Zohra voor het eerst gewassen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Mica

Zohra voor het eerst gewassen

Berichtdoor Mica » vr 13 sep 2013, 14:40

Ik heb Zohra vandaag voor het eerst gewassen! En dat was voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik een kat gewassen heb hehe

Ze werd nogal geel onder haar buik en in haar hals, en ook haar pootjes waren steeds vies van de diarree, dus huppakee in bad....

ik had shampoo gekocht bij de dierenarts, Allercalm van Virbac heb ik mee gekregen.
Ik heb een bak gevuld met een laagje lekker warm water en haar daar in gezet. Nat gemaakt met de douche, dat ging het makkelijkst lol_sm En toen goed ingezeept, en weer afgespoeld met de douche...

Nou de dame vond het niet leuk, dat was duidelijk, maar het ging eigenlijk best goed! Wat mauwen en weg proberen te komen, maar geen grommen of hysterisch gedoe hehe, dus ik ben al lang blij! toppie_sm Ik heb het wel vrij snel gedaan, maar ben best tevreden met het resultaat. Nog wel wat gelig in haar oksels. En wat is ze zacht nu!!! Gelukkig vergeeft ze snel en zit ze nu lekker bij me op schoot terwijl ik dit typ..

Het water in de bak leek net urine zo geel suprised_sm Op de foto is het minder geel dan het in het echt was..
Afbeelding

Ik las na het wassen pas het topic over de kokosolie, en zat het filmpje van Smigeltje te kijken. Gelukkig had ik mijn camera bij de hand merry_sm Zohra ging grommen en mauwen van het geluid dat uit de laptop kwam! Ongelofelijk dat ze nog geen grom heeft gegeven tijdens het toedienen van pilletjes, schoonmaken van haar kont (vind ze echt niet!! leuk! Hard mauwen en weg proberen te komen), en zelfs niet tijdens het wassen, maar dat ze zo boos wordt van het gemauw uit het filmpje... Ik kijk nu net even zelf het filmpje terug en heb maar snel het geluid uit gezet aangezien madam weer boos ging grommen lol_sm

Afbeelding

Lieve

Re: Zohra voor het eerst gewassen

Berichtdoor Lieve » vr 13 sep 2013, 15:26

Mooi dat het al zo aardig gegaan is met de poetsbeurt!
Ik heb nog even goed opgelet hierzo of er gereageerd werd op de geluiden.,
maar er zat hier een vliegje hoog in het raam, véél belangrijker merry_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 13 sep 2013, 15:39

Het badje geven ging toch goed zo te horen
Hier is het water van sommigen nog smeriger hoor, dus het valt best mee
Haha hier gingen de kopjes ook omhoog hoor bij het geluid van het filmpje
Zohra is echt een heel mooi dametje wub_sm
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 13 sep 2013, 18:33

Hoi Hoi
SUPER dat het badje toch goed gegaan is ,de meeste hebben daar een hekel aan ,
zeker reageert ze op het geluid van een andere kat ,ze weet ook niet of jij die stiekem mee naar huis hebt genomen ;)
Je ziet ook dat ze heel oplettend is lekkere ondernemende meid is het smile7_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 13 sep 2013, 18:56

Heerlijk dat ze schoon is nu grommen maar denk dat ze er wel blij mee is. Haar pootjes zijn nu weer lekker schoon. Altijd wel op passen met oren en ogen als je der wast. En nadien goed afdrogen en even warm houden. En dan kunnen ze er weer tegen.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mica

Berichtdoor Mica » vr 13 sep 2013, 21:57

Heb haar lekker gedroogd en daarna in haar fleecedekentje gelegd op haar favoriete plekje en even lekker kroelen ;)
Geen gegrom dus tijdens het wassen, dat viel me echt heel erg mee! Ik ben benieuwd hoe vaak ze het nodig heeft.

Gelukkig is ze inderdaad wel zo alert als ze wakker is, verder slaapt ze namelijk eigenlijk zo'n beetje de hele dag... Tijd dat die diarree af neemt!!!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 13 sep 2013, 22:37

Ik denk dat het filmpje heel realistisch voor Zohra overkwam alsof Smiggeltje bij jullie was.
Fijn dat ze zich goed liet wassen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”