wassen of niet wassen ?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Lieve

Re: wassen of niet wassen ?

Berichtdoor Lieve » za 28 sep 2013, 17:49

Hier worden ze eigenlijk ook nooit gewassen, ze stinken gelukkig nooit,
al is Timmie wel een beetje een viezepietje,
die doet likliklik snel achter elkaar en dan vindt ie zichzelf wel weer schoon voor een week laugh_sm
Ik was de dekjes en fleecedekentjes gewoon wat vaker uit.
Helaas voor mij zijn hun favoriete dekentjes bijna wit, dus die mogen wel regelmatig de wasmachien zien.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

marisser

Berichtdoor marisser » za 28 sep 2013, 18:22

Karel en Lola was ik 1x in de 2 weken.
En Timmy is een viespeuk die was ik 1x a 2x per week!
Je moet het echt zelf aanvoelen als jij hem vies vind kun he wassen,
of met baby doekjes afnemen.

Gr. Maris

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 29 sep 2013, 13:50

wat Wil zegt, des te meer je wast des te viezer ze worden, dat heb ik echt aan de lijve ondervonden, en ik ben een puur natuur freak, dus met babydoekjes neem ik ze niet af, alleen hun pootjes, zelfs hun kont niet meer, doe ik nu met kokos en een watje en dan krijgt hij geen schrale aars meer. ohmy_sm Maar ik zeg gewoon als ze vies zijn: ga je eens wassen joh en soms zijn ze opeens heel schoon en hebben ze zichzelf goed afgelikt of elkaar ;-)

maar smigel werd van dat gewas alleen maar vetter en vetter en hij was een week in een pension en de vrou zei dat hij zo vet aanvoelde en toen ging er een belletje rinkelen, is dit normaal... en nu ik hem nauwelijks was (bij een ongelukje of iets, zoals poeppoten en poepstaart) is hij echt stukke minder vettig. Het stuk onder zijn kin kan hij zelf alleen niet likken en veeg ik soms met een wc-papiertje een beetje schoon...

en ze zitten toch altijd in kleedjes gewikkeld, dus gewoon die uitwassen ...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 29 sep 2013, 14:00

En als ik hem nu gewoon laat wennen aan water alleen, bad/douche

Worden ze van water alleen ookal sneller vuil/vettig/droog ? Of is dat enkel als je zeep/shamoo gebruikt ?
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 29 sep 2013, 15:47

Sharon noemde het ook al, je kunt ze ook kokossen ipv wassen.
Is ook al eens een leuk topic over geweest, had je misschien al gezien?
phpBB3/viewtopic.php?f=35&t=5667
Tip voor het wassen!, onder Huid & Vacht

Komt neer op het insmeren met pure kokosolie, even in laten trekken en weer afnemen of afspoelen.
Brandschoon worden ze ervan. Wel opletten als je het zou proberen dat je wel pure kokosolie gebruikt,
die stolt bij kamertemperatuur, blijft niet vloeibaar zoals die ik eerst bv had, dus geen Inecto.
Ikzelf heb nu al heel lang een groene pot Perfectly Pure pure coconut oil van de Tuinen, nog lang niet leeg.

Ik zat nog even op dat topic te snuffelen, en de kokos is ook ideaal voor het oppoetsen van kontjes,
en je kunt jezelf er ook mee insmeren en er zelfs de aardappeltjes in bakken, was ik alweer vergeten wink3_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 29 sep 2013, 17:00

Komt neer op het insmeren met pure kokosolie, even in laten trekken en weer afnemen of afspoelen.
Brandschoon worden ze ervan. Wel opletten als je het zou proberen dat je wel pure kokosolie gebruikt,
die stolt bij kamertemperatuur, blijft niet vloeibaar zoals die ik eerst bv had, dus geen Inecto.
Ikzelf heb nu al heel lang een groene pot Perfectly Pure pure coconut oil van de Tuinen, nog lang niet leeg.

