Tip voor het wassen!

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Smigeltje

Re: Tip voor het wassen!

Berichtdoor Smigeltje » di 02 okt 2012, 19:45

Volgens mij begreep je me verkeerd, ik bedoelde dat ze diarree krijgen van teveel kokos oplikken ;)

Je hebt helemaal gelijk hoor. Eigenlijk vind ik het wel vergelijkbaar met haar wassen:) als je vet haar hebt moet je het juist niet te vaak wassen, want dan wordt het alleen maar sneller vet. Je stimuleert inderdaad de talgproductie. Het beste is eigenlijk zo min mogelijk wassen, maar niemand gaat graag met vet haar over straat (in het begin). Zo ook een beetje met de katjes, je moet even door een periode heen waarin ze best wel smerig zijn en ze dus op van alles flink afgeven (hier tenminste).

Sinds de kokosolie was ik de een sowieso nog maar elke 3 weken in plaats van elke week. De ander die heeft een flinke allergische reactie gekregen van het wassen, dus die was ik voorlopig niet meer. Toevallig kan ik het dus inderdaad testen!
Hij is in elk geval wel erg aan een bad toe; het is nu net een negertje smile7_sm
Dus ik ben benieuwd :)
dan heb ik het verkeerd begrepen. Dus met die kokosolie hoef je niet vaak te wassen? ik dacht dat je elke week waste en in kokos invette :) ik vond het al een hoop werk haha

Dus als ik het goed begrijp stoot kokos viezigheid af, maar voelen ze dan niet vet aan? Moet het niet inwerken? Ik ben bang dta heel mn huis onder het vet komt. Als ik zelf kokos in mn haar smeer dan is het meteen baggervet.

En dat wassen van mn eigen haar: hoe lang ik ook probeer het uitstellen. De derde dag is mijn haar gewoon echt vies vet :(( Dus ik was het nu om d edag,maar dan ben ik jaloers als mensen zeggen, oh ik hoef het maar elke week te wassen,want het blijft zeker vijf dagen lekker fris. Hoe kan dat??? Maar goed, beetje off topic ;)

Bij Smigeltje werkte het wel het uitstellen.Ik zag duidelijk verschil en ik dacht ook. Ik ben ook gek dat ik hem elke week weer dit gevecht aanga, dat gemopper... :(

Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 02 okt 2012, 19:51

ahh voor het wassen... te rap gelezen ;) ja ik snap hem :)

Nou ik wil het wel eens proberen, al vind dathij nu eigenlijk ook wel een maand schoonblijft... en vind ik het zo wel best.

Maar die kokos kan misschien wel beschermen, zodat je niet teveel van de huid wegboent, want wassen droogt uit. i dat niet waarom we vaak body lotion smeren en hoe vaker je doucht hoe droger je huid. wel logisch. Misschien in plaats van zwitsal een kokosshampoo ... een gat in de spynxenmarkt :)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 02 okt 2012, 20:12

Wat een geweldig filmpje!! lach_sm Mooi beestje zeg!! Een van mijn katten kan ook precies zo heerlijk klaaglijk miauwen.
Ik snap niet wat hij te klagen heeft want je doet het zo geduldig ;)

Nou, wat betreft dat niet vaak wassen dat lijkt tot nu toe een beetje te verschillen. Wil ervaart bijvoorbeeld net als ik dat ze veel langer schoon blijven, maar anderen ervaren dat geloof ik wat minder. Geen idee hoe dat komt. Misschien hangt het af van hoeveel je gebruikt of de shampoo waar je daarna mee wast. Maar de bedoeling ervan is inderdaad dat je minder vaak hoeft te wassen:) Ook is de tijd dat ze in het badje hoeven korter, en dat is toch wat ze hier het vervelendst vinden. Vooral het geklieder met water vinden ze niks.

Het is meer dat de viezigheid oplost in de kokos en je op die manier al een hoop voor-werk doet :) Het hoeft niet echt in te werken. Maar doordat je ze van tevoren invet, droog je de huid minder uit en omdat je het van te voren het vuil al losweekt heb je ook weer minder shampoo nodig :). Ze horen na het wassen nog een klein beetje vettig te zijn. Dit trekt gewoon snel in (net als body lotion eigenlijk!) en daarna heeft de huid denk ik minder de neiging om gelijk weer talg aan te maken. Voor vet in huis hoef je niet bang te zijn!

