Allergische reactie na wassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
belinda64

Re: Allergische reactie na wassen

Berichtdoor belinda64 » ma 25 mar 2013, 16:52

Het lijkt wel veel op hoe maximus nu eruit ziet hoor......volgens mijn dierenarts was het een voedsel allergie, maar ondertussen ben ik daar ook niet meer van overtuigd....het kan bij hem van alles zijn....In ieder geval was ik hem helemaal niet meer want idd iedere keer ziet het er weer heftiger uit en als hij heel vies is dan was ik hem alleen met lauw water en een washandje..geen zeep dus.
Vandaag zei de assistente van dierenarts dat het ook maar zo van stuifmeel oid van buiten kan komen....
De enige " troost" die ik heb, maximus zelf heeft nergens last van...maar ik durf er niks meer op te smeren want ik had twee dagen sudocreme erop gedaan en zelfs daar kwam een reactie op.....Hij reageert extreem op allerlei zooi wat op zijn huidje komt...en hij had een spuit ab gekregen die 14 dagen zou werken en het enige wat daar van te merken was : diaree...
Ik kijk het nog even aan en anders mag de homeopaat zich er eens over buigen..want de dierenarts hier heeft er te weinig verstand van, vind ik.....
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Napoleon de veroveraar
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 25 mar 2013, 16:53

Tip van mijn dierenarts was wel: cetrezine (anti-histamine tabletjes voor mensen) en dat verlicht heel veel.....het lost natuurlijk niks op maar de bultjes (en evt jeuk of brand) is daarmee weg..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Napoleon de veroveraar
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 25 mar 2013, 17:14

Dat klinkt inderdaad heel bekend! Bij jou gaat wassen met water dus wel goed? Ik heb het voorheen wel eens geprobeerd, maar dat ging ook niet goed. In de toekomst zal ik het nog eens proberen. Het moet eerst even rustig worden. Daarvoor is die cetrizine wel een goed idee denk ik. Ik zal het de dierenarts voorstellen :)
Fu kreeg de vorige keer AB pilletjes en daar raakte ook hij alleen maar van aan de diarree.... Dat doen we dus niet weer.

Maar hoe gaat het nu met maximus dan? Jij bent nog niet van voer veranderd ofzo?
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 25 mar 2013, 17:18

Maar Fu kan ook helemaal niks op zijn huid verdragen. Alles wat ik kon bedenken dat misschien verzachtend zou kunnen zijn (zelfs dus water) daar reageerde hij op.
Zelf wil ik ook nog een homeopaat proberen als we er met de dierenarts niet uitkomen. De oplossing is natuurlijk simpel; niet wassen, maar het geeft volgens mij toch aan dat er ergens iets niet goed zit.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 25 mar 2013, 20:39

Hoi Hoi
Die huidproblemen word je helemaal gek van ,
het kan van zoveel dingen komen ,maar kom er maar eens achter van wat ,

Wij hebben het een poosje met Mazzel gehad na het wassen ,maar nu niet meer
Ik hoop dat jullie achter de oorzaak kunnen komen dit is zo vreselijk balen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 25 mar 2013, 21:23

Balen hoor als ze zo gevoelig zijn.
Hier is Averell heel erg gevoelig en hij heeft ook gauw bultjes.
Als hij een paar keer een kopje ergens tegenaan geeft is het rondom zijn oog meteen rood.
Ik was ze eigenlijk niet meer alleen als er echt noodzaak is.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 25 mar 2013, 21:26

Als je gaat wassen misschien eens wassen met iets wat parfumvrij is? Ik heb zelf een lichte parfumallergie en douche me met zarqa, dit werkt bij mij beter en zachter dan de bij iedereen wel bekende neutral. Misschien het proberen waard??
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 25 mar 2013, 21:34

Ja, ontzettend vervelend... Ik heb dan nog geluk dat hij zich niet helemaal kapot krabt. Maar het blijft rot omdat het zo moeilijk is op te lossen.
Wat gek dat het bij Mazzel vanzelf overging. Maar gelukkig maar natuurlijk.

Clem, was jij Averell heel af en toe dan nog wel eens? En waarmee was je hem dan? Ik hoop dat de bultjes bij Averell wel weer wat sneller verdwijnen.

Maar ik ga morgen dus naar de dierenarts en zal wel laten weten hoe het daarna gaat.

Oh dat is ook nog wel een goede! Ik heb een soort neutral voor dieren bij de dierenarts gekocht, maar die werkte even slecht als andere shampoos. Zarqua zou ik ooit nog wel eens kunnen proberen. Gebruik het zelf ook :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 25 mar 2013, 21:41

Ik kan mij niet herinneren wanneer ik Averell voor het laatst gewassen heb eerlijk gezegd.
Groetjes Clem
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » ma 25 mar 2013, 21:50

Zelf gebruik ik Naturtint Bio Shampoo van de tuinen. Verrijkt met extract van lijnzaad, biologische rozemarijn en biologische eucalyptus olie. Werkte heel goed, kosten wel iets meer, maar je gebruikt alleen maar een een klein beetje, dus zuinig in gebruikt.

Vroeger had ik een kitten met een allergie, het was behoorlijk heftig en niet alleen maar een paar bultjes. Was wel bij de dieren dermatoloog, na een lange behandeling was het eindelijk onder beheer. Nu heeft de kitten er geen last meer van.
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”