Allergische reactie na wassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
RenskeZee

Allergische reactie na wassen

Berichtdoor RenskeZee » wo 26 sep 2012, 14:45

Ik had in het topic over de kokosolie al even genoemd dat Fu last heeft van huiduitslag, maar omdat het niet overgaat wou ik er toch even een apart topic voor aanmaken.

Ik waste ze hier altijd met Zwitsal en Fu reageerde daar na een tijd lichtjes op door wat rode bultjes die binnen een uur na het wassen weer verdwenen (wat ik zelf ook heb, dus ik dacht dat het niet zo erg was). Maar het werd toch steeds ietsje erger. daarop dacht ik slim te zijn en heb ik hem gewassen met een schijnbaar zachte shampoo van mijzelf, omdat Zwitsal toch eigenlijk niet eens zo heel zacht is. Sindsien is het mis. Het is nu zo'n 2 a 3 weken geleden en hij heeft nog steeds kleine rode bultjes, die gek genoeg verdwijnen en verschijnen gedurende een dag. Hij heeft nu ook een hele droge huid met kleine korstjes. Gelukkig jeukt het volgens mij niet echt. Zijn huid voelt vooral erg ruw.

Omdat het toch wel vrij zeker is gekomen door het wassen dacht ik dat het wel vanzelf weg zou gaan met een tijdje niet-wassen.
Ik wil het toch nog even de tijd geven om uit zichzelf te genezen, want het zou toch vanzelf over moeten gaan zou je zeggen. Maar hebben jullie misschien tips of hebben meer van jullie wel eens zo'n allergische reactie meegemaakt? Of zou ik toch even langs de DA moeten?

Helaas geen geweldige foto's, maar voor het idee:
Zo was het een dag erna
Afbeelding

Zo is het nu op een goed moment waarop alleen korstjes zijn en geen rode bultjes
Afbeelding
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

jsphynx

Re: Allergische reactie na wassen

Berichtdoor jsphynx » wo 26 sep 2012, 15:06

Hier hebben er ook een aantal rode bultjes na het wassen maar die trekken altijd binnen een uur weg. Ook van geparfumeerde billendoekjes trouwens, die gebruik ik dus niet meer. Misschien iets zonder parfum? Ik ben zelf ook allergisch voor parfumstoffen en krijg daar ook rode uitslag van. Het kan ook van de warmte komen trouwens.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 26 sep 2012, 15:15

Ja ik denk ook dat het door iets van parfum komt. Tegen de Zwitsal doekjes kan hij ook niet goed meer.
Ik heb inderdaad het idee dat warmte het wel verergert.
Voorlopig ga ik hem even niet wassen, maar ik moet even een goede shampoo zien te vinden zonder troep zoals parfum...

Maar Futje staat er dus niet alleen voor :)
Laatst gewijzigd door RenskeZee op wo 26 sep 2012, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Odett

Berichtdoor Odett » wo 26 sep 2012, 15:16

Freak heeft ook snel last van allergische reacties op de huid en zo ook van Zwitsal. Ik vermijd nu alles wat geparfumeerd is en was met Neutral en dat gaat prima.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 26 sep 2012, 15:19

Wat gebruik je precies van Neutral? Douchegel of zeep of iets speciaal voor baby's? Ik heb vandaag even gekeken hier in het dorp maar ik wist niet wat ik nou het beste kon nemen...
Was je de dekentjes ook met Neutral?
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 26 sep 2012, 16:34

Denk niet dat dat wat uit maakt. Als je denkt dat het van parfum komt zou ik wassen met Neutral wasmiddel en verder de douchegel of de babylijn van neutral nemen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 26 sep 2012, 16:38

Nee het zal inderdaad niet zoveel uitmaken, maar ik verzandt een beetje in de shampoos en wasgels. Dus dankjewel voor je hulp :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 26 sep 2012, 19:08

Hier ook wel eens wat pukkeltjes gezien na het wassen maar die waren meestal snel weer weg.
Groetjes Clem
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 27 sep 2012, 09:00

Ik gebruik Neutral douchegel, dus niet speciaal voor baby's. De dekentjes was ik met gewoon wasmiddel (Fleuril), maar ik gebruik dan geen wasverzachter omdat daar over het algemeen veel parfum in zit.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 27 sep 2012, 18:44

Hoi Hoi
hier ook een paar die rode bultjes krijgen na het wassen ,maar dat trekt snel weer weg ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Huid & Vacht”