Even offtopic over je haar: als je maar heeeel weinig gebruikt wordt het niet vet als het goed is! Ik gebruik het ook al jaren :) Zowel een beetje extra voor het wassen (zodat het net als met de sphynxhuid minder uitdroogt door het wassen) als daarna.
En dat uitstellen dat heb ik helaas ook... sad3_sm
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » di 02 okt 2012, 21:03

Nou.. ik heb gewoon 2 smeerkezen vermoed ik.. want met name Zinz die lijkt qua kleur aardig op Levie maar is echt na 'n dag alweer poepie bruin!! blink_sm

Zondag kwam schoonzusje foto's maken, dus ze moesten er pico bello uitzien natuurlijk! En gisteren was Zinz alweer bruin! Ik heb het dus ook maar opgegeven!
Ik was gewoon de kleedjes en dingen wat vaker.. en als het écht nodig is.. of hij (of Zootje) écht té erg stinkt, gaat ie in bad!

Ennuh Wil.. welke potten bedoel je? Ik heb 'n oranje.. haaha!

Heb ook nog 'n geurloze trouwens.. kan die nog wel eens proberen of dat werkt! finger_sm yes_sm

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 03 okt 2012, 10:35

Wat gek zeg.. Jammer dat het bij jouw katjes niet werkt!
scratch1_sm
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 03 okt 2012, 15:42

Wat een geweldig filmpje!! lach_sm Mooi beestje zeg!! Een van mijn katten kan ook precies zo heerlijk klaaglijk miauwen.
Ik snap niet wat hij te klagen heeft want je doet het zo geduldig ;)

Nou, wat betreft dat niet vaak wassen dat lijkt tot nu toe een beetje te verschillen. Wil ervaart bijvoorbeeld net als ik dat ze veel langer schoon blijven, maar anderen ervaren dat geloof ik wat minder. Geen idee hoe dat komt. Misschien hangt het af van hoeveel je gebruikt of de shampoo waar je daarna mee wast. Maar de bedoeling ervan is inderdaad dat je minder vaak hoeft te wassen:) Ook is de tijd dat ze in het badje hoeven korter, en dat is toch wat ze hier het vervelendst vinden. Vooral het geklieder met water vinden ze niks.

Het is meer dat de viezigheid oplost in de kokos en je op die manier al een hoop voor-werk doet :) Het hoeft niet echt in te werken. Maar doordat je ze van tevoren invet, droog je de huid minder uit en omdat je het van te voren het vuil al losweekt heb je ook weer minder shampoo nodig :). Ze horen na het wassen nog een klein beetje vettig te zijn. Dit trekt gewoon snel in (net als body lotion eigenlijk!) en daarna heeft de huid denk ik minder de neiging om gelijk weer talg aan te maken. Voor vet in huis hoef je niet bang te zijn!

Even offtopic over je haar: als je maar heeeel weinig gebruikt wordt het niet vet als het goed is! Ik gebruik het ook al jaren :) Zowel een beetje extra voor het wassen (zodat het net als met de sphynxhuid minder uitdroogt door het wassen) als daarna.
En dat uitstellen dat heb ik helaas ook... sad3_sm
En was je dan wel ook je haar met shampoo???
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 03 okt 2012, 15:46

Ja hoor! Geen bijzondere shampoo ofzo, de koks doet de truc :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Bridget

Berichtdoor Bridget » wo 03 okt 2012, 16:17

rofl_sm Da filmpje! Zo herkenbaar!!!!
Hier janken ze ook de hele tijd alleen blijft de poes in het filmpje nog rustig hier is het eerder een gevecht!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 03 okt 2012, 18:50

Hoi Renzke
dit is degene die zo goed is ,,,en Fay Levie slaapt altijd samen met onze Bull die veel buiten is dus een smeerlap ,
Deze werkt top

Afbeelding
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 03 okt 2012, 22:40

Deze kende ik nog niet! Waar heb je die gevonden? Wat ik er zo snel over kan vinden is dat deze puur bedoeld is voor de huid en niet geschikt voor bakken. Dat verklaart denk ik waarom hij anders werkt dan die groene pot. Het zou wel kunnen dat het dan geen pure kokos olie is. Maar als het werkt: prima toch :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Huid & Vacht”