Allergische reactie na wassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
RenskeZee

Re: Allergische reactie na wassen

Berichtdoor RenskeZee » wo 27 mar 2013, 22:54

Vandaag dat er een smaakgarantie op zat haha! Als ze het niet lusten krijg ik mijn geld terug. Ik vond de brokjes er ook niet heel smakelijk uitzien. Het is inderdaad wel prijzig. Maar ze eten het gelukkig (nog) wel. Iets nieuws vinden ze altijd wel lekker. Mochten ze het niet meer lusten dan doneer ik het ook maar aan het asiel ;)
Fijn dat jij zoveel van dieetvoer afweet.
Er was me inderdaad verteld dat ik het zeker 8 weken moet proberen om te kijken of het aanslaat. We zullen zien!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 29 mar 2013, 10:01

Hopelijk werkt het voer en verdwijnt de reactie.
Altijd lastig om te vinden wat goed gaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » vr 29 mar 2013, 15:07

Ik hoop het ook Clem!
Het is in elk geval al super dat de overgang naar de nieuwe brokken tot zover zonder diarree gaat. Dat is wel vrij bijzonder hier, ookal doe ik het altijd heeeel geleidelijk.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 01 apr 2013, 12:59

Gelukkig dat ze het voer wel lekker vinden en geen diarree ervan hebben. Hopelijk gaat het ook aanslaan. Is altijd lastig om dit soort klachten goed uit te zoeken.
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 15 mei 2013, 12:18

Weer even een update over Fu zijn huid...

Fu en Chi zitten inmiddels 8 weken aan het dieetvoer van Specific en er is helaas niets verbeterd. Het vervelende is ook dat ze allebei zachte ontlasting er van hebben.
Dus ik ben blij dat ik ze nu weer ergens anders op kan zetten, maar ik wou gewoon zeker weten of het voer effect had op de huidklachten.

De dierenarts wist het ook niet meer en die wou me wel naar een dermatoloog sturen.

Wat ik zelf nu besloten heb is om eerst te zorgen dat ze voer krijgen waar ze het allebei goed op doen, in elk geval qua ontlasting ed. Op Carocroc deed Chi het nooit zo goed. Royal Canin Sensible heb ik ook een tijd geprobeerd, maar dat ging ook niet helemaal fantastisch.
En ik wil zelf nog wel graag uitsluiten dat het niet door de granen komt. Tot nu toe hebben ze altijd voer gehad met granen (rijst) erin. Dus dat wil ik eerst ook nog uitsluiten. Ik hoop in elk geval dat ze het daar dan allebei goed op doen, en als ik geluk heb zijn dan misschien ook de huidklachten weg.
Wat ik toch wel vreemd vind is dat in (voor zover ik weet) alle dieetvoeders granen zitten, terwijl dat toch ook een allergiebron kan zijn. Het voer van Specific zat er in elk geval vol mee...

Acana heb ik wel eens een zakje van geprobeerd, maar dat vonden ze niet zo heel lekker. Over Orijen lees ik ook nog wel vaak dat ze er niet heel dol op zijn. Daarom wou ik Taste of the wild proberen. Daar heb ik wel goede dingen over gelezen. Het is in elk geval granenvrij en dat vind ik nu even belangrijk.

Hopelijk kan ik over een paar weken dan misschien toch nog vooruitgang melden!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 15 mei 2013, 12:35

Jammer dat het voer van Specific niet hielp.
Hopelijk gaat Taste of the Wild wel helpen.
Lastige dingen zijn dit.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 15 mei 2013, 12:46

Wat ik toch wel vreemd vind is dat in (voor zover ik weet) alle dieetvoeders granen zitten, terwijl dat toch ook een allergiebron kan zijn. Het voer van Specific zat er in elk geval vol mee...
Klopt, mijn ervaring is dat reguliere dierenartsen en de fabrikanten van de commerciele voedingen die ook het dieetvoer maken, de allergie zoeken in een dierlijke eiwitbron. Als je naar een holistisch dierenarts oid gaat dan zal die je vertellen dat het heel vaak in de granen zit, met name bij katten omdat die van nature geen granen eten. Dus het zou heel goed kunnen dat je met een granenvrije voeding meer succes hebt. Je zou ook Cat lovers gold kunnen proberen, dat wordt ook vaak goed gegeten en is niet zo duur in vergelijking met de meeste granenvrije voedingen. Het is alleen niet zo veel verkrijgbaar. Maar je zou even op de site kunnen kijken http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/verkoopadressen.html
Afbeelding

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 15 mei 2013, 13:00

Ik kan me voorstellen dat jij daar wel het een en ander van weet Manoe :)
Toch apart hoor dat het zo gaat. Het is toch een logische gedachte dat het aan granen zou kunnen liggen aangezien ze het van nature niet eten.

Dus ik heb ik wel wat meer hoop dat het met Taste of the wild wel gaat lukken.
Ik heb al een zak besteld, maar mocht het om de een of andere reden toch niet bevallen dan zal ik Cat lovers Gold ook eens proberen! Het is inderdaad wel lastig te krijgen. Jammer dat het niet bij Zooplus te bestellen is.

Maar ik zou in elk geval al heeel blij zijn als ik nou EINDELIJK eens iets vind waar ze stevige drollen van krijgen. Want Chi is niet de snuggerste en die stapt nog heel regelmatig in z'n poep. Daar word ik ook niet erg vrolijk van ohmy_sm
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 15 mei 2013, 19:47

Hoi Renske
meid wat balen dat je nog steeds met dit probleem zit ,soms word je daar knetter van.
Ik ga heel hard voor je duimen dat het met dat voer goed gaat.had er zelf nog nooit van gehoord SUCCES dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 15 mei 2013, 19:50

Dankje Wil!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Huid & Vacht”