wassen of niet wassen ?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Bridget

Re: wassen of niet wassen ?

Berichtdoor Bridget » ma 30 sep 2013, 15:44

Hoi,

Toen ik pas mijn eerste sphynx had waste ik hem ook wekelijks...met baby-shampoo (mustella) omdat IK het lekker ruiken vind, alleen was het niet geschikt voor Akiko, telkens ik heb gewassen was hij steeds aan het krabben, toen ik er mijn DA over sprak kreeg ik als antwoord: mensenshampoo is NIET geschikt voor dieren en toevallig kan jouw sphynx dus geen mensenshampoo verdragen. Dus kreeg ik honden en katten shampoo mee (Derma-kel van Kela) ruikt wel niet zo lekker, maar Akiko krabt nu toch niet meer na het bad.
Toen ik verhuisde kwam mijn tweede sphynx en door het verhuizen kwam er dus ook een andere DA....bleek zij ook nakies te hebben! Zij vertelde mij dat zij haar nakies nog NOOIT had een bad gegeven, was ook niet nodig volgens haar. Ze zei mij: hoe vaker je ze wast, hoe sneller vuil ze gaan zijn. Nu ja ik vind het wel nodig ze te wassen, alleen was ik hun niet meer wekelijks, ik kijk en voel gewoon. Akiko bv is veel sneller vuil en vettig dan Cain. En ja omdat ze graag aan de raam zitten en de voorbijgangers steeds tegen hun bezig zijn en naar hun kijken vind ik het lastig als ze vuil zijn. En ja aan mijn witte gordijnen kan je duidelijk zien waar ze het meest zitten...
Ale ja mijn sphynxjes krijgen graag kusjes en wanneer ze echt hoognodig moeten gewassen worden, proef je echt wel "sphynx". In elk geval wanneer ik ze gewassen heb 2 dagen later zie je er bij Akiko al niet veel meer van...misschien doordat hij volledig wit is, bij de donkere sphynxen zal je dat natuurlijk al niet hebben...plus ook Akiko heeft zo een perzikvelletje ik denk dat het juist daardoor komt dat hij sneller vuil is dan Cain...
Afbeelding

JoeBlack

Berichtdoor JoeBlack » do 10 jul 2014, 21:51

Ik moet de katten wassen, want ze geven soms echt enorm af. Wanneer ze dan op schoot gezeten hebben kan het voorkomen dat je bruine kleren hebt. Ook laten ze vaak een bruine laag achter op mijn droger of vensterbank. Ik heb dan ook overal in huis allesreiniger doekjes liggen om alles af te nemen. Het zijn hele lieve en aanhankelijke katten, maar ik vind dat toch wel een nadeel. Ik ben er net achter gekomen dat ik ze het beste kan wassen met neutral douchgel, dus dit ga ik nu maar eens testen. Verder werken de doekjes van de action (huggies) ook goed voor hun huid. dry_sm

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » vr 11 jul 2014, 14:48

Ondertussen wordt hier enkel nog kokosolie gebruikt om de paar weken.
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 11 jul 2014, 17:10

Hier nix. Het lijkt erop dat hier het principe geld,
Hoe minder ik ze boen, hoe minder ik dat hoef te doen,
Denk ook dat ik dom geluk heb qua weinig talg.
En, viesepietje Timmie wast zich tegenwoordig best regelmatig,
Terwijl hij eerst zo druk was dat hij 1x per week likliklik deed en dan was hij wel weer schoon voor de rest vd week.
Hij mag nu ook graag geborsteld worden met een rubber hondeborstel,
Massage, super! Hij heeft zijn personeel goed getraind wink3_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 11 jul 2014, 19:53

hier ook heel vaak de cocosolie ,ook wij wassen ze niet vaak
Hier liggen veel fleecedekens als ze daar op gelegen hebben kan ik ze zo in de was gooien ;)

Ha Ha Marijke inderdaad personeel goed getraind ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 13 jul 2014, 18:23

Ik was Fuz eens in de twee maanden of nog minder, alleen als haar nek te vies is geworden. Ted ook zoiets, maar alleen zijn buik, de rest is niet nodig. Maya ongeveer om de week, soms vaker. Zij wordt heel vies als ik het niet doe, vooral haar nagelriemen. Gelukkig zit zij knorrend in bad en vind het wel prima.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 13 jul 2014, 18:53

Ik was Fuz eens in de twee maanden of nog minder, alleen als haar nek te vies is geworden. Ted ook zoiets, maar alleen zijn buik, de rest is niet nodig. Maya ongeveer om de week, soms vaker. Zij wordt heel vies als ik het niet doe, vooral haar nagelriemen. Gelukkig zit zij knorrend in bad en vind het wel prima.
Bij mij ook eens in de 2 mnd gaan ze ff snel onder de douche met aleppozeep (pure olijfolie in zeepvorm zonder kunstmatige toevoegingen) en kokosolie om de billen schoon te maken:) HOe meer ik ze boen, hoe ik het moet doen.... idd haha Bikkeltje heeft haar en dus die doe ik alleen als hij echt stinkt, als ie een poep op zijn vacht heeft oid...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » zo 13 jul 2014, 19:57

Kun je olijfolie zeep ook voor katten gebruiken dan?

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 20 jul 2014, 14:50

Ik heb 2 varkentjes nu hiermee gereinigd en Lloyd is nu weer wit toppie_sm
Maar wat me wel opvalt is dat ze zich nu zo enorm wassen. Doen die van jullie dat ook?
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 jul 2014, 18:23

Hoi Tilly
hier ook ze vinden het lekker ;)))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/