Vraag over vlooien

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
MaaikeV

Vraag over vlooien

Berichtdoor MaaikeV » vr 20 jun 2014, 15:04

Hallo allemaal, ik had al even rondgezocht hier, maar kon niet echt een antwoord vinden, dus heb ik maar
even een nieuw topic geopend.
Het gaat over vlooien.
Ik woon tijdelijk even bij mams en zij heeft 2 haarballen rondlopen, helaas hadden die vlooien gekregen omdat we die stomme frontline hadden gebruikt en even kwijt waren dat dat middel erg slecht is...

Nu hadden we een hele vlooienplaag in huis en moest ik met mn kale heertjes onderduiken bij oma zodat het huis voorzien
kon worden van dit mooie gif :(
Nu zijn we 2 dagen verder en worden mams, mn broertje en ik nog steeds lekgestoken door die vlooien. Heerlijk. NOT

De haarballen hebben we opnieuw anti-vlo spul gegeven, nu wel een goede van de DA, maar nu mijn vraag.
Moet ik mijn sphynxen ook ontvlooien? of een vlooienband geven? Aangezien de vlooien wel op 1 van mijn heertjes terug te vinden is.. Zie ze regelmatig op Bluey lopen en pak ze er dan af en verzuip ze haha
Ik merk niet aan ze dat ze gestoken worden en zie dit ook niet terug op hun huidje (bij mezelf heb ik mooie rode puntjes op mn benen en zijkant wacko_sm )

De haarballen merk je wel aan dat ze gestoken worden, omdat ze rare sprongen maken en wegracen door het huis.
(dit was voordat we het nieuwe vlo middel hadden gegeven)

Ik hoop dat jullie hiermee ervaring hebben. of nouja eigenlijk niet, maar wel weten wat ik moet doen haha dry_sm

g.w.

Re: Vraag over vlooien

Berichtdoor g.w. » vr 20 jun 2014, 15:55

Hier geen ervaring met vlooien, maar als ze niet gebeten worden zou ik ook geen vlooienband of -middeltje gaan gebruiken.
Groetjes Gerry

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » vr 20 jun 2014, 19:12

Gelukkig dat jij er geen ervaring mee hebt :)
Nee dat is ook zo, maar je kan niet altijd zien of ze gebeten worden.. denk ik tenminste of is dat wel te zien? Krijgen
ze dan plekjes ofzo net als bij onszelf?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 20 jun 2014, 19:15

Ik heb bij de haarballen ook wel eens vlooien gehad maar de sphynxen leken daar nooit last van te hebben.
Met betrekking tot de bestrijding denk ik dat je even een paar keer achter elkaar moet behandelen en de katten zelf ook.
De katten zou ik elke vier weken doen voor een wat langere periode.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 jun 2014, 19:30

Hier gelukkig ook nog nooit gehad bij de Sphynxen ,wel bij de honden maar die gaven we dan een pipet en was het over
Ze vinden Sphynxen niet lekker
Succes met het behandelen balen meid
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 20 jun 2014, 20:14

Vlooien zijn gek op behaarde warme plekjes. Dus een sphynx zullen ze gewoon niet zo lekker vinden om op te zitten.
En die zullen ze dus ook links laten liggen, Ik zou ze dus ook niet behandelen.

Frontline staat er al wat langer bekend om zijn werk niet meer goed te doen. Volgens de leverancier is het grote onzin dat de vlooien resistent tegen hun middel zouden zijn maar in de praktijk blijkt het toch wat anders.

En sinds kort gaan daar ook een hoop dierenartsen in mee en komen er nieuwe beter werkende middeltjes in de handel.

Wil je die chemische middeltjes nou niet gebruiken.....kun je biergist tabletjes bij de kruidvat halen en per dag 1 tabletje geven per dag over het voer, biergist poeder hebben we hier in Duitsland maar weet zo niet of dat in NL ook in poedervorm te krijgen is.

