de Shynx en tip betreft de oortjes?...

Berichtdoor Tilly » zo 29 apr 2012, 12:19

Ik gebruik Otoclean en dat werkt ook perfect.
Als ik zie dat er wat vuiligheid uit komt gebruik ik dit en dan hoef ik niets meer met de oortjes te doen.
Groetjes, Tilly >^.^<

Milo

Re: Diverse reacties over de Shynx en tip betreft de oortjes

Berichtdoor Milo » zo 29 apr 2012, 17:47

Al die reacties klinken bekend.
Gewoon maar mee leren leven zou ik zeggen. ;)
De oren is heel wisselend bij mij.
Ik gebruik af en toe wel wat voor de oren maar meestal niet hoor.
Bij mij heeft de ene ook veel schonere oren dan de andere.
Ik ben al wel gewend aan de reacties hoor maar wat een opmerkingen krijg je soms..moet er altijd wel hartelijk om lachen...
Ook zo leuk als mensen langs lopen en ze voor het raam zit...ziet er toch wel apart uit zo'n bloot ding met hemeltjes blauwe ogen haha.

De oortjes viel me op omdat ze voorheen wel vaak gedaan moesten worden en ik sinds ik dat spul gebruik geen orenstikkie meer gebruikt heb.
Ik gebruik Otoclean en dat werkt ook perfect.
Als ik zie dat er wat vuiligheid uit komt gebruik ik dit en dan hoef ik niets meer met de oortjes te doen.
Die ken ik idd van de honden maar is volgens mij stukje duurder of valt dat wel mee?
Groetjes Miranda

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 apr 2012, 17:50

p.s.
zijn er ook nog tips voor die kontjes?
ze heeft altijd viezig kontje en dat vind ze echt niet grappig als ik die schoonmaak in bad...
Groetjes Miranda

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 29 apr 2012, 19:19

Hoi Hoi
de ene Sphynx heeft meer last van vieze oren dan de andere Maar als Milo het eerst wel had en nu niet is het top spul ,,
ga ik het ook bestellen ,,,

het wassen is hier ook een giga verschil welke kat het is , de 1 is zo weer smerig maar er zijn er ook wel die ik ieder jaar was als ze getest worden ;)
Die konten is gewoon olie doekjes en jaaaa dan gaan ze giga uit hun stekker sommige ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 29 apr 2012, 19:59

@Miranda: ik weet niet of het duurder is.
Het zijn flesjes van 5 ml, zo'n flesje kan ik voor alle vier gebruiken. Volens mij zijn ze rond € 0,80 per stuk.
Maar ik hoef geen stokje meer te gebruiken en als de DA in de oortjes kijkt ziet het er spik en span uit. Dus ik heb het er wel voorover.
Groetjes, Tilly >^.^<

riddle

Berichtdoor riddle » zo 29 apr 2012, 20:23

Hoi Milo,
hoe gebruik je die dingen dan?Gewoon in het oortje druppelen en dan schoonmaken of wat?
Riddle zijn oortjes moeten soms ook echt uitgebaggerd worden.Als ik geluk heb poetst Jadzia zijn oortjes en dat vindt-ie fijn, heel wat anders dan als ik het doe.Als kitten kreeg ik hem compleet met oormijt, dus de dierenarts voorspelde al dat hij altijd een hekel zou blijven hebben aan oren poetsen.
Ann

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 29 apr 2012, 20:51

Voor de vuile poepjes gebruik ik babydoekjes en nog een beetje extra babyolie
erop en dan krijg je de kontjes lekker proper
Groetjes Hildeke

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 apr 2012, 20:58

@Wil...noem jij Lo nou gewoon Milo? e1 hahaha.
Hoi Milo,
hoe gebruik je die dingen dan?Gewoon in het oortje druppelen en dan schoonmaken of wat?
Riddle zijn oortjes moeten soms ook echt uitgebaggerd worden.Als ik geluk heb poetst Jadzia zijn oortjes en dat vindt-ie fijn, heel wat anders dan als ik het doe.Als kitten kreeg ik hem compleet met oormijt, dus de dierenarts voorspelde al dat hij altijd een hekel zou blijven hebben aan oren poetsen.
Ann
Is een flesje met een zacht rubber tuutje erop.
Je druppeld gewoon een klein beetje in ieder oor, dan effe zachtjes de oortjes masseren dat het goed intrekt (en ze niet meteen schudden dat alles er weer uit vliegt voor het erin zit haha)...dat is alles ;-).
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ging/51558

@Hildeke, gewoon nat billendoekje en dan 'poetsen'?
Groetjes Miranda

Terug naar “Huid & Vacht”