Ik zat nog even op dat topic te snuffelen, en de kokos is ook ideaal voor het oppoetsen van kontjes,
en je kunt jezelf er ook mee insmeren en er zelfs de aardappeltjes in bakken, was ik alweer vergeten wink3_sm
ik bak en braad in kokosolie en de katten lusten het ook. Ik heb altijd de extra virgine, dus niet de ontgeurde, die is het meest zuivere, van aman praman of omega en more, online bij natuurwinkels makkelijk te bestellen. Al is het niet goedkoop helaas... ik smeer het ook op mn gezicht na het douchen, schijnt goede natuurlijk zonnebrand te zijn en ook als bodymilk goed te gebruiken, trekt snel in.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 29 sep 2013, 17:02

Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 29 sep 2013, 17:12

En als ik hem nu gewoon laat wennen aan water alleen, bad/douche

Worden ze van water alleen ookal sneller vuil/vettig/droog ? Of is dat enkel als je zeep/shamoo gebruikt ?
om het echt te ondervinden moet je het uitproberen... was hem eens een kwartaal met shampoo iedere week... was hem dan een kwartaal met water iedere week... was hem dan een kwartaal niet en registreer wat je bevindingen zijn... en rapporteer het op het forum :) ikzelf vind babyshampoo er lekker ruiken, maar ik ben een beetje groen geworden en heb voor mezelf al chemische cosmetica uitgebannen en dus ook voor mn nakies ;-) dus alleen kokosolie of aleppozeep zal ik gebruiken. Alles wat je opsmeert moet je kunnen eten...

mijn ervaring met Smigeltje is echt dat hij van zwitsal shampoo vettig werd en ik heb het ook weleens met alleen water gedaan, maar uiteindelijk ben ik gestopt met wassen en dat gaat net zo prima... je moet gewoon zelf een beetje uitvinden wat je zelf ervaart en iedere sphynx heeft denk een ander huidje. Mijn Smigel maakt echt heel veel bruine talg aan en ik had echt het idee dat ik het erger werd van dat gewas... hij was dan een dag stralend en 3 dagen later baggervet. Nu is hij dan niet altijd even stralend, soms wel als hij zich flink heeft gelikt, maar hij is stukke minder vet. Hij kreeg ook giga talgbulten van het wassen, nu niet meer.

Ik zou hem wel aan water laten wennen. Ik kreeg Smigeltje pas op 4 of 5 mnd en hij was niks gewend en vond water niks en nog steeds niet. Als hij onder de poep zit en ik moet hem wassen is hij niet blij! Bikkeltje heb ik al snel aan water laten wennen en hoewel het geen waterrat is is het niet zon gillend speenvarken als Smigeltje..
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » zo 29 sep 2013, 17:13

Hier worden ze eigenlijk ook nooit gewassen, ze stinken gelukkig nooit,
al is Timmie wel een beetje een viezepietje,
die doet likliklik snel achter elkaar en dan vindt ie zichzelf wel weer schoon voor een week laugh_sm
Ik was de dekjes en fleecedekentjes gewoon wat vaker uit.
Helaas voor mij zijn hun favoriete dekentjes bijna wit, dus die mogen wel regelmatig de wasmachien zien.
de mijne stinken eigenlijk ook niet als ik ze niet was. ze ruiken wel naar kat maar ik vind dat wel een lekker luchtje ohmy_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

antoinette

Berichtdoor antoinette » ma 30 sep 2013, 09:08

Hallo,
Akkie was ik eigenlijk alleen als hij vies aanvoelt.
Dit is zo tussen de 2 a 3 weken. Akkie stinkt dan ook echt.
Maar ik heb zelf nogal een gevoelige huid. Ik kan echt niks hebben.
Ik heb dus alles natuurlijk. Akkie doet het best op een badschuim uit australie met macdamia noten.
Hier word hij super schoon voor en heerlijk zacht en blijft vrij lang schoon.

Dat met kokos ga ik uit proberen bij pepper die is heel droog en ik wil graag voor hem verhelpen. Schilfers overal en ik draag vaak zwart hahaha maar afgezien daarvan krabt hij maar en likt zichzelf de hele tijd. Is niet prettig voor hem.

Terug naar “Huid & Vacht”