Tip voor het wassen!

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
RenskeZee

Re: Tip voor het wassen!

Berichtdoor RenskeZee » wo 26 sep 2012, 20:28

Goh wat gek dat het bij jou zo snel gaat! Misschien is de olie er niet genoeg afgewassen en waren ze nog te vettig en dat ze daardoor weer snel vies waren? Ik hoop dat je een manier vindt om ze langer schoon te houden want dat is natuurlijk wel erg fijn :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 29 sep 2012, 16:41

Hoi Renzke en andere
nu is het 6 dagen geleden en kijk hoe schoon tante Levie nog is ,Yippie
Ze was echt 1 dag na haar bad al stinkend smerig ,

Afbeelding
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 29 sep 2012, 16:43

Wauw, ongelooflijk Wil.
Weet je zeker dat dit geen foto van vorige week is. cool_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 29 sep 2012, 16:44

Ik ga het bij onze Hardy en Nielsje zeker eens proberen want
die zijn na een dag al terug bruine beerkes.
Wil leuk om Levie te zien, oooooo zwijmel wat is ze toch prachtig
Groetjes Hildeke

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 29 sep 2012, 17:28

Weet er iemand in welke winkel in Belgie deze kokosolie kan vinden?

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 29 sep 2012, 18:01

Weet er iemand in welke winkel in Belgie deze kokosolie kan vinden?
Ik ga eens navraag doen in de natuurwinkel
Groetjes Hildeke

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » za 29 sep 2012, 18:11

Wauw! Wat fantastisch dat het zo goed werkt Wil!

Ik geloof dat de Essenza een beetje gelijk is aan de Tuinen in Nederland, dus ik zou daar eens kijken:) anders inderdaad een natuurvoedingswinkel of toko.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 29 sep 2012, 18:55

Hoi Hoi
ongelovelijk he Clem ,voor degene die deze dame niet kennen ,ik kan haar wassen doe dat vaak voor dat Frank komt omdat ze echt een kadaver is ,maar als hun naar huis zijn is ze al weer smerig ,ik blijf dus alleen de olie er af wassen en was haar niet na smile7_sm smile7_sm

geweldig he Hildeke dat op haar leeftijd smile7_sm smile7_sm Ze heeft net zo'n strakke buik als ik smile7_sm smile7_sm smile7_sm smile7_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » za 29 sep 2012, 19:02

Ooh geweldig al die verhalen! Ik wil dit ook gaan proberen, maar had deze week geen tijd om de kokosolie te halen. Was mijn eigen haar ook met kokosolie en vind dit super en ruikt heeeerlijk smile7_sm
De nageltjes van mijn katjes maak ik altijd schoon met billendoekjes, in het begin deed ik die met een scrubhandschoentje, maar Revi haat wassen, dus heb hem het liefst zo snel mogelijk weer uit het water ;)
Die billendoekjes werken prima :) (maak ik hun poepertjes ook mee schoon) ideaal dry_sm

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 30 sep 2012, 13:46

Ik waste Smigeltje eerst elke week, maar eigenlijk werd hij binnen drie dagen weer vet. Ik ben de proef op de som gaan nemen (de fokker zei dat te veel wassen het alleen maar erger maakte). Dus ik ben hem eens in de twee weken gaan wassen en nu was ik hem eigenlijk eens in de maand (als er visite komt en ik wil dat hij schoon is :P). Het werkt wel, want hij is nu eigenlijk nooit vettig en voelt zacht... en als ik denk dat ie viezig is, dan heeft ie zelf al 9 vd 10x zichzelf afgelikt en straalt ie weer.

Dus mijn enkele ervaring is dat teveel wassen alleen maar meer talg aanmaakt. Wie ervaart hetzelfde? Wel geniet ik van een gewassen kat, en vind ik de Zwitsal zo heerlijk ruiken. Maar aangezien Smigeltje badderen haat en nu hij HCM heeft wil ik hem zo min mogelijk stress bezorgen, moet ik maar genoegen nemen met een Zwitsalkat eens in de 1 a 2 mnd ;)

@maaikeV: ik doe zijn kont en nagels ook met babydoekjes. Hij heeft er alleen echt een hekel aan en gaat grommen. Maar weken in water en met een washand vind hij ook erg, dus ja, het moet toch schoon.

Kokos voor zn kont is een gouden tip zeg, dat ga ik ook doen, want ik krijg het met babydoekjes er wel af, maar niet altijd even gemakkelijk, zeker als het al aangekoekt is en dat gaat vrij snel! En ik vind een vieze poeper zo niet wenselijk :) Ik bak en braad toch in kokosvet (geurloos), dus ik heb het hier staan. Voor degenen die willen weten waar je het kan kopen (het is helaas vrij duur): reformwinkel, biowinkel, tokos en heel veel online (zoek online naar goedkope deals :)) Je hebt geurloos en met kokosgeur. De geurloze zullen ze niet eten denk ik! maar als ze het eten kan dat geen kwaad.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”