Als je dat gebruikt zijn de katten niet meer aantrekkelijk voor vlooien en ook niet voor teken. Wij gebruiken dat hier bij de zwerfkatten en die zijn mooi vrij van alles.

Ik zelf gebruik het overigens ook dat zorgt er namelijk voor dat ik niet lek geprikt wordt door de muggen.....of door de wespen aangevallen

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 20 jun 2014, 20:18

Wat balen dat jullie een vlooienplaag hebben! Ik neem aan dat je ook omgevingsspray gebruikt en niet alleen de katten ontvlooid hebt? Regelmatig herhalen zoals al eerder gezegd, zodat je de vlooien in alle cycli te pakken hebt.
Sphynxen zou ik echt niet ontvlooien! Een vlo zie je ten eerste goed zitten bij een sphynx, ze missen de vacht waarin ze zich kunnen verstoppen en waaraan ze volgens mij ook houvast vinden. Daarnaast heb ik wel eens gehoord en foto's gezien van iemand die op aanraden van een dierenarts zijn sphynx ontvlooid heeft met een pipet. Het arme beest heeft er erg veel pijn door gehad, een brandwond gekregen en uiteindelijk een lelijk litteken aan overgehouden! Zij had toen contact met de fabrikant opgenomen, die geloof ik aangaf dat het middel nooit getest was zo direct op sphynxen. Dus ik zou het je echt afraden.

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » vr 20 jun 2014, 21:43

Dank jullie wel voor alle reacties :)
Ja we hebben de omgeving gespoten en de katten een pipetje gegeven, de behaarde dan.
Merkte ook idd niet dat mijn sphynxjes er last van hadden, maar wilde het toch even checken.
De omgeving moeten we over 10 dagen dan weer doen en de katten dan ook weer een pipetje en dan moet
t over zijn fingers_sm

Dacht dat ze misschien mijn kleintje wel fijn vinden, omdat hij een beetje haar heeft en aangezien vlooien mij ook prikken op mn armen.. Maar kan geen gek plekje op de sphynxjes vinden gelukkig. (mijn armen wel, allemaal rode puntjes... )

Klopt! ik las dat ook over de sphynx en brandwonden.. maar ook bij een behaarde kat kan dit voorkomen..
1 haarbal kreeg ook de pipet en begon te schuimbekken, niet normaal! Allergische reactie.. dus voor hem moeten we een nieuw pipetje gaan halen van een ander merk.. Gelukkig bleef t bij schuimbekken en is zijn huidje niet verbrand of aangetast
Tis ook wat zeg, pff

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 20 jun 2014, 23:03

Denk inderdaad dat de vlooien producten voor óp de kat veel te agressief zijn voor Sphynxen.
Vlooienbanden vind ik al helemaal een martel ding .....zou verboden moeten worden.
Vroeger ( héél vroeger ) hebben we die nog wel eens gebruikt op onze honden, maar die liepen regelmatig met een kale nek rond.
Gewoon van de werkende stof die van de band af kwam.
En alle vlooien verkasten naar het uiteinde van de hond....... sad1_sm
Kan gewoon niet de bedoeling zijn, dus op de blote billen kon je ook wachten.

Heel veel succes met dit ongewenste vlooien circus.
Hopelijk is de voorstelling snel afgelopen en kunnen jullie allemaal weer opgelucht adem halen!!!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 21 jun 2014, 11:25

Zeker goed de omgeving behandelen. Er bestaan van die bommetjes die je moet aftrekken in elke kamer maar dan mag je 8 uur lang niet binnen. Tapiflo is een heel goede omgevingsspray en met bio kill kan je ook de dieren en omgeving wat bijspuiten.
Persoonlijk zou ik niet zo vlug na elkaar ze een pipet geven.
Normaal gezien moet je na 1 maand herhalen en dan de maand later zou ik het nog eens doen. Vlooien zijn hardnekkig. Ze kunnen lang overleven in alle kieren en spleten. Veel succes met de behandeling.

Terug naar “Huid & Vacht”