sphynx krijgt vacht ?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Tania
Contacteer:

Re: sphynx krijgt vacht ?

Berichtdoor Tania » zo 06 okt 2013, 08:55

Heyhey

Mijn jongens hun huidje met al dan niet hier een beetje haar is tot nu niet veranderd.

Wel heb ik een vriendin en die haar sphynx zijn huidje is wel veranderd, die was héél erg kaal en heeft nu een donsje.

Allen zijn gecastreerd.

Tania

Mable

Berichtdoor Mable » zo 06 okt 2013, 09:42

Thoth helemaal kaal geen haar te vinden , Nuby heeft haar op zijn staart poten en een klein beetje op zijn rug, Nuby is de donkeren.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 06 okt 2013, 10:21

Georgieboy ons favo naaktmodel is en blijft bloot bloot bloot. Alleen bovenop z'n neus een beetje wit pluis maar verders kan hij zo in de Playgirl.

Bridget

Berichtdoor Bridget » zo 06 okt 2013, 13:36

Mijn Akiko is ook een behaarde sphynx, de fokker zei mij toen ook dat het door de castratie kwam, niet dus he...want mijn Caintje is ook castraad en bij hem is er nog geen sprietje haar te zien...(enkel op zijn neusje, maar dat is altijd al zo geweest).
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 06 okt 2013, 18:14

Extra haar groei bij castratie zie je bij dieren enkel na castratie in combinatie met genetische bagage. Ze zullen wel anders in elkaar steken dit is zelfs verschillend in een nest (is de mate van pech of geluk))

Het is geen vast dan je van castratie haar krijgt, wel mits je bepaalde genetische achtergrond hebt..

Esther Verhoef meld dit in haar boek en dit staat ook op een honden forum en geld voor alle warmbloedige zuigdieren

Nadelen:

Felheid: Tegenstanders zeggen altijd dat het tegennatuurlijk is en er ingegrepen wordt in de hormoonhuishouding van de hond. Dat argument is zeker waar.
Onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer men vóór of na de eerste loopsheid de teef laat helpen de teef feller wordt, na de tweede loopsheid is er nog steeds een significant verschil en na de derde loopsheid zou het verschil vrijwel nihil zijn. Dit zal bij een van nature fellere teef erger zijn dan bij een timide teef. Een teefje dat in een nest met broers haar plekje moest veroveren is in veel gevallen feller dan uit een nest met zusjes. Bedenk dat wanneer u te vroeg een teef laat castreren en ze zou feller worden en uit gaan vallen dan zit u de hele levensduur met een felle hond en daar zit u waarschijnlijk niet op te wachten.

Narcose: bij een operatie is altijd sprake van narcose en dat houdt altijd een risico in op overlijden. De narcosetechnieken zijn in de loop der tijd wel verbeterd en baasjes kunnen vooraf een bloedonderzoek laten uitvoeren om de kans op misgaan te verkleinen zoals onder medisch op deze website besproken bij narcose.

Vachtverandering: Daarnaast is er een grote kans op vachtverandering bij de hond na castratie zodat uw hond minder mooi is. De hond heeft daar overigens geen last van. De verzorging echter is een stuk moeilijker, zeker bij langharige honden. De vacht wordt langer, krulliger en kroeseliger en ook de ondervacht wordt lastiger te onderhouden.

Zelf heb ik paar keer poezen later gezien die ik niet meer herkende zoveel haargroei huh_sm huh_sm
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » ma 07 okt 2013, 19:03

Ze had het eens aan de fokker gevraagd en die zei :

Als je het uittrekt, daar voelen ze niks van, is geen echt haar zoals bij andere katten maar ook als je hem effe hard schrobt dan laat het al los ....

Alé "pluk je sphynx kaal gelijk een kip en ga er eens met een schuurspons over".... dat vind ik maar ne rare uitleg zenne :(
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » ma 07 okt 2013, 19:57

Ja, zo zei de fokker van Lieve dat je de (mini) snorhaartjes er zo uit kon trekken,
dat ze daar ook niks van voelde omdat ze los zaten.
Laat ik die kleine witte friemeltjes nou juist zo schattig vinden op haar zwarte vachtje love3_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 07 okt 2013, 21:54

Het haar wat ze op hun lijf hebben kun je vaak gemakkelijk uittrekken inderdaad.
Snorharen laat ik altijd zitten.
Groetjes Clem
Afbeelding

SiL

Berichtdoor SiL » di 08 okt 2013, 12:25

Hier ook sphynxjes met vacht. Baileys heeft het hele jaar door beharing op haar flanken maar in de winter wordt dit meer:

Afbeelding

Rosy was eerder altijd heel erg kaal en vorig jaar in de winter merkte ik al op dat ze wat haar op haar flanken kreeg en nu het weer kouder begint te worden zie je weer duidelijk haargroei. Rosy is nog niet gecastreerd dus daar kan het niet aan liggen....
Groetjes SiL
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 08 okt 2013, 12:37

Hier de twee meiden wat donshaartjes op buitenkant oortjes, op de staart en de teentjes en de neus brug.
Jayce is zo kaal als een biljartbal en heb bij hem nog nooit een haartje kunnen bespeuren zelfs geen inie minie dons haartje.
Lekker smoothie dus smile7_sm
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Huid & Vacht”