Ik heb bang als ik mijn sphynx moet wassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Smigeltje

Re: Ik heb bang als ik mijn sphynx moet wassen

Berichtdoor Smigeltje » zo 21 dec 2014, 14:47

Babyshampoo is trouwens niet heel geschikt voor nakies. Ik heb het ook jaren gebruikt maar er zit teveel parfum in en het is te zuur. Daar wordt hun huid heel droog van en het kan irritaties veroorzaken. Liever een zeep met een ph waarde tussen de 7 en 7,5. Of gewoon een kattenshampoo.
ik gebuikte ook babyshampoo, tot ik voor mezelf 3 jr geleden alle chemische cosmetica de deur uit heb gegooid. De katten moesten meedoen, natuurlijk kattengrit, geen shampoo's meer, maar alleppozeep, is gewoon pure olijfzeep zonder iets erbij, puur natuur en kokosolie om de kont schoon te krijgen en thats it. Ik zou zelfs geen kattenshampoo doen, zitten toch weer allemaal chemische stoffen in. En mn katten zien er prachtig uit en hun huid is in goede staat.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 21 dec 2014, 17:28

http://www.powerofnature-petfood.de/de/ ... -Favorite-

Hier een linkje naar de site van de leverancier. Het is het enige voer in DL dat gebruikt mag worden voor diabetes katten omdat er maar heel weinig Koolhydraten inzitten (3%)

Het is vrij van plantaardige produkten als soja, bonen, erwten of aardappelen, geen granen, geen gluten

96 % hoogwaardige proteinen uit kippenvlees

single protein dus geen andere diersoorten gebruikt dan echt alleen maar kip ivm voedselallergie

meer dan 80% vleesaandeel

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 21 dec 2014, 18:51

[url]http://www.powerofnature-petfood.de/de/ ... -Favorite-[/ur

Hier een linkje naar de site van de leverancier. Het is het enige voer in DL dat gebruikt mag worden voor diabetes katten omdat er maar heel weinig Koolhydraten inzitten (3%)

Het is vrij van plantaardige produkten als soja, bonen, erwten of aardappelen, geen granen, geen gluten

96 % hoogwaardige proteinen uit kippenvlees

single protein dus geen andere diersoorten gebruikt dan echt alleen maar kip ivm voedselallergie

meer dan 80% vleesaandeel
Deze site had ik ook gevonden maar betaling was met visa en de andere waar ik besteld heb
kon ik overschrijving doen , prijs is hetzelfde , het is ook een duitse firma.
Ik ben echt benieuwd wat het hier gaat doen , misschien eens een brok die ons Bleu niet uitspuwt.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 21 dec 2014, 20:51

Peggy
bedankt!!!! Hildeke ik hoop dat het gaat lukken bij jou ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » ma 22 dec 2014, 04:07

Dank je voor de uitleg peggy !
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 22 dec 2014, 12:44

ik gebuikte ook babyshampoo, tot ik voor mezelf 3 jr geleden alle chemische cosmetica de deur uit heb gegooid. De katten moesten meedoen, natuurlijk kattengrit, geen shampoo's meer, maar alleppozeep, is gewoon pure olijfzeep zonder iets erbij, puur natuur en kokosolie om de kont schoon te krijgen en thats it. Ik zou zelfs geen kattenshampoo doen, zitten toch weer allemaal chemische stoffen in. En mn katten zien er prachtig uit en hun huid is in goede staat.
Ik ken aleppozeep niet, misschien maar een keer proberen dan. Mijn zusje heeft me wel eens zeep gegeven op basis van olijfolie maar die laat een soort wasachtig laagje achter, niet heel fijn. Waar kun je het kopen?

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 22 dec 2014, 14:17

Ik ken aleppozeep niet, misschien maar een keer proberen dan. Mijn zusje heeft me wel eens zeep gegeven op basis van olijfolie maar die laat een soort wasachtig laagje achter, niet heel fijn. Waar kun je het kopen?
Online zoeken op aleppozeep en je vindt dan vanzelf winkels waar je het kan kopen, bij ook in reformzaken of biowinkels.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » zo 28 dec 2014, 12:50

Kijk dat is fijn te weten! Ik denk dat ze het hier in de biowinkel ook wel hebben. Ga binnenkort ook eens speuren.
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”