Tip voor het wassen!

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Tip voor het wassen!

Berichtdoor Clemmetje » zo 30 sep 2012, 13:47

Ik was de katten ook niet meer.
Alleen voor een goede reden.
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 30 sep 2012, 13:51

Ik was de katten ook niet meer.
Alleen voor een goede reden.
ja ik ook... laatste keer was in augustus omdat ik mn verjaardag vierde... dan moet ie even schoon :P
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » zo 30 sep 2012, 19:50

Gisteren de kontjes inderdaad op die manier gereinigd en het ging super goed, geen geschob. Het ging er makkelijk vandaag :-D
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Milo

Berichtdoor Milo » di 02 okt 2012, 16:39

Heb het ook gebruikt inmiddels.
De "kokos-massage" vond Lola niet echt top..en dan daarna alsnog ff spoelen in bad kreeg ik niet echt een gewaardeerde blik van laat maar zeggen.
Maar goed, Lo's wil is niet altijd wet...en moet zeggen dat ze nog steeds niet echt ranzig ruikt en idd...die kont ging makkelijker schoon als anders.

De scrubhandschoen werkte op zich maar zoals vele is Lo ook niet echt van de teentjes en nageltjes gepoer, ook hoop gebrom...
Om het gebrom nog duidelijker te maken zette ze dus even goed haar tandjes door de handschoen in mijn hand... nowhy_sm

Nu dus hard op zoek naar een harnas handschoen met scrubvingers lol_sm
Maar tot nu toe tevreden over de kokosnootolie...bedankt voor de tip!! exclaim_sm
Groetjes Miranda

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 02 okt 2012, 16:52

Voor de kontjes gebruikte ik het nog niet, maar ik heb het ook geprobeerd en werkt inderdaad super!

Maar jemig, wat vervelend dat het bij sommigen zo'n gevecht is met brommende en zelfs bijtende katten sad3_sm Ik besef dat ik echt geluk heb want die van mij laten alles zonder brommen toe.

@Smigeltje: Het is mij inderdaad ook opgevallen, en ik denk dat de kokosolie op dezelfde manier werkt. Doordat het minder ontvet wordt, wordt het ook minder snel weer vet. Net zoals met een langere tijd niet wassen denk ik. Maar het is best lastig, als je van die smeerpoetsen hebt om dat zo uit te stellen wink_sm
En het kan inderdaad geen kwaad als ze wat oplikken, alleen gaan ze er wel wat van aan de diarree als ze teveel krijgen. Dus dat kun je toch beter voorkomen.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 02 okt 2012, 17:51

Voor de kontjes gebruikte ik het nog niet, maar ik heb het ook geprobeerd en werkt inderdaad super!

Maar jemig, wat vervelend dat het bij sommigen zo'n gevecht is met brommende en zelfs bijtende katten sad3_sm Ik besef dat ik echt geluk heb want die van mij laten alles zonder brommen toe.

@Smigeltje: Het is mij inderdaad ook opgevallen, en ik denk dat de kokosolie op dezelfde manier werkt. Doordat het minder ontvet wordt, wordt het ook minder snel weer vet. Net zoals met een langere tijd niet wassen denk ik. Maar het is best lastig, als je van die smeerpoetsen hebt om dat zo uit te stellen wink_sm
En het kan inderdaad geen kwaad als ze wat oplikken, alleen gaan ze er wel wat van aan de diarree als ze teveel krijgen. Dus dat kun je toch beter voorkomen.
Ik was hem nu eens in de maand en geen diarree: gewoon harde keutels. En dat smerige valt wel mee dus. Toen ik hem elke week waste was hij binnen drie dagen weer vies en vet. Je bleef bezig. En wat wordt ie nou echt vies dacht ik. Hij zit binnen, vaak in kleedjes... hij likt zichzelf...

Ik merk dat hij nu ik hem minder was ook veel minder talg afgeeft! Ook op mijn deuren, kastjes enz. Ik had echt het idee dat de wekelijkse wasbeurt alleen maar de talgproductie stimuleerde.

Heb je twee katten? Ga dan eens de ene niet wassen 4 weken lang en de andere elke week. Test dan dagelijks verschil... Houd dit een tijd vol en misschien zie je geen verschil en heb je meer werk dan nodig ;)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 02 okt 2012, 18:03

Volgens mij begreep je me verkeerd, ik bedoelde dat ze diarree krijgen van teveel kokos oplikken ;)

Je hebt helemaal gelijk hoor. Eigenlijk vind ik het wel vergelijkbaar met haar wassen:) als je vet haar hebt moet je het juist niet te vaak wassen, want dan wordt het alleen maar sneller vet. Je stimuleert inderdaad de talgproductie. Het beste is eigenlijk zo min mogelijk wassen, maar niemand gaat graag met vet haar over straat (in het begin). Zo ook een beetje met de katjes, je moet even door een periode heen waarin ze best wel smerig zijn en ze dus op van alles flink afgeven (hier tenminste).

Sinds de kokosolie was ik de een sowieso nog maar elke 3 weken in plaats van elke week. De ander die heeft een flinke allergische reactie gekregen van het wassen, dus die was ik voorlopig niet meer. Toevallig kan ik het dus inderdaad testen!
Hij is in elk geval wel erg aan een bad toe; het is nu net een negertje smile7_sm
Dus ik ben benieuwd :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Milo

Berichtdoor Milo » di 02 okt 2012, 18:50

Renske, is niet altijd gevecht ofzo hoor.
Maar nageltjes knippen gaat sowieso altijd onder gemopper...verder niks.
Het in bad idem dito...hoop gemopper maar dat is alles....doe dan altijd slap terug kleppen tegen d'r en dan hebben we op onze manier een goed gesprek haha.

Alleen heel af en toe denk Lola zoooo klaaaarrr nu en dan klets hangt ze in je hand bijv.
Maar goed, Lo heeft dat ook wel eens spontaan uit het niets hoor...is gewoon beetje een fool_sm soms haha
Groetjes Miranda

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 02 okt 2012, 19:30

Hoi Hoi
Ach Lo heeft gewoon een eigen willetje ;))

Meiden ik heb beide cocus geprobeerd ,de groene pot en de witte pot
Van de groene pot is Levie de volgende dag weer stinkend smerig ,,
De witte pot dus niet ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 02 okt 2012, 19:35

Haha, gelukkig dat het toch nog wel een beetje meevalt!

Wat apart Wil! Nou ben ik wel benieuwd welk merk je dan bedoelt met die witte pot! Ik gebruik zelf de groene en die bevalt dus prima, maar misschien is die witte dus nog wel beter :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Huid & Vacht”