Ik heb bang als ik mijn sphynx moet wassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
tifah

Re: Ik heb bang als ik mijn sphynx moet wassen

Berichtdoor tifah » za 20 dec 2014, 20:13

Ik hen nu eindelijk de kokosolie gevonden en ik moet zeggen dat het zeker helpt,het vuil komt er zo af,maar ze blijft niet graag zitten,dus dat blijft een probleem

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 20 dec 2014, 20:24

Hoi Debbie ;)) hoe is tie

Heerlijk he die cocos olie ,Ik heb vanmiddag tante Levie gedaan ,dan zet ik haar op de aanrecht met een handdoek eronder ,masseer haar helemaal in de Cocosolie dan loopt inderdaad de zwarte rommel van haar af (ze ligt altijd bij de honden )daarna smeer ik haar in met schampoo ,dan gaat ze in de goodsteen en spoel ik haar af ,

Je kan ook jou naakie op je schoot zetten met een handdoek eronder en zo steeds een stukje schoonmaken ,wel goed afdrogen dat het vet van haar huid is,
SUCCES!!!! dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 20 dec 2014, 21:58

Babyshampoo is trouwens niet heel geschikt voor nakies. Ik heb het ook jaren gebruikt maar er zit teveel parfum in en het is te zuur. Daar wordt hun huid heel droog van en het kan irritaties veroorzaken. Liever een zeep met een ph waarde tussen de 7 en 7,5. Of gewoon een kattenshampoo.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 20 dec 2014, 23:29

Hier gingen ze lekker mee op de arm onder de douche. Maar sinds we fees favorite voeren......hoeft er geen kat meer onder de douche. Alles blijft mooi schoon.....geen vette huid niks

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 21 dec 2014, 11:31

Hoi Peggy
raar he dat het ook van voer kan komen ,
dit voer zal wel peper duur wezen of valt dat mee ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 21 dec 2014, 11:36

Hoi Peggy
ik heb het gevonden 75.00€ voor 15 kilo
Groetjes Wil
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 21 dec 2014, 12:45

Hier gingen ze lekker mee op de arm onder de douche. Maar sinds we fees favorite voeren......hoeft er geen kat meer onder de douche. Alles blijft mooi schoon.....geen vette huid niks
Ik heb een kleine verpakking besteld om eens uit te proberen , bij Floyds Pfotenshop,want vind nergens anders site.
Groetjes Hildeke

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 21 dec 2014, 12:57

http://www.heimfutterservice.de/nl/

Bestel het zelf hier, ze eten er ook veel minder van dan ander voer.

Hier gaat er 15 kilo doorheen in de 2 weken....dus bestel iedere 4 weken 2x 15 kilo voor de aanbiedingsprijs van 130 euro.

Ik vindt het zelf echt verbazingwekkend wat het het met de huid doet. Sookie hier is de grootste viespeuk eigenlijk die echt om de 2 a 3 dagen gewassen moest worden want dan was het wit gewoon zwart.

Nu zie je het iets verkleuren en met 2 dagen trekt het weer weg. Maar ook de oren blijven mooi schoon. De enige die ik nu moet wassen is Taco.......die krijgt op dit moment speciaal voer voor de alvleesklier.

In het begin vonden ze het voer niet allemaal even geweldig en bleven ze hangen aan de josera.....en toen we hier pas de uitbraak hadden van ziek zijn had ik eigenlijk weer bewust een zak josera gehaald om te zorgen dat ze bleven eten......maar ze wilde het niet zo graag meer.

Qua prijs vindt ik het meevallen.......van de Josera ging er 10 kilo doorheen in de week.....dus dat is 2.5 kilo per week meer dan de fees favorite. Dus 40 kilo Josera a 125 euro per 4 weken of 30 kilo fees favorite per 4 weken voor 130 euro.....scheelt niet zoveel Wil :-)

en er komt ook stukken minder uit aan de achterkant....en wat eruit komt zijn mooie stevige drollen.

Dus wij zijn er hier erg blij mee scheelt schoonmaken van kattenbakken en nakies

heidifleur
Contacteer:

Berichtdoor heidifleur » zo 21 dec 2014, 13:43

hai Peggy ik zie op die link die je doorgeeft zelfs de carocroc lam ook goedkoper is ;-)

ik zie de voeding maar kan niet vinden wat er juist inzit , heb jij misschien een foto van de ingrediënten
of uitleg die erbij was ? alvast bedankt .
gr heidi
Groetjes
Heidi

www.thenakedlove.be

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 21 dec 2014, 14:42

mijn smigeltje schreeuwt ook moord en brand. ik ga met hem douchen en een teil erbij. bikkel is geen probleem. maar ik geef er geen aandacht aan en zorg dat de nagels geknipt zijn ;-) en na het wassen is hij het ook zo vergeten. maar als mn man hem al in de badkamer brengt mauwt hij en kijkt hij des duivels naar me, zon boze blik ... als blikken konden doden poeh... maar gelukkig was ik hem maar eens in het kwartaal en heb geaccepteerd dat hij water haat. ohmy_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”