hoe werkt die kokosolie ?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: hoe werkt die kokosolie ?

Berichtdoor Wil » zo 19 okt 2014, 22:21

Raaf wij hebben vandaag 7 katten moeten wassen omdat we kitten visite kregen ;) je bent daar denk ik 1/2 uur mee bezig .
Dan zijn de oortjes ook gedaan en de nagels ,
5 kittens die het nog steeds heerlijk vinden ,Mams Paris die het niet fijn vind de Cocosolie nog wel maar later na de dove het in het water niet fijn vind ,Tante Levie wat echt een kadaver is eerst in de coco's dan in de dove ,Dat in de cocos olie zet je ze gewoon op een handoek en dan lekker in masseren ,,

Enne wij staan je allemaal bij he als je een Sphynx hebt ';)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 01 nov 2014, 22:15

Hier doe ik wekelijks nagels en oren. Niet te gelijk met het kokos bad om minder stress te hebben dat ze ook echt genieten van hun kokos bad. Laat de kokos smelten dat hij lekker warm is. Heerlijk een body massage van een minuut of twee dan ruwe handdoek goed af drogen. Zacht schoon en ruiken heerlijk. Resultaat amper 5 minuten per kat. Voorheen altijd Jean Paul schampoo maar zweer bij pure Cocos boter/ olie.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Renevo

Berichtdoor Renevo » zo 02 nov 2014, 11:30

Hier wel twee die in bad kan en eentje die het niet zo leuk vind. Met de kokosolie gaat wel super!. Alleen word zij spekglad. Ik draag normaal een hesje voor bescherming van mijn kleding, en plaatste haar op een mega groot handdoek. Dan effe overal goed in smeren, heerlijk afdrogen, en klaar. Ik deed het zelfs zo voor de wereld show, en er waren geen klachten over viezigheid, ook vind ik dat ze dan minder snel huidsmeer maakte en net iets langer schoon blijven. Een tip, de kokosolie bij de AH, zij helfte goedkoper dan bij de tuinen en in Duitsland kan je die bij Eudeka koop voor zelfs nog goedkoper.
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 02 nov 2014, 14:29

En weten jullie wat zo'n fijne bijkomstigheid is van cocosolie? Deze zorgt voor weerstand, versterkt het immuunsysteem, ondersteund de darmflora, werkt als prefentie bij diverse schimmels...dus handige olie..(deze info heb ik het groot geneeskrachtig kruidenboek van Geert Verhelst)
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 17 feb 2015, 00:06

Oud topic... Maar voor de mensen die kokosolie gebruiken... De Aldi verkoopt nu ook kokosolie voor maar 2,99 per halve kilo.

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 17 feb 2015, 01:10

Gebruik jij dit ook Gaynelle?
Groetjes Miran

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 17 feb 2015, 09:16

Ik gebruik het om m'n make-up er af te halen of om een ei in te bakken ohmy_sm

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 17 feb 2015, 12:58

Hahaha bedoelde eigenlijk voor je sphynxie je hebt zooooveel soorten ervan.. van 10 euro potje tot 4 euro potje..
Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 feb 2015, 19:59

Hoi Miranda
hier word het wel gebruikt en werkt super ;))

Belinda lees het wel veel te laat maar dat is inderdaad helemaal TOP .ik heb het alleen om het vuil los te weken ;))

Gaynella dank je wel voor de tip ,stom he wij hebben er zelf nooit iets in gebakken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 17 feb 2015, 20:45

Ik heb het wel eens gebruikt voor m'n sphynxen maar die van mij hebben niet zo heel veel last van hardnekkig huidsmeer. Ik doe ze ook niet heel vaak in bad... alleen als ze echt vies zijn. Maya eens per maand, Fuz eens per 3 maanden en Ted maar twee keer per jaar (Peterbald heeft minder rimpels). In de zomer zijn ze sneller vies dan in de winter. Ik was Maya d'r tenen en nagelriemen wel vaker met een washandje en bij Fuzzy haar nekplooien.

Dus ik gebruik de kokosolie nu voor mijzelf. Het is een veelzijdig product voor je huid en om te bakken is het ideaal omdat je het vrij hoog kan verhitten.

Je moet het eens proberen Wil, vooral met bakken hogere temperaturen is het ideaal omdat deze olie niet zo snel 'verbrand'. En de smaak is prima.

Terug naar “Huid & Vacht”