Vuile vlekken die niet weggaan?

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Raaf
Contacteer:

Re: Vuile vlekken die niet weggaan?

Berichtdoor Raaf » ma 04 aug 2014, 22:01

Oh kijk....is dat een opluchting!!!
Zo had ik pigmentvlekken nog niet gezien.
De verklaring naar oudere mensen en huidverkleuringen ken ik dan weer wel, maar ik kon de kleur van de vlekken niet thuisbrengen.
Gek hé.....maar als twee mensen met een hoop kennis dat dan al afzonderlijk van elkaar roepen heb ik al het gevoel dat het wel goed zit.

In dat geval jammer voor het roze huidje van voorheen.......maar zó fijn dat het niks ernstigs is!!!!
Proficiat!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 04 aug 2014, 23:11

Hier hebben een aantal ook van die blijvende verkleuringen en dat zijn inderdaad degenen die al iets ouder zijn.
Ook ik vind het er helemaal niet onverzorgd uitzien.
Groetjes Clem
Afbeelding

Faeron

Berichtdoor Faeron » di 05 aug 2014, 07:59

Mja pigment, ok ze heeft vlekjes op haar kop en rug, maar dat zijn echt mooi ronde vlekjes en haar kop en rug komen in de zon.
Van die vlekjes kan je niet anders dan zeggen 'pigmentvlekken'.
Maar haar buik / billen komen nooit in de zon en in het geheel komt zij niet veel in de zon sinds de laatste jaren.

Het is ook enkel waar ze huid op huid contact heeft als ze slaapt enzo.
Het is ook raar dat de plekken die huid op huid zijn zelfs als ze ligt of staat, dat die quasi zwart zijn.
Is dat dan typisch van pigmentvlekken dat die donkerder worden op de plekken die nooit zon zien en zelfs quasi nooit licht?

En oud... goh ze is 8,5 jaar, nog een puppy in mijn ogen razz_sm

BiancaH

Berichtdoor BiancaH » di 05 aug 2014, 09:38

Die van mij heeft het ook, als hij buiten komt krijgt het het meer. Het zit bij hem wel vooral op de plekken die zon kunnen vangen. Die van mij is pas 2,5 jaar oud.
Owner of Pythagoras

Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 05 aug 2014, 10:05

Ongelezen bericht Re: Vuile vlekken die niet weggaan?
Mja pigment, ok ze heeft vlekjes op haar kop en rug, maar dat zijn echt mooi ronde vlekjes en haar kop en rug komen in de zon.
Van die vlekjes kan je niet anders dan zeggen 'pigmentvlekken'.
Maar haar buik / billen komen nooit in de zon en in het geheel komt zij niet veel in de zon sinds de laatste jaren.

Het is ook enkel waar ze huid op huid contact heeft als ze slaapt enzo.
Het is ook raar dat de plekken die huid op huid zijn zelfs als ze ligt of staat, dat die quasi zwart zijn.
Is dat dan typisch van pigmentvlekken dat die donkerder worden op de plekken die nooit zon zien en zelfs quasi nooit licht?

Ik heb me dat ook af zitten vragen.
Hoe kan dat nou??
Mogelijk ligt ze toch dusdanig dat de zon er wél vrij spel op heeft.
En misschien wel omdat dit soort plekken wél de kwetsbare dunne huid betreft.
Net als bij mensen......plekken die al genoeg zon hebben gezien verbranden niet meer zo snel......het is juist de huid die je niet zo snel bloot stelt die verbrand.
Misschien hé ph34r_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Faeron

Berichtdoor Faeron » di 05 aug 2014, 10:29

Ik heb op een Amerikaans forum iets gelijkaardigs gevonden, maar bij sommigen in nog ergere mate.
Daar zijn er die zelfs een huidschraapsel hebben laten onderzoeken en daar is niets uitgekomen.
Zij besluiten ook dat het pigment / verkleuring zal zijn waar niets aan te doen is.

http://sphynxlair.com/community/threads ... kin.25099/

Ik vind het wel een beetje spijtig dat er niets aan te doen is, ik mis haar roze billetjes oeps_sm
Ik hoop wel dat het niet zo donker en erg zal worden als 1 bepaalde kat op de foto's in dat topic.
Mijn Sierra heeft het ook op haar borstkast een beetje en richting haar kopje.
Maar ik zal haar er zeker niet minder graag voor zien huggy_sm

riddle

Berichtdoor riddle » di 05 aug 2014, 13:48

Ik denk toch ook pigment hoor. Mijn Riddle heeft hoe langer hoe meer grote zwarte "sproeten", ook meer naarmate hij ouder wordt.
Gelukkig is het geen ziektesymptoom of zo hé.
Ann

Faeron

Berichtdoor Faeron » di 05 aug 2014, 14:00

Sproeten heeft mijn Sierra ook, op haar kopje en rug.
Maar deze vlekken zijn geen sproeten, dit zijn echt vlekken met onregelmatige vorm die heel groot worden en nog plekjes gewone huid ertussen.

Maar ok, niets aan te doen (waarschijnlijk), dus gewoon zo laten.
Wel raar dat maar enkele Sphynxen dit hebben.
Ik vind gewoon spijtig dat het eruit ziet als vuil.
Terwijl we haar echt wel regelmatig wassen enzo.

Ach ja, niets aan te doen.
Gelukkig is het niets medisch ofzo :).

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » do 07 aug 2014, 00:00

Ik zou eens per maand een foto maken zodat je kunt zien of er enige verandering is. Ik denk ook dat het pigment is, maar het hoeft niet per se van de zon te komen. Zoals anderen ook al zeiden, het kan gewoon de huid zijn die verandert met de jaren. Onze Peterbald wordt echt bruin van de zon, de sphynxen hier niet. Maar die hebben wel soms dat hun tekening iets anders wordt.

Liselotte

Berichtdoor Liselotte » wo 28 mar 2018, 10:32

Hallo iedereen

Ik zit met een paar vragen ivm de vuile vlekjes die niet weggaan bij mijn Sphynx Igor. Hij is nu 2 jaar oud en heb in zijn eerste jaar met hem in de zon gelegen. Toen had ik nog de onwetendheid om hem goed in te wrijven met zonnecrème. Sinds vorig jaar zijn er meer en meer van die zwartje ronde vlekjes beginnen ontstaan. Ik ga met hem niet meer naar buiten als de zon fel schijnt ook wanneer hij nu voor het raam ligt smeer ik hem nu in met factor 50. Nu dit jaar zijn er zwarte strepen op zijn rug beginnen ontstaan en die zijn er niet af te wrijven. Igor zijn huid wordt wekelijks gewassen met kokosolie want in bad is een ramp bij hem.
Heeft iemand een idee wat die vlekken en strepen zijn (zie foto)? Mijn dierenarts zegt dat die kleine ronde zwarte vlekjes sproetjes zijn die strepen weet hij niet. Ook als ik bezoek krijg van vrienden zeggen ze steeds "amaai hij heeft meer vlekjes bijgekregen, ben je zeker dat hij geen ziekte heeft"

grtjes

Liselotte
Bijlagen
igor.jpg
igor.jpg (60.65 KiB) 831 keer bekeken

Terug naar “Huid & Vacht”