sphynx krijgt vacht ?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: sphynx krijgt vacht ?

Berichtdoor Wil » di 08 okt 2013, 19:00

Hoi Hoi
ze sporen niet alleen met hun gedrag niet ook kwa haargroei ;)

de poezen die hier lopen zijn kaal ,3 zijn echt plak bloot ,2 zijn perzikjes ,Paris heeft iets haar
De katers zijn bloot op Missi na denk dat die iets haar gaat zetten ,

het kan diverse oorzaken hebben ,ook wij trekken geen haren of snorharen uit als die er zitten ,of ze moeten er last van hebben dan wel.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 10 okt 2013, 09:14

Nou, nog even over dat je de haartjes zo uit kan trekken...
Ik dacht, dat probeer ik even bij Lieve haar flanken.
Mwoh wat werd zij pissig zeg!!!!! merry_sm
Klopt wel dat de haartjes heel los zitten, maar ze vond het echt NIET leuk, dus ik laat het mooi zo.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Odett

Berichtdoor Odett » do 10 okt 2013, 12:04

Ik laat ze ook lekker zitten hoor. Hoort gewoon bij ze en ik vind het ook wel schattig eigenlijk. Moet wel af en toe een wenkbrauwhaar wegknippen omdat deze in de ogen steekt.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 11 okt 2013, 15:30

Ik had ooit begrepen van een bevriende fokker dat je meer dan 30 polygenen (genen die weer genen aansturen) die in samenwerking bepalen de naaktheid van de kat aanzich al.

Heeft natuurlijk geen zin om daarop te selecteren, want anders krijg je over selectie en houd je geen dier meer over huh_sm
Afbeelding

Pickles

Berichtdoor Pickles » vr 11 okt 2013, 16:16

Onze Joris heeft ook een "donspelsje". Vroeger alleen konijnenboutjes, maar nu over heel zijn lijfje donshaar, wat in de zomer uitvalt en nu het kouder wordt, weer dikker wordt.
Maar het is niet zoals een echte vacht.
Ik vind het lief, in het begin vond ik het raar, een sphynx met haar, maar nu niet meer, het hoort bij hem.
Het is toevallig wel dezelfde kleur van jouw kat, heeft het mss ook iets met de kleur sphynx te maken, ik weet het niet?

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 12 okt 2013, 09:48

Bikkeltje heeft ook een vacht en was als kitten kaler, wel harige poten al. Nu heeft hij best wel een vachtje, maar hij is uitgekruist met een Britse Korthaar... maar Nuby van Mable komt uit hetzelfde nest en is veel kaler...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » zo 13 okt 2013, 12:33

Ik ben gisteren nog eens bij mijn vriendin geweest en die heeft echt veel vacht gekregen op een paar weken tijd, heeft nu eigenlijk overal vacht staan en je trekt het dus echt niet makkelijk uit want ik heb aan een pluk getrokken en die bleef netjes zitten .